Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.08.2016, 11:55

Viete, kto je typický fanúšik HC Slovan? My áno

Nová stratégia KHL, dostať na zápasy čoraz viac rodín, sa začína Slovanu dariť.

Viete, kto je typický fanúšik HC Slovan? My áno
Zdroj: hcslovan.sk

Vedenie hokejového klubu Slovan v spolupráci s prieskumnou agentúrou AKO realizovali prieskum zameraný na fanúšikov. Pozrel sa na nich z pohľadu sociodemografie, spotrebiteľského správania a preferencii. „Kvalita zápasov, atmosféra arény, gastro zázemie i bezpečnosť ovplyvňujú lojalitu fanúšikov a ich budúcu návštevu. Preto chceme o preferenciách návštevníkov, a aj o nich samotných vedieť čo najviac. Vzhľadom na to, že od roku 2013 ide už o tretiu vlnu takto zameraného prieskumu, medziročné porovnanie nám ukazuje viacero trendov.,“ vysvetľuje Milan Vajda, marketingový riaditeľ HC Slovan.

KHL je jediný medzinárodný, periodicky sa opakujúci športový produkt na Slovensku. Ako vyplýva z prieskumu, medzi hlavné dôvody návštev zápasov patrí podpora tímu, kvalitný hokej, atmosféra v aréne bez obáv z „ultra fans“ ako pri futbale..

 

Trendy v správaní a preferenciách návštevníkov zápasov HC Slovan v rámci KHL

Typický návštevník zápasov HC Slovan

Zvyšuje sa podiel ľudí s vysokoškolským vzdelaním a tiež podiel tých, ktorí deklarujú najvyšší skúmaný čistý príjem v domácnosti, a to nad 1600. Ako teda možno zadefinovať typického návštevníka zápasov HC Slovan? „Ako ukázal prieskum, je to hlavne muž, v produktívnom veku, ktorý má príjem väčší ako 1600 eur. Ide o cieľovú skupinu samostatne podnikajúcich ľudí, alebo členov stredného manažmentu firiem,“ približuje Václav Hřích.

Milan Vajda dodáva: „Podiel typických návštevníkov sa zvýšil na úkor takých skupín ako tínedžeri do 18 rokov bez zárobku, prípade na úkor tradičného fanúšika – seniora nad 65 rokov. Pre tieto skupiny je návšteva zápasov drahá. Naša cena vstupeniek patrí, z rôznych dôvodov, medzi najvyššie v KHL.“ Tieto marginálne cieľové skupiny sa, podľa jeho slov, presúvajú z permanentiek na zápasové vstupenky.

Zdroj: AKO
Zdroj: hcslovan.sk

Za sezónu príde na zápasy HC Slovan v rámci KHL celkovo cca 280-tisíc ľudí. Na zápas je to takmer desaťtisíc ľudí. Vzhľadom na to, že vstupenka je prenosná a permanentka sa nevydáva na meno, HC nevie definovať tzv. jedinečných návštevníkov. Z celkového počtu návštevníkov vie ale povedať, podľa prieskumu, že 98-tis. návštevníkov s príjmom viac ako 1600 eur a ďalších 30-tis. nad 1400 eur.

Zdroj: AKO

Zdroj: AKO

S návštevou zápasov sa začalo spájať slovo bezpečnosť

„Zvyšujúca sa úroveň návštevníkov, pri ktorých nie je predpoklad, že by sa negatívne správali na štadióne. Rovnako  modernizovaný štadión sa podpísal pod to, že s  návštevou zápasov sa začalo spájať slovo bezpečnosť a pohodlie, neporovnateľne viac ako s futbalom,“ hovorí Milan Vajda.

