Vianočná kampaň Slovak Telekomu bola situovaná do budúcnosti. Nomináciu na anticenu si vyslúžila za to, že napriek pokroku v technológiách, ktorá v budúcnosti určite nastane, podsúva zastarané rodovo stereotypné predstavy o nevyváženej deľbe práce v domácnosti. Babička „Saganová“ sa venuje vianočným prípravám, zatiaľ čo dedko „Sagan“ vyjedá medovníky (resp. salónky v inom spote) namiesto toho, aby sa na prípravách podieľal. Ak má byť nápomocný, potrebuje usmernenie od ženy, čo vychádza z predpokladu, že domáce práce sú jej doménou. Muž by sa však radšej domácim prácam vyhol. Reklama podsúva stereotypné predstavy o mužoch, ktorí sa dobrovoľne nepodieľajú, resp. nemusia podieľať na domácich prácach. Ženy prezentuje ako tie, čo sa k partnerom nesprávajú ako k seberovným, ale ako k malým chlapcom, ktorých treba usmerňovať. Problematické je i to, že v reklame vystupujú populárne osobnosti, ktoré by mali pre ľudí predstavovať inšpirujúce spoločenské vzory. Sexistický kix
StoryEditor

Spustili hlasovanie za najsexistickejšiu reklamu. Medzi nominovanými je aj Telekom alebo McDonald's

10.05.2017, 11:47
Autor:
hrnhrn
Anticenu získa zadávateľ reklamy, nie reklamná agentúra alebo tvorcovia reklamy.

Netradičná anticena Sexistický kix vznikla minulý rok. Jej cieľom je upozorňovať verejnosť na problém sexizmu v reklame a jeho dôsledky na životy ľudí. Vyhlasovateľom súťaže je Aliancia žien – Cesta späť, dcérska organizácia Aliancie žien Slovenska, ktorá sa zameriava na obhajobu ženských práv. Aktuálne sa sústreďuje na riešenie domáceho a rodovo podmieneného násilia a násilia na ženách v reklame. Zapojením do hlasovania o najsexistickejšiu reklamu majú podľa organizátorov súťaže ľudia možnosť vyjadriť svoj nesúhlas so sexizmom v reklame.

V aktuálnom ročníku si verejnosť vyberá z 55 nominovaných reklám, hlasovať za tú najsexistickejšiu môže do konca mája. O dva dni na to, 2. júna, bude vyhlásená víťazná reklama. Anticenu získa zadávateľ reklamy, nie reklamná agentúra ani tvorcovia reklamy.

Medzi nominovanými reklamami sa nachádzajú okrem nahých ženských tiel bez súvisu s ponúkanými službami aj iné. Vybrali sme tie, kde je zobrazený muž venujúci sa domácim prácam alebo také, ktoré zobrazujú len jedlo. Pozrite sa, prečo si vyslúžili nomináciu na anticenu.

​V minuloročnom, pilotnom ročníku rozhodla verejnosť (57 hlasmi), že najsexistickejšou reklamou je predvolebná kampaň kandidátky SAS Jany Cigánikovej, konkrétne jej billboard so spustenými nohavičkami a sloganom "Zbavme sa zbytočných prekážok". Jej neštandardný boj o voličov zafungoval a Cigániková je už poslankyňou. Do parlamentu sa dostala ako náhradníčka Sulíka.

archív HN

01 - Modified: 2021-12-08 12:50:49 - Feat.: - Title: Sexistický kix: Tohtoročné anticeny získali zadávatelia pôsobiaci v oblasti predaja alkoholu 02 - Modified: 2021-11-25 14:03:32 - Feat.: - Title: Dajte im palec dole. Do konca mesiaca môžete hlasovať za najsexistickejšiu reklamu 03 - Modified: 2021-04-06 09:03:48 - Feat.: - Title: Matovičov status k MDŽ 2020 dostal anticenu Sexistický blud 04 - Modified: 2021-03-08 11:49:05 - Feat.: - Title: Premiér, politickí lídri aj známe osobnosti adresujú ženám nevhodné výroky. O najsexistickejšom je možné hlasovať 05 - Modified: 2020-07-30 06:45:23 - Feat.: - Title: Anticena pre najsexistickejšiu reklamu má prvé nominácie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 07:05