Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
13.09.2021, 00:00

Šéfka marketingu DATART: Chceme sa profilovať ako elektrošpecialista s kvalitnými službami

Sabina Boudová hovorí aj o cieľoch novej kampane.

Šéfka marketingu DATART: Chceme sa profilovať ako elektrošpecialista s kvalitnými službami

Dôležitým míľnikom je z marketingového pohľadu uvedenie novej kreatívy na slovenský trh, hovorí marketingová riaditeľka spoločnosti DATART Sabina Boudová. Tento rok je zároveň akýmsi prípravným obdobím na masívnu expanziu, ktorú chce spoločnosť odštartovať hneď v úvode budúceho roka.

DATART prichádza aj na Slovensko s kampaňou, ktorá sa, ako píšete, v Česku úspešne etablovala na českom trhu. Aké ciele splnila?
Cieľom bolo posilniť osobitosti značky tak, aby jasne a zároveň zábavne vypovedala o hodnotách, na ktorých DATART dlhodobo stavia. Nedávny marketingový výskum v Českej republike potvrdil, že ľudia, ktorí videli nové reklamy, si viac ako dvojnásobne spájajú značku DATART so synonymom najlepších a najkvalitnejších doplnkových služieb. To je jasný dôkaz toho, že ciele splnila. 

Aké ciele má prioritne splniť na Slovensku?
Sme si vedomí toho, že na slovenskom trhu patríme medzi lídrov v predaji elektroniky, ale zároveň naše dáta ukazujú, že i na Slovensku potrebujeme posilniť povedomie o službách, ktoré DATART ponúka. Našim cieľom je odlíšiť sa od konkurencie a profilovať sa v očiach zákazníkov ako skutočný elektrošpecialista s kvalitnými službami.

Aké je posolstvo kampane, ktorú ste adaptovali z Česka?
Posolstvom kampane je zábavne vypovedať o hodnotách, ktoré sú pre nás z dlhodobého hľadiska dôležité.

Rýchlosť služieb a doprava, to sú atribúty, ktorými chcete posilniť značku DATART na Slovensku?
Minulý rok nás utvrdil v tom, že zákazníci si potrpia na rýchlom a bezpečnom doručení objednávok. Okrem toho je pre nich dôležité, aby dostali spolu s objednávkou kompletný servis. Vďaka službe RÝCHLART si dnes dokážu tovar dostupný v predajni vyzdvihnúť do 30 minút od objednania online a v rámci služby DOPRAVART si objednávajú nielen dovoz spotrebiča, ale aj jeho vynesenie, inštaláciu a odvoz starého spotrebiča a obalových materiálov, a to, samozrejme, v súlade s aktuálnymi opatreniami.

Akú konkurenčnú výhodu má DATART v porovnaní s ostatnými hráčmi na trhu?
Darí sa nám úspešne prepájať online s offline prostredím a budovať značku s dôrazom na multichannel. A sme presvedčení, že kontakt so zákazníkom je rovnako potrebný ako silný e-shop.

Neuvažovali ste vytvoriť kampaň špeciálne pre Slovensko? Alebo je niečo, čo ste v kampani prispôsobili slovenskému trhu?
Už pri samotnom zadaní kreatívneho konceptu sme brali do úvahy fakt, že kampaň bude spustená v Českej republike aj na Slovensku a s ohľadom na túto skutočnosť sa pripravoval celý námet. Vo výsledku vznikol koncept, ktorý má blízko českému i slovenskému zákazníkovi.

Ako ovplyvnila pandémia stratégiu kampane? Respektíve priority v komunikácii značky?
Prakticky zo dňa na deň sme museli meniť všetky plány a celú komunikáciu smerovať na náš e-shop. Zrazu začali nakupovať online aj zákazníci, ktorí nemali predchádzajúce skúsenosti s takýmto typom nákupu a doposiaľ navštevovali kamenné predajne, ktoré sme rýchlo premenili na výdajné miesta. Primárne sme museli všetky potrebné informácie k nákupu  zoskupiť na jednom mieste a komunikovať, že naše predajne sú otvorené, len fungujú v obmedzenom režime.

Čo bolo pre značku DATART to najdôležitejšie za minulý rok?
Celkovo ustáť pandémiu a dokázať pohotovo reagovať na meniace sa opatrenia. To by sme nezvládli bez kooperácie jednotlivých úsekov, predovšetkým logistiky a predajní, ktoré sa museli rýchlo prispôsobovať novým situáciám a dokonale spolupracovať.

Aké konkrétne zmeny musela značka urobiť pri väčšej transformácii do online prostredia?
Radikálne sme posilnili výdavky na marketingovú komunikáciu a v závere sme investovali viac, ako bolo pôvodne plánované. Informáciu o bezpečnom a rýchlom nakupovaní sme potrebovali dostať k veľkému počtu Slovákov. Aj napriek pandémii sme otvorili novú predajňu DATART v Prešove a naštartovali sme spoluprácu s Packetou, ktorá významne rozšírila počet odberných miest, na ktorých si zákazníci DATARTu môžu vyzdvihnúť svoje objednávky. Posilnili sme vlastnú DATART dopravu a skrátili sme čas vyskladnenia tovaru, ktorý je skladom v predajniach DATART, z pôvodných 60 na 30 minút.   

Čo je pre DATART prioritou v tomto roku?
Dôležitým míľnikom je z marketingového pohľadu uvedenie novej kreatívy na slovenský trh. Tento rok je zároveň akýmsi prípravným obdobím na masívnu expanziu, ktorú chceme odštartovať hneď v úvode budúceho roka. Zásadným krokom k ďalšiemu rozširovaniu značky DATART na Slovensku bude v najbližších týždňoch otvorenie nového centrálneho skladu.

Aké plány máte s predajňami, výdajnými miestami a podobne?
Budeme ďalej rásť, rozširovať sieť maloobchodných predajní a prepájať ich s online prostredím.

A tá istá otázka - smerom k zákazníkom?
Chceme, aby značka DATART bola vnímaná v očiach zákazníkov ako skutočný elektrošpecialista, ktorý im ponúkne nielen širokú škálu sortimentu, ale bude pre nich zárukou kvalitných doplnkových služieb.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.