Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.03.2017, 13:19

Za etický tender bojuje aj ADMA. Ak chcete pozvať členskú agentúru, musíte splniť tieto pravidlá

Jedným z nich bude napríklad odkryť rozpočet.

Za etický tender bojuje aj ADMA. Ak chcete pozvať členskú agentúru, musíte splniť tieto pravidlá
Zdroj: pixabay.com

Preferovať budeme etické tendre. Prisľúbili po novom aj agentúry z ADMA. O etickom tendrovaní sa hovorí už dlhšie. Diskusiu rozpútal KRAS a cieľom je, aby trh nadobudol lepšiu profesionálnu úroveň. Najmä ide o zmenu tendrovania na Slovensku.

Reklamné agentúry sa už dlhšie sťažujú na úroveň tendrov, avšak uvedomujú si, že iniciatíva musí prísť z ich strany. A tak sa postupne agentúry začali pridávať k iniciatíve za etický tender. Výsledkom by malo byť, že vopred budú vedieť, aký prístup má zadávateľ k tendrovaniu. 

Tu sú základné body, ktoré definujú etický tender:

  1. Do tendra bude pozvaných maximálne 5 agentúr
  2. Agentúram bude poskytnutá informácia, ktoré ďalšie agentúry boli oslovené
  3. Čas na vypracovanie zadania bude stanovený na minimálne 4 týždne, čo obsahuje aj osobnú prezentáciu či debrief
  4. Bude známy budget

Prečo by mali zadávatelia odkrývať svoj budget, sa dočítate tu:

  1. Budú jasne stanovené hodnotiace kritériá a rovnako aj kompetentné osoby, ktoré budú o výsledku tendra rozhodovať

 

Ak tender kritéria splní, bude označený pečiatkou Etický tender. Pečiatka pritom slúži ako známka kvality, vďaka ktorej budú agentúry vedieť, že vstupujú do spolupráce s dôveryhodným partnerom. Rovnako aj zadávatelia môžu byť označení ako tí, ktorí etický tender podporujú. Stačí sa prihlásiť a ich logo bude figurovať na webovej stránke medzi podporovateľmi. Agentúry si tak budú môcť overiť zadávateľa ešte predtým, ako do tendra vstúpia.

Ak chcete získať pečiatku Etický tender, napíšte na adresu kras@kras.sk a prihláste sa k iniciatíve.

Takto by mal odteraz vyzerať začiatok spolupráce a tendrovanie. Agentúr, ktoré prisľúbili, že budú preferovať etické tendre, je stále viac. K iniciatíve sa pridali Krasové agentúry, agentúry z BTLky a najnovšie aj agentúry z Asociácie digitálnych marketingových agentúr.  

Zle nastavené tendre bývajú aj zdrojom najväčšej frustrácie ľudí a agentúry. Nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania, veľké množstvo pozvaných agentúr, nedefinovaný budget, žiadne skicovné spôsobujú zbytočne vynaloženú energiu celých tímov ľudí v agentúrach,“ hovorí Pavol Kubán, prezident a predseda správnej rady ADMA.

ADMA sa v minulosti tejto téme už venovala vydaním e-booku, ktorý mal za cieľ pomôcť klientom s prípravou zmysluplných a férových tendrov. Podpora iniciatívy Etický tender je ďalším krokom k naplneniu týchto očakávaní, píše sa v tlačovej správe, ktorú vydal KRAS.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.