Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.12.2016, 14:31

Desať najlepších spotov roka 2016 podľa divákov. Prezradili to ich emócie

Ľudia málokedy vedia presne povedať, prečo sa im niečo páči alebo nie. Ich tvár to však povie.

Desať najlepších spotov roka 2016 podľa divákov. Prezradili to ich emócie
Zdroj: koláž Stratégie

V súťaži magazínu Stratégie hodnotí reklamy každý mesiac porota zložená z odborníkov z reklamných agentúr a zadávateľov. Stratégie však každý mesiac skúmajú aj to, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako sa im páčia a ako na ne reagujú.

 Emócie formujú naše rozhodnutia

Ľudia málokedy vedia presne povedať, prečo sa im niečo páči alebo nie. Ich tvár to však povie. Reč tváre je rýchla, podvedomá a bohatá na informácie. Pomocou softvéru Emotion ID dokážeme zachytiť tieto vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov, ktoré sú najpresnejším obrazom ich prežívania. Softvér dokáže emócie rozpoznať a vyhodnotiť ich.

Magazín Stratégie v spolupráci s Emotion ID aj tento rok zostavil rebríček najlepších televíznych spotov podľa divákov. Hodnotiacim kritériom bola miera zaujatia, s akou sa ľudia koncentrovali na reklamu a zároveň prejavovali akékoľvek emócie. Pokiaľ sa odvracali od obrazovky alebo sa hmýrili, zaujatie klesalo pod nulu. Pokiaľ vyjadrovali emócie, zaujatie rástlo nad nulu. Najzaujímavejšia reklama roku 2016 z pohľadu diváka má 100 %. Všetky ostatné sú počítané k pomere k tejto reklame.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.