Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.11.2016, 12:33

Deväť malých pivovarov vytvorilo jedno spoločné pivo

Nové pivo s názvom PivobranAPA, s podtitulom „Bolo nás 11“, vytvorilo jedenásť pivných sládkov.

Deväť malých pivovarov vytvorilo jedno spoločné pivo
Zdroj: Pivobrana

Členovia Pivobrany, otvoreného hnutia na obranu nezávislého slovenského piva, už dlhšie koketovali s myšlienkou navariť spoločné pivo. Tentokrát sa myšlienku podarilo pretaviť do reality. Hnutie Pivobrana bolo založené v roku 2012 členmi Asociácie malých nezávislých pivovarov Slovenska.

„Oslovili sme všetkých našich 22 členov, z ktorých sa priamo zúčastnilo 9 (sládkov bolo 11) a ďalšie dva členské pivovary sa zapojili do počiatočných príprav a pripomienok receptúry. Naším primárnym cieľom je priniesť špecialitu, ktorou Slovensku ukážeme, že malé remeselné pivovary sa vedia dať dokopy a vedia pripraviť kvalitné a poctivé pivo aj spoločnými silami. Ide naozaj o unikátnu akciu, ktorá má prvenstvo v histórii slovenského nezávislého piva,“ približuje Ľubomír Vančo, predseda Asociácie malých nezávislých pivovarov Slovenska (AMNPS).

Výber padol na pivo typu APA (American Pale Ale) a miestom varenia sa stal Holíčsky pivovar Wywar s varňou 2 000 litrov.

„Najprv sme si vybrali pivný štýl, ktorý chceme navariť. Vylúčili sme tradičné ležiaky, aj z dôvodu, že pivo budeme prezentovať v predvianočnom období, aj z toho dôvodu, že sme chceli priniesť  voňavé, šťavnaté, nefiltrované a nepasterizované poctivé pivo. Výber preto padol na štýl American Pale Ale (APA),“ hovorí Ľubomír Vančo.

Prihláseným členským pivovarom bol zaslaný nástrel receptúry, ktorý v niekoľkých kolách pripomienkovali. Celý proces varenia bol živý, veľa sa komunikovalo, ochutnávalo, vymieňali sme si skúsenosti, najmä v časti, keď sa diskutovalo o druhoch použitého chmeľu a ich pomere. Sládkovia sa spontánne zhodli aj na názve nového piva – PivobranAPA, s podtitulom „Bolo nás 11“.

„Vďaka spoločne zvolenému postupu pôjde o vyvážený a príjemne voňavý mok.  Použité suroviny by mali dodať pivu plnšie telo a citrusovú arómu s tónmi živice. V našom pivovare pivo tohto typu varievam pravidelne, táto várka bola však obohatená o tú špeciálnu neopakovateľnú atmosféru,“ prezradil o pive Richard „Vety“ Vetyška.

Nové pivo s názvom PivobranAPA, s podtitulom „Bolo nás 11“, bude predstavené v rámci tretieho ročníka Pivobrana BeerFest, v decembri v bratislavskej Starej tržnici. Ide o limitovanú edíciu. Ako však pre Stratégie povedal Ľubomír Vančo, asociácia uvažuje aj nad tým, že malú časť „nafľašuje“ a bude dostupná aj po festivale, ale iba výhradne v ponuke pivovarov, ktoré sa podieľali na jeho výrobe.

Asociácia komunikuje nové pivo v rámci propagácie samotnému festivalu a to na stránke hnutia Pivobrana, ktoré má na facebooku viac ako 5-tisícovú fanúšikovskú základňu.

Zdroj: Pivobrana

Varenia sa zúčastnilo osobne 11 sládkov z pivovarov z celého Slovenska. Peter Ruml z Urpinera, Peter Demko z Piešťanského pivovaru, Daniel Gallas a Jakub Brontvai z Brontvaia, Andrej Kovár z Trogára, Maroš Hajduk z košického Hostinca, Ján Tribulík z Richtára Jakuba, Ľuboš Kružic a Andrej „Mušto“ Sopúšek  zo Stupavaru, Lívia Lenčešová z JAMA Craft Brewery a nad celým procesom držal ochrannú ruku domáci sládek z Holíčskeho pivovaru Wywar, Richard „Vety“ Vetyška. K receptúre sa vyjadrili aj Marek Kaňuk z Golema a Karol Bolek z Kastelána. Varenia sa zúčastnili aj Jiří Bukovanský z Hostinca, Ivan Čižmárik zo Salónu piva a šéf Asociácie Ľubomír Vančo, ktorý zároveň zastupuje pivovar Urpiner.

Zdroj: Pivobrana

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.