Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.05.2017, 11:53

Česká Heureka využila Kajínkovo tričko. Pod „Adidas Kajinek“ nájdete najbizarnejšie produkty

Pozrite si, ktoré.

Česká Heureka využila Kajínkovo tričko. Pod „Adidas Kajinek“ nájdete najbizarnejšie produkty
Zdroj: iDNES.cz

Fotografie z prepustenia Jiřího Kajíneka včera obleteli internet. Potom, ako odsúdený dostal amnestiu od českého prezidenta Zemana, vyšiel po 23 rokoch z väzenia v sprievode novinárov a verejnosti. Nikto však nečakal, aký ošiaľ spôsobí zelené tričko značky Adidas, ktoré mal v tej chvíli Kajínek na sebe.

Tričko sa bezpochyby stalo hitom internetu, čo využil český porovnávač eshopov Heureka. Na stránke heureka.cz stačí zadať kľúčové slová „Adidas Kajinek“ a porovnávač ponúkne niekoľko naozaj bizarných produktov.

Ako prvé zalené tričko, ktoré mal Kajínek v čase prepustenia oblečené. Dostať ho môžete už od 390 českých korún v predajni A3 Sport. Nasleduje pásikový karnevalový kostým s názvom „Pánsky vězeň s čísly“, Lego s názvom „Vězení na ostrově“ či toaletný papier Miloša Zemana alebo mydlo z Mŕtveho mora.

Najväčšiu pozornosť ale vzbudzuje spomínané tričko. To má na českej Heureke už aj svoje recenzie. Užívateľ, ktorý ich písal, si nechal naozaj záležať. Svoje meno zvolil príznačne Jiří Ká či J. Kajínek (pri recenziách si užívatelia volia meno, pod ktorým vystupujú) a kreatívny bol aj vo svojich popisoch.

Napríklad ako pozitívum na tričku v recenzii ľudia vyzdvihujú, že ide o „ideálne nosenie na von“, „stačí nahodiť na seba a človek vyzerá ako väzba“ a tričko pomenovali tiež ako „vražedne krásne“.

V podrobnejšom opise sa objavuje: „Pred 23 rokmi som dospel do fázy, keď som si mohol dovoliť pridať aj farby a rozhodol som sa práve pre jasne zelenú. Pripomínala mi lúky, lesy a všeobecne prírodu, ktorá mi chýbala.“

Heureka sa novým nastavením kľúčových slov pochválila na svojom Facebooku.

V tomto prípade ide o klasické cielenie reklamy pomocou kľúčových slov,“ vysvetľuje odborník na eshopy Marek Šulík z agentúry VISIBILITY. „Heureka, podobne ako napríklad AdWords, umožňuje zobrazovať reklamu vo výsledkoch vyhľadávania na vopred určené kľúčové slová. Predpokladám ale, že v tomto prípade neboli zadávateľom reklamy firma Adidas alebo e-shop, ktorý tričká predáva. Pravdepodobnejšie je, že v Heureke povyberali produkty, ktoré sa na toto slovo budú zobrazovať, aby získali obsah na sociálne siete. Takýto spôsob reklamy, ktorý reaguje na aktuálne udalosti, je bežný v zahraničí, aj u nás. Otázne je, či je Jiří Kajínek tá osoba, s ktorou by mali značky spájať svoje meno. Ja osobne by som sa tomu vyhol,“ radí.

"Túto aktivitu vnímame ako recesiu. Česi sú veľmi kreatívni a teito príležitosti dokážu okamžite s nadsázkou využiť pre pobavenie na internete a sociálnych sieťach predovšetkým," povedala pre Stratégie Pavla Tomsová, PR manažérka pre Heureku. 

Pozrite si, aké produkty ponúka Heureka.cz po zadaní kľúčových slov "kajinek adidas":

Stratégie oslovili zástupcov značky Adidas na Slovensku i Heureky.cz.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.