Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
09.09.2021, 15:01

Slovenské združenie pre značkové výrobky štartuje kampaň Cigaretovník

Kampaň zastrešuje agentúra Neopublic a pripomína, že ohorok z cigarety nepatrí na zem.

Slovenské združenie pre značkové výrobky štartuje kampaň Cigaretovník
Zdroj: SZZV

Hlavným cieľom kampane je motivovať dospelých fajčiarov k zmene správania a k správnej a zodpovednej likvidácii ohorkov.

Ohorok z cigarety nepatrí na zem, ale do koša resp. do zmiešaného komunálneho odpadu. Vzhľadom na obsah acetátu celulózy (bioplast vyrobený z drevnej buničiny) sa totiž rozkladá až 15 rokov. A ročne sa na svete vyrobí približne 6 biliónov kusov cigariet.

Mnohí dospelí nepovažujú odhodenie ohorku z cigarety na zem za znečisťovanie životného prostredia. Dokonca mnohí dospelí sú presvedčení, že ohorok je vyrobený z papiera či dokonca bavlny. Aj v prieskume pre Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) až pätina opýtaných fajčiarov na Slovensku potvrdila, že nevidí nič zlé na tom, keď po dofajčení cigarety na verejnosti ohorok odhodí na zem, do kanála alebo na trávu.

Myšlienku kampane približuje Roman Záhorec, Managing partner agentúry Neopublic: „Ústredným motívom kampane je imaginárny strom Cigaretovník. Dospelým fajčiarom pripomenieme, že zahodením cigaretového ohorku na zem žiadny strom nevyrastie. Kampaň odštartovala citylightami v krajských mestách, pokračuje v tradičných médiách a online priestore.

​„Veríme, že sa nám podarilo vytvoriť nápaditú kampaň, ktorá zmení správanie spotrebiteľov smerom k ochrane životného prostredia. Pripájame sa k verejnému záujmu a chceme urobiť maximum, aby došlo k zníženiu tohto odpadu na Slovensku,“ povedal riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.

Kampaň prebieha od septembra do októbra a pripojili sa k nej aj mestá a obce.

SZZV zastrešuje najväčšie štyri tabakové spoločnosti na Slovensku: Philip Morris, British American Tobacco, Japan International Tobacco, Imperial Tobacco.

Vizitka kampane:
Klient: Združenie pre značkové výrobky (szzv.sk) – Ľubomír Tuchscher, Roman Šterbák
Agentúra: Neopublic (www.neopublic.sk)
Stratég: Roman Záhorec
Public affairs: Štefan Vadocz
Account lead: Lenka Kollerová
Social Media: Dušan Marko
Digital channels: Matúš Novotňák
Creative director: Soňa Podstupková
Art Director: Katarína Tomaškovičová
Média: Neopublic + Unimedia
Video: Zeldeo

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.