StoryEditor

Vytvorili plagát pre Zlatý Bažant. Podmienka bola použiť techniku spred 40 rokov

12.07.2016, 17:09
Zavolali umelcov zo 70tych rokov. Pripraviť mali reklamu na pivo. Pozrite si výsledok.

Po retro kampani prichádza Zlatý Bažant '73 s novou aktivitou. Vo Wiktor Leo Burnett, kde reklamy pre pivnú značku pripravujú, našli a oslovili tri legendy grafického dizajnu.

Zadanie bolo jasné – vytvoriť autorský plagát pre Zlatý Bažant 73. Avšak inak, ako sa plagáty vyrábajú dnes. Úlohou bolo vytvoriť ich spôsobom, akým sa vyrábali v sedemdesiatych rokoch – ručne, poctivo a za použitia postupov z doby, kedy bol po prvýkrát uvarený Zlatý Bažant 73.

Vybrali Pavla Chomu, Karola Rosmányho a Jana Meisnera, ktorí v sedemdesiatych rokoch tvorili okrem návrhov kníh, lôg a prospektov aj „propagačnú grafiku“. Počítače využívali iba v minimálnej nevyhnutnej miere, prednosť dostala ručná kresba, koláž, vystrihovačky a sieťotlač.

 A takto vidia pôvodní grafický dizajnéri modernú značku dnes:

Autor: Karol Rosmány

Wiktor Leo Burnett

Autor: Jan Meisner

Wiktor Leo Burnett

Autor: Pavel Choma

Wiktor Leo Burnett

Celý proces dokumentovala mladá absolventka Dokumentárnej tvorby na VŠMU Jana Durajová, ktorá s grafikmi trávila čas v ateliéroch pri tvorbe, aj v ich súkromí. O Projekte '73 vznikol 10 minútový dokumentárny film, ktorý bude mať premiéru 15. 7. o 20:00 na TV DAJTO.

Plagáty môžu všetci vidieť aj naživo v rámci Bažant kinematografu, kde budú vystavené. Všetky info nájdete na www.projekt73.sk.

Pozrite si trojminútový trailer, ako umelci tvorili pôvodné reklamy pre Zlatý Bažant 73:

O umelcoch:

Ing. Arch. Karol Rosmány (24. 11. 1937, Bratislava)

Architekt, grafický dizajnér a pedagóg

Do dejín sa zapísal ako autor loga Verejnosť proti násiliu (november 1989). Realizoval areál Kamenného námestia v BA a je zodpovedný za rekonštrukciu Divadla POH. Od roku 1967 sa venuje prevažne grafickému dizajnu, jeho ťažiskom je tvorba značiek a lôg.

Doc. akad. mal. Pavel Choma (18. 05. 1950, Žilina)

Grafický dizajnér a pedagóg

Autor výstavných expozícií, dnes vedúci Katedry vizuálnej komunikácie na VŠVU v Bratislave. Venuje sa tvorbe kníh, objektov a dizajnu výstav a múzeií.

Akad. mal. Jan Meisner (29. 12. 1939, Bratislava)

Grafický dizajnér, ilustrátor a pedagóg

Venoval prevažne knižnej a propagačnej grafike. Známy je knižným dizajnom s dôrazom na ilustráciu, filmovými plagátmi a návrhmi obalov platní.

Vizitka kampane: 

Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Heineken Slovensko a.s.
Group Brand Manager: Ronald Lupták
Brand Manager: Marcel Malý
Creative Director: Štefan Andrejco
Art Director: Štefan Andrejco
Strategy Director: Vladimír Lefík
Senior Copywriter: Martin Keder
Account: Peter Kontra, Anastasia Kazmiruk
Réžia: Jana Durajová
Produkcia: Leopard production

01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú." 04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound 05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 06:53