Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.08.2016, 13:12

Toto je 7 typov dovolenkárov. Čo na nich platí?

Podľa nákupného správania Slovákov, ich vzťahu k značkám a akciám vieme, aké majú očakávania od cestovného ruchu na Slovensku.

Toto je 7 typov dovolenkárov. Čo na nich platí?

Predstavujeme sedem segmentov obyvateľov Slovenska – dovolenkárov a ich potreby v cestovnom ruchu. Čo ich motivuje ku kúpe dovolenky na Slovensku? Bazén a wellness je už dnes bežný štandard. Čo teda dokáže pritiahnuť čo najviac zákazníkov do hotelov na Slovensku?

Zdroj: MB Brand Management
Ako vyplýva zo štúdie Ideálna dovolenka od spoločnosti MB Brand Management, v roku 2015 bolo na dovolenke v zahraničí 25 % respondentov. Najviac zo segmentu Úspešní a Draví brandisti. Sú to ľudia, ktorí chodia aj na dovolenku aj na víkendové pobyty na Slovensku. Pokým však Úspešní vyhľadávajú relax a oddych v tichom a pokojnom prostredí, v kvalitnom hoteli v prírode, Draví brandisti sú ľudia, ktorí potrebujú aktívny oddych.

 

RACIONÁLNE IMPULZÍVNI

Hlavné motto: Kvalita za rozumnú cenu

Zdroj: Stratégie

Radi cestujú a očakávajú pridanú hodnotu, nie najnižšiu cenu

  • Nakupujú impulzívne aj racionálne.
  • Radi surfujú a hľadajú, čo ich osloví, majú však svoj finančný limit.
  • Radi nakupujú na internete.
  • Je možné ich osloviť vhodnou bannerovou reklamou na internete aj na Facebooku.
  • Majú radi „pekné obrázky“, ktoré ich dokážu osloviť svojou emóciou.
  • Nakupujú na zľavových portáloch, ale nie nadpriemerne.
  • Cena je dôležitá, ale nie rozhodujúca, nechcú najlacnejšie produkty.

 

AKCIOVÍ MANIACI

Hlavné motto: Chcem mať veľa vecí za málo peňazí

Zdroj: Stratégie

Na dovolenky chodia často, najmä na víkendové pobyty kúpené na zľavových portáloch

  • Nakupujú na internete veľmi často.
  • Rozhodujúcim faktorom pri nákupe je výška zľavy.
  • Slová ako akcia, nízka cena, zľava majú veľmi radi.
  • Kvalita nie je na prvom mieste.
  • Ak si však môžu kúpiť značku, luxusnejší produkt v dobrej akcii, tak ich to osloví.
  • Je možné ich osloviť reklamou, ktorá ponúka akcie a zľavy, prípadne najnižšie ceny.
  • Pekné obrázky, emócie a imidž sú až sekundárne.
  • Majú však pozitívny vzťah k reklame na internete aj na Facebooku.

 

ÚSPEŠNÍ

Hlavné motto: Prvoradá je kvalita, chcem si dopriať

Zdroj: Stratégie

Pri dovolenke preferujú oddych v pokojnom prostredí, aktivity pre nich nie sú motivátorom.

  • Prvoradá je kvalita, cena je až sekundárna.
  • Vzťah k značke nie je taký dominantný ako ku kvalite. Nie každá značka im garantuje kvalitu.
  • Neveria lacným produktom, za kvalitu sú ochotní priplatiť si.
  • Značka pre nich  znamená spoločenský status.
  • Veľmi ťažko je ich zasiahnuť reklamou.
  • Reklamu na internete aj na Facebooku zväčša ignorujú.
  • Neosloví ich ani reklama, ktorá ponúka akcie a zľavy.
  • Na zľavových portáloch nakupujú, ale menej často.
  • Vyberajú si podľa mena, garancie a kvality.
  • Cestujú radi a často a preto očakávajú služby najvyššej kvality.

 

NEROZHODNÍ

Hlavné motto: Striedmosť  a nerozhodnosť

Zdroj: Stratégie

Ak nakupujú, tak na zľavových portáloch, ktoré obľubujú.

