„Internetová reklama je primárne cielená na mladých. Avšak dokáže osloviť aj tú staršiu generáciu. Naopak sú mladí ľudia, ktorých on-line reklama neoslovuje. Rozhodujúcim kritériom teda nie je ani tak vek, ale typ človeka podľa životného štýlu a postojov. Na jednej strane reklama na internete neoslovuje jednoduchších ľudí, ktorí na internete nakupujú pomerne málo. Ale platí aj rovnica, čím viac peňazí a vyššie postavenie, tým má reklama na interne aj na sociálnych sieťach nižší zásah,“ hovorí Mária Boťanská, riaditeľka prieskumnej agentúr MB Brand Management.
Tieto závery vyplývajú zo štúdie Ako nakupujeme, ktorej autorom je spomínaná spoločnosť. Štúdia rozčlenila obyvateľov Slovenska do 7 skupín, na základe toho, aké je ich nákupné správanie, aký majú vzťah k cenám, značkám, akciám, nákupu na internete a tiež podľa toho, akým typom reklamy je možné ich zasiahnuť. Segmentácia vznikla na základe hĺbkového prieskumu na vzorke 1460 respondentov, ktorí reprezentujú Slovensko na základe 5 demografických kritérií ako je kraj, veľkosť sídla, pohlavie, vek a vzdelanie.