Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.11.2016, 11:29

Tchibo otvorilo obchod budúcnosti. Všetko bude smart

Najväčšou inováciou sú inteligentné skúšobné kabínky.

Tchibo otvorilo obchod budúcnosti. Všetko bude smart
Zdroj: Tchibo

Spoločnosť Tchibo otvorila prvý „obchod budúcnosti“ v pražskej Metropole Zličín. Jeho hlavným prvkom sú moderné technológie. Hneď pri vstupe sú umiestnené dva veľké Led panely, ktoré zobrazujú aktuálne ponuky a akcie. Za vchodom je umiestnený elektronický stojan pre online objednávanie kávy, kde si zákazník bez čakania navolí svoju objednávku. Na displeji nad kávovým barom potom môže sledovať, za ako dlho bude jeho káva pripravená a v medzičase sa môže prípadne venovať výberu tovaru.

Najväčšou inováciou, ktorú nový koncept prináša sú smart skúšobné kabínky. Tie na základe RFID technológie rozpoznajú, aký tovar si zákazník do kabínky priniesol. Interaktívny dotykový display mu následne poradí, ako jednotlivé kusy oblečenia vhodne zladiť. Priamo z kabínky si zákazník môže požiadať o inú veľkosť či farbu a obsluhujúci personál mu výrobok donesie.

Posledným prvkom, ktorý dotvára moderný ráz tejto predajne sú elektronické cenovky fungujúce na báze wi-fi, ktoré umožňujú flexibilne meniť cenovú ponuku a zobrazovať aktuálne prebiehajúce akcie.

„Dôvodom pre otvorenie nášho nového obchodu boli potreby zákazníkov, ktoré sme chceli uspokojiť a podporiť ich aj modernými technológiami. Ľudia už nechcú čakať v rade. Myslím tým rad pri kávovom bare. A samozrejme  chcú aj pomôcť pri výbere tovaru a urýchliť proces výberu. A v neposlednom rade chcú byť informovaní o aktuálnych ponukách,“ približuje Steffen R. Saemann, marketingový riaditeľ spoločnosti Tchibo Slovensko.

Tchibo vo svojich obchodoch samozrejme naďalej zachováva koncept 3v1, ktorý zahŕňa kávový bar s občerstvením a možnosťou posedenia, ponuku čerstvých pražených káv a každý týždeň novú tématickú kolekciu spotrebného tovaru.

Plán na budovanie ďalších takýchto predajní v tejto chvíli, podľa slov Steffena R. Saemanna, nie je. „Najskôr musíme vyhodnotiť, či sa inovácie v rámci prvého takéhoto obchodu osvedčia a potom urobíme rozhodnutie o ďalšom postupe. Kritériami v tomto prípade sú: ako nové technológie akceptujú zákazníci, či to zlepší ich zákaznícky zážitok a či to bude mať prínos aj pre našu firmu. Aj napriek tomu, že český a slovenský trh ponúka množstvo inovácií, sú naše trhy stále veľmi konzervatívne,“ dodáva Steffen R. Saemann.

Zdroj: Tchibo

Zdroj: Tchibo

Zdroj: Tchibo

Zdroj: Tchibo

Zdroj: Tchibo

Zdroj: Tchibo

Zdroj: Tchibo

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.