Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Peter Darovec z Istropolitana Ogilvy: Kampane spojené s Fondom pre budúcnosť športu od Niké tvoríme s pocitom hlbšieho zmyslu

Kreatívny riaditeľ agentúry Istropolitana Ogilvy hovorí o aktuálnej kampani pre Niké.

Peter Darovec z Istropolitana Ogilvy: Kampane spojené s Fondom pre budúcnosť športu od Niké tvoríme s pocitom hlbšieho zmyslu
Zdroj: Istropolitana Ogilvy

Niké tento rok predstavila viacero kampaní, ktoré sa týkali významných športových udalostí: majstrovstvá sveta v hokeji, či EURO 2020. Nedávno spoločnosť zahájila komunikáciu spotov s tromi významnými slovenskými športovcami. Ide o chodca Mateja Tótha, športovú strelkyňu Zuzanu Rehák – Štefečekovú a rýchlostného kanoistu Erika Vlčka. Viac o aktuálnej kampani prezradil Peter Darovec, kreatívny riaditeľ agentúry Istropolitana Ogilvy, s ktorou Niké dlhodobo spolupracuje.

S kampaňami pre Niké máte bohaté skúsenosti. V čom je pre vás odlišná táto od predošlých, ktoré verejnosť videla v priebehu tohto roka?

Je skvelé, že sme na spotoch pracovali s troma osobnosťami slovenského športu. Celkovo kampaň k Fondu pre budúcnosť športu vnímane ako kampaň pre inú značku. Značku, ktorá vznikla za účelom zlepšenia kvality života mladých športovcov, či podpory komunít. Je to najväčšia kampaň, akú kedy Fond mal. Najväčšia nielen svojím mediálnym nasadením, spôsobom, akým sme spoty natočili, osobnosťami, ale aj silnými príbehmi, ktoré sú filmársky veľmi dobre spracované.

Kampaň predstavuje Fond pre budúcnosť športu v novom svetle. Aký so sebou nesie odkaz?

Na začiatku má divák pocit, že vrcholový športovec v spote hovorí o vlastnej podpore. Otočka v spotoch a samotná pointa tkvie v tom, že oni nechcú podporu pre seba, ale pre svojich talentovaných nástupcov. Mládež, ktorá chce v budúcnosti reprezentovať Slovensko.

Kde prebiehalo natáčanie a podľa čoho ste si vyberali lokácie?

Nakrúcali sme na miestach, kde trénujú hviezdy kampane. V rámci štábu sme išli my za nimi, čo sa pri filmovačkách nestáva často. Vycestovali sme za Erikom Vlčkom do Komárna, do jeho lodenice. Za Zuzanou Rehák-Štefečekovou sme prišli na strelnicu medzi Zvolenom a Banskou Bystricou. Mateja Tótha sme navštívili na štadióne v Banskej Bystrici.

Počas natáčania s Erikom Vlčkom je moment s prebiehajúcim vlakom, ktorý dodáva spotu parádny šmrnc. Koľko pokusov ste mali?

Cieľom bola autenticita a nám sa ju podarilo v spotoch zachytiť na výbornú. Nemali sme k dispozícii vlak, ktorý prešiel presne vtedy, kedy sme chceli a ešte sme mali niekoľko pokusov na opakovanie. Pozreli sme sa do vlakového cestovného poriadku a zistili sme, že po tom moste by okolo piatej popoludní mal jeden ísť. Takže sme všetko nachystali tak, aby kajak prešiel popod most v rovnakom čase.

Fond oslavuje už jeden rok od svojho vzniku. Za túto dobu podporil takmer 300 amatérskych športovcov a klubov, medzi ktorých rozdelil pol milióna eur. Niektorým možno zmenil život. Sú pri týchto projektoch väčšie emócie, ktoré sa cez obrazovku dostanú k divákovi?

Určite áno. Vyplýva to naozaj aj z povahy značky. Aktivity spojené s Fondom pre budúcnosť športu tvoríme s pocitom hlbšieho zmyslu.

Zuzana, Matej a Erik v spotoch vystupujú v sprievode mladej generácie športovcov, ktorí sú zároveň ich potenciálni nástupcovia. Panovala na natáčaní s týmito osobnosťami väčšia disciplína?

Ja som práve očakával, že tam bude panovať menšia disciplína, lebo predsa len, sú to hviezdy. (smiech) V tejto kampani však vystupujú ľudia, ktorí boli ochotní venovať nám časť svojho tréningového dňa. Bez problémov nám ukázali miesta, o ktorých si mysleli, že by pre natáčanie mohli byť zaujímavé.

Nemali komentár k tomu, keď sme jeden záber natáčali sedemkrát, aj napriek tomu, že sa vydarili viaceré. My ho však potrebujeme mať natočený vo viacerých podobách. Je dôležité uviesť, že všetko robili nezištne a naozaj len pre to, aby podporili deti, čo je parádne.

Čo by ste pri príležitosti 1. narodenín popriali Fondu?

Fondu pre budúcnosť športu želám, aby sa dožil čím vyššieho veku, pretože to je kľúčové. Tento projekt v priebehu jedného roka výrazne pomohol slovenskému športu, čo sa nepodarilo mnohým verejným inštitúciám. Ak v tejto činnosti plánuje pokračovať naďalej, bude to skvelá vec pre mladú generáciu športovcov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.