Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.12.2016, 13:51

Značký áno, ale v zľave. Tak nakupujú mladí. Za drahšie veci sú ochotní platiť starší (prieskum)

Pozrite si, aké sú rozdiely v nákupnom správaní generácie Y a generácie X.

Značký áno, ale v zľave. Tak nakupujú mladí. Za drahšie veci sú ochotní platiť starší (prieskum)
Zdroj: archív Stratégií

Najväčší rozdiel medzi generáciou X (Millennials) a generáciou Y je cena. „Generácia X si pri viacerých kategóriách dopraje drahšie produkty. Táto cieľová skupina môže byť zaujímavejšia práve pre obchodníkov, pretože dokáže priniesť vyššie marže. Millenialls sú ochotní investovať viac pri nákupe mobilných telefónov alebo kamier. Súvisí to s ich životným štýlom,“ približuje Mária Boťanská, riaditeľka prieskumnej agentúry MB Brand Management a dodáva: „Generácia X síce nakupuje o niečo menej, ale pri mnohých kategóriách si dopraje vyššiu kvalitu vo vyššej cene. Najmä ak ide o produkty do domácnosti určené na dlhšie obdobie ako je nábytok, práčky alebo chladnička.“

Generácia X: ľudia narodení v rokoch 1965 – 1985

Generácia Y: ľudia narodení v rokcch 1986 – 1995. Generácia Y sú väčšinou deti rodičov, narodených v povojnových rokoch, tzv. Baby boomers (1946 – 1964)

Zdroj: MB Brand Management

​Mnoho firiem a obchodov sa dnes zameriavaná primárne na cieľovú skupinu mladých ľudí najmä do 35 rokov. Mladí nakupujú síce intenzívnejšie a sú ľahšie zasiahnuteľní internetovou reklamou, ale sú menej lojálni a cenovo citlivejší. Naopak generácia X je lojálnejšia k obchodom, ktoré pozná a má s nimi dobrú skúsenosť. Ale v mnohých kategóriách produktov ale aj služieb si rada dopraje a je ochotná za kvalitu zaplatiť viac.

Generácia Millennials:

  • ...je, na rozdiel od generácie X, viac orientovaná na značkové produkty. Čo však treba povedať je fakt, že ich najradšej vyhľadáva a nakupuje v rôznych akciách a zľavách.
  • Mladí ľudia sú výrazne viac náchylní na impulzné nákupné správanie. Sledujú novinky a radi skúšajú nové produkty (71% z nich), čo je pre každého marketéra ideálna cieľová skupina.
  • Na internete nakupujú výrazne častejšie. Takmer polovica z nich aspoň raz za mesiac.
  • Radi surfujú a ak sa im niečo zapáči, tak si to kúpia. Vyhľadávajú nové obchody, riadia sa viac podľa recenzií a odporúčaní priateľov a známych.
  • Takmer polovica z mladých ľudí nakupuje aj na zahraničných internetových obchodoch ako eBay, Aliexpres, ale aj v špecializovaných zahraničných obchodoch.

Naopak generácia X a Baby boomers preferuje pri nakupovaní viac kamenné obchody. Na internete kupujú racionálnejšie, najmä to, čo potrebujú. Zhruba 1/3 z generácie X nakupuje na internete aspoň raz za mesiac. Obchodu potrebujú dôverovať, majú väčší strach nakupovať na neznámych internetových obchodoch. Na eBayi alebo Aliexprese nakupuje zhruba 1/3 z generácie X. Preferujú viac slovenské a české internetové obchody.

O prieskume:

Všetky výsledky vyplývajú zo štúdie Ako nakupujeme od spoločnosti MB Brand Management, ktorá bola realizovaná na vzorke 1 460 respondentov vo veku od 18 do 69 rokov. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Nimi boli dopytovaní ľudia, ktorí sú ťažšie dostupní prostredníctvom internetu. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania. Všetky uvedené kvóty sú vzájomne previazané.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.