StoryEditor

Košický kraj v destinačnej kampani challenguje klasické dovolenky na Slovensku

22.07.2021, 13:35
Autor:
redred
Agentúra Socialists vytvorila pokračovanie kampane Kraj sveta pre organizáciu cestovného ruchu Košice Región Turizmus.

Kampaň sa snaží cez drzé vizuály a standup-ový humor zaujať Slovákov, ktorí k dovolenkám pristupujú v duchu „menej je viac“. Cieli na tých, ktorí od dovolenky očakávajú útek pred zhonom mesta do nedotknutej prírody a uprednostňujú ho pred dostupnosťou turistických služieb.

Košický kraj prezentuje ako kraj hrdý na to, čo v ňom dovolenkári nenájdu. Od prepchatých lanoviek, cez gigantické tobogany až po kilometrové rady na lístky tiahnuce sa rovno od “národných” parkovísk. Tvárou a hlasom, ktorý dodáva kampani typickú stand-up hyperbolu, je komik a košický rodák Martin Hatala.

“Komunikácia reaguje na zážitky slovenských dovolenkárov z leta 2020. Minuloročný nárast domáceho turizmu ukázal, že hory turistov a hodinové rady nie sú iba výsadou najznámejších zahraničných destinácií. V rade si našinec môže postáť aj v obľúbených turistických destináciách na Slovensku,“ vysvetľuje východisko kampane Patrik Barták, stratég agentúry Socialists.

SOCIALISTS

​Slováci problém masového turizmu minulý rok hojne dokumentovali na sociálnych sieťach – práve tie sa tento rok stali domovom kampane, ktorá ukazuje, že Kraj sveta je tým pravým miestom na únik pred zhonom a hlukom mesta a turisti tu nájdu miesta s pôvodným duchom, ktoré môžu objaviť a preskúmať sami bez davov ďalších turistov.

Ťažiskom kampane je päť krátkych videí z rôznych miest v Košickom kraji. Komik Martin Hatala v každom predvádza krátky a ostrý stand-up, v ktorom pranieruje a robí si žarty z tzv. turistických destinácií prvej voľby. Charakteristickým vizuálnym prvkom kampane, ktorý sa nesie videami aj statickými vizuálmi, je oranžová tabuľa s drzým statementom, ktorý zaujme a podčiarkuje odkaz kampane.

“V Košickom kraji sme hrdí na nepoznačené miesta, často neobjavené širokou verejnosťou,” priblížila Adriana Tomajková, PR manažérka Košice Región Turizmus a dodala: “Ľudia si často ani neuvedomujú, že práve takéto hodnoty sú to najcennejšie, čo región môže ponúknuť svojim návštevníkom. Aj preto vítame sebavedomý tón našej kampane, od ktorého si sľubujeme, že si to ľudia o to viac uvedomia.”

Socialists vymysleli napríklad aj merch z Kraja sveta ako tričko, ktoré vám odmeria náročnosť túry podľa mokrého fľaku od potu, či podsedák, vďaka ktorému si môžete pohodlne sadnúť kdekoľvek.

“Sme nesmierne radi, že náš klient, Košice Región Turizmus sa kritiky nezľakol, naopak vnímal reakciu konkurencie ako dôkaz toho, že sme trafili klinec po hlavičke. Tešíme sa tomu, že kampaň funguje, generuje pozitívne reakcie a ľudia si v komentároch pýtajú ďalšie videá,” reaguje Senior Account Managerka kampane, Andrea Vozárová.

Vizitka kampane:
Klient: Košice Región Turizmus
Agentúra: Socialists
Creative Director: Peter Kačenka, Daniel Feranec
Art Director: Alexandra Pobjecká
Graphic Designer: Rudolf Sakáč
Copywriter: Michaela Stanová, Daniel Feranec, Martin Hatala
Strategy & planning: Patrik Barták
Senior Account Manager: Andrea Vozárová
Produkcia: VRIZZLY PRODUCTION
Režisér: Samuell Hoffman

01 - Modified: 2020-05-29 16:51:51 - Feat.: 0 - Title: Kraj sveta existuje. Socialists si odtiaľ priniesli nového klienta 02 - Modified: 2020-10-13 13:26:06 - Feat.: 0 - Title: Edenred má za sebou ďalšiu kampaň od agentúr Wiktor Leo Burnett & Socialists 03 - Modified: 2020-11-23 08:37:23 - Feat.: 0 - Title: Daniel Feranec, známy ako Čoje, posilňuje kreatívu v Socialists 04 - Modified: 2020-11-30 08:22:42 - Feat.: 0 - Title: Prerástli sme názov agentúry, hovorí šéf Socialists 05 - Modified: 2021-06-02 05:24:21 - Feat.: 0 - Title: Mafra Slovakia má nový web pre mladých BRA!NEE.SK
01 - Modified: 2023-12-28 10:00:00 - Feat.: - Title: Reklama je turbulentné prostredie, kde si každý musí nájsť svoju vlastnú cestu 02 - Modified: 2023-11-08 13:28:42 - Feat.: - Title: Active24 má odpoveď na všetky nevhodné darčeky na secret Santu. Inšpiroval sa známym seriálom 03 - Modified: 2023-10-20 07:28:53 - Feat.: - Title: Websupport v novej kampani stavil na netradičné médium - garážové dvere 04 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr) 05 - Modified: 2023-06-22 07:08:23 - Feat.: - Title: Kristína Labaj: Som introvert s ľahkým imposter syndrómom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 00:09