 

Rastie počet rodín s deťmi na zápasoch

„KHL dala v minulom roku všetkým klubom za úlohu urobiť zápasy zaujímavé pre rodiny s deťmi. Je to celkový trend tejto ligy, ísť v ústrety fanúšikom, bonitnejším cieľovým skupinám. A v Rusku sú to práve rodiny s deťmi. Nám sa síce podiel darí zvyšovať, ale trošku máme zviazané ruky v tom, že kvôli rôznym časovým pásmam v ktorých sa hrá a vysiela KHL, nemôže zápas začať skôr ako o 19:00 h. Viac nám pomáhajú víkendy, kedy vieme začať aj o 17 h, čo je práve pre rodiny relevantnejšie,“ hovorí Milan Vajda. A ako príklad potvrdenia trendu návštevy rodín na zápasoch uvádza príklad. A síce, že prvýkrát v histórii klubu, aj keď len o trošku, tromfol v obľúbenosti maskot Harvy cheerleaderky.

Zdroj: AKO

Zaujímavý trend z geografického hľadiska

HC Slovan je klub založený v Bratislave a jeho členovia sú lokalpatrioti. Ako však ukazuje prieskum, pri zápasových návštevníkoch cítiť, že sa ich počet presúva aj mimo Bratislavy. „Ukazuje sa, že sme zvýšili počet mimobratislavských fanúšikov a to zrejme preto, že nehráme domácu súťaž a momentálne nie sú živé naše rivality s inými tradičnými hokejovými mekkami na Slovensku. Pri permanentkároch prieskum potvrdil dominantné postavenie Bratislavčanov,“ dodáva Milan Vajda.

„Dnes z prieskumu vieme, že viac ako 50 % tých, čo si kúpia zápasový lístok nie je z mesta Bratislavy. A tiež vieme, že asi 25 % fanúšikov na každom zápase je z mimobratislavského regiónu. Najviac rástol Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj,“ dopĺňa Václav Hřích.

Fanúšikovia si v prieskume zvolili najobľúbenejších hráčov tímu. Klub túto informáciu využije v merchandisingovej stratégii. Ide o brankára Barryho Brusta, Zigu Jeglica a Mareka Viedenského.

Zdroj: hcslovan.sk
 

SUMMAR prieskumu agentúry AKO pre HC Slovan:

  • 8 z 10 návštevníkov zápasov HC SLOVAN sú muži: v porovnaní s rokom 2014 stúpol počet mužov, ktorí vlastnia permanentky. U návštevníkov, ktorí si kupujú na zápasy vstupenky stúpol počet žien.
  • Viac ako polovica návštevníkov vlastniacich permanentku má čistý osobný príjem nad 1400 eur, 4 z 10 permanentkárov dokonca nad 1600 eur. Príjem nad 1600 eur má aj viac ako tretina vstupenkárov. Oproti roku 2014 zastúpenie návštevníkov s nadpriemerným príjmom v hľadisku ešte stúpa.
  • Najčastejšie sú to ľudia v produktívnom veku (25 – 54 rokov). U permanentkárov je najsilnejšie zastúpená skupina vo veku 35-44 rokov , vstupenkári sú ešte mladší vo veku 25 – 34 rokov
  • Návštevníci sú skôr vzdelanejší: Viac ako polovica návštevníkov má VŠ vzdelanie; SŠ s maturitou má 36% permanentkárov a  41% vstupenkárov.
  • Podľa profesie medzi návštevníkmi prevládajú podnikatelia a duševne pracujúci zamestnanci
  • Návštevníci sú najmä z Bratislavy  ale medziročne stúpa počet permanentkárov najmä z Trnavy a Trenčína. Stúpa aj počet mimobratislavských návštevníkov kupujúci vstupenky .
  • 94% permanentkárov a 88% vstupenkárov sleduje zápasy aj v TV v prípade, že nemôžu ísť osobne.
  • Informácie o klube HC Slovan hľadajú najmä: na webstránke klubu (64% permanentkárov a 56% vstupenkárov); pre tretinu je zdrojom info aj facebook; Viac ako polovica (55%) permanentkárov čerpá info o klube prostredníctvom Newsletteru.
  • Webstránku klubu otvárajú najmä na desktope (83%). Oproti roku 2014 však výrazne stúpajú návštevy webu cez smartphone (o 20% u permanentkárov).

 

Zdroj: AKO

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.