Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.04.2017, 18:00

Najobľúbenejšími obchodníkmi sú Martinus a Lidl

Martinus je celkovým víťazom prieskumu súťaže Mastercard Obchodník roka 2016. Lidl zase dominoval v hlasovaní Slovákov.

Najobľúbenejšími obchodníkmi sú Martinus a Lidl

„Najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu vyberali slovenskí zákazníci a výsledky preto odrážajú ich vlastnú skúsenosť s kvalitou ponuky a služieb. Absolútne víťazstvo obhájilo už štvrtýkrát kníhkupectvo Martinus, ktoré sa dlhodobo teší vysokej dôvere a lojalite zákazníkov,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Na druhom mieste sa v kategórii Absolútny víťaz presadila dm drogerie markt a na treťom mieste sa umiestnila spoločnosť Lidl Slovenská republika.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

Víťazi jednotlivých kategórií Mastercard Obchodník roka 2016:

Obchodník s potravinami

  1. Lidl Slovenská republika (vyhral vďaka vysokej dôvere a lojalite zákazníkov)
  2. Kaufland Slovenská republika
  3. Tesco Stores SR

 Obchodník s drogériou a parfumériou

  1. dm drogerie markt (zákazníci pozitívne hodnotili najmä splnenie svojich očakávaní pri nákupe)
  2. 101 Drogerie
  3. TETA Drogerie

 Obchodník s odevmi a obuvou

  1. Deichmann (zabodoval hlavne vysokou lojalitou zákazníkov)
  2. Zara
  3. F&F

Obchodník so športovými odevmi a potrebami

  1. Sportisimo
  2. SportsDirect
  3. Decathlon

Obchodník s elektronikou 

  1. Nay (Nay je medzi zákazníkmi veľmi známy a tí sú k nemu lojálni)
  2. Datacomp
  3. Okay

Obchodník s knihami 

  1. Martinus
  2. Panta Rhei
  3. sk/Media klub

Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 

  1. Merkury Market (prvýkrát - silnou stránkou reťazca je lojalita jeho zákazníkov)
  2. Hornbach
  3. OBI

 Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 

  1. Ikea (lojálni zákazníci hodnotili veľmi pozitívne odlišnosť reťazca od konkurencie)
  2. Jysk
  3. Merkury Market

 Internetový obchodník 

  1. alza.sk (ocenenie získal už štvrtýkrát - zákazníci portálu alza.sk sú voči obchodu lojálni.
  2. mall.sk
  3. hej.sk

Cena verejnosti

V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2016 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich troch rokoch. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok súťaže a SMS správ od 16. januára do 31. marca 2017. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 79 919 ľudí, 74 840 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 5 079 poslalo súťažnú SMS. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 595 049 platných hlasov.

Zdroj: MasterCard Obchodník roka

​Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo dnes v rámci konferencie Retail Summit v Bratislave.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.