  • Na internete nakupujú menej často.
  • Na zľavových portáloch ale nakupujú racionálne, to čo potrebujú práve pre dobré ceny. Nechcú mať veľa vecí, ale jednu, za nižšiu cenu.
  • Nepreferujú najnižšiu cenu, ale nie sú ochotní priplatiť si za značku.
  • Nakupujú podľa ceny a pomerne striedmo.
  • Vykazujú vysokú mieru konzervativizmu.
  • Ak niečo potrebujú, nakúpia to buď v kamennom obchode alebo na zľavových portáloch.
  • Zo všetkých médií ich najviac k nákupu podnietili články o produktoch  na internete. Na rozhodnutie potrebujú viac informácií.

 

JEDNODUCHÍ

Hlavné motto: Najdôležitejšia je cena, značku nepotrebujem

Zdroj: Stratégie

Nadpriemerne sa stotožňujú s výrokom, že dovolenka sú len zbytočne vyhodené peniaze.

  • Kupujú len to, čo potrebujú, výrobky s najnižšou cenou, vyhľadávajú akcie.
  • Ide o jednoduchších ľudí, ktorí si nepotrpia na značky ani na kvalitu.
  • Na internete nakupujú málo, alebo vôbec.
  • Neoslovuje ich veľmi reklama na internete, na internete sú menej aktívni.
  • Na dovolenky z nich chodí len menšia časť.
  • Ak predsa len idú na dovolenku, vyberajú podľa ceny, ale chcú mať aj aktivity či služby.

 

TRADIČNÍ

Hlavné motto: Mám rád overené výrobky

Zdroj: Stratégie
 

Na dovolenky na Slovensku chodia skôr na víkendové pobyty, ale majú radi dovolenku v Čechách.

  • Kupujú svoje overené produkty.
  • Nepotrebujú značky, ale overenú kvalitu a funkčné parametre.
  • Nenakupujú vyslovene podľa ceny, overená kvalita je dôležitejšia.
  • Nie sú zameraní na akcie a zľavy, ale ak nakupujú v akciách, tak svoje produkty.
  • Považujú sa za tradičného človeka.
  • Ak sa niekde cítia dobre, radi sa sem vracajú.
  • Nenakupujú podľa reklamy na internete, ale dokáže ich inšpirovať.

 

DRAVÍ BRANDISTI

Hlavné motto: Chcem všetko, značky, byť trendy a in, kariéru aj peniaze.

Zdroj: Stratégie

Dovolenka pre nich predstavuje aktívny relax. Potrebujú aktivity športové, ale aj umeleckého charakteru.

  • Nakupujú veľa a často aj na internete.
  • Milujú značky a chcú byť trendy.
  • Surfujú po internete a hľadajú, čo ich osloví.
  • Cena nie je rozhodujúci faktor, ale hľadajú drahšie a značkové výrobky v akciách a zľavách.
  • Chcú mať všetko, nadpriemerne využívajú všetky služby, čítajú časopisy, počúvajú rádio.
  • Na dovolenky chodia nadpriemerne.
  • Svoj život si chcú užívať.
  • Najjednoduchšie osloviteľná skupina prostredníctvom internetovej reklamy.
  • Majú radi aktívny život a aktivity ocenia aj na dovolenke.

 

O prieskume:

Segmentačná štúdia Ako nakupujeme od spoločnosti MB Brand Management sa uskutočnila na vzorke 1 460 respondentov vo veku 18 – 69 rokov. Jej súčasťou je aj štúdia Ideálna dovolenka. Prieskum sa realizoval prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania. Štúdia Ideálna dovolenka sa venuje 15 rôznym možnostiam služieb a zároveň opisuje ľudí nielen podľa segmentov, ale aj podľa sociodemografických kritérií. Kto sú títo ľudia, koľko majú rokov, kde bývajú, a najmä ako nakupujú na internete, a aký typ reklamy ich osloví. Aké rádiá počúvajú, aké časopisy čítajú.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.