Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
24.09.2021, 21:33

Zlatý klinec 2021: Ocenenie Filip si prevzal Milan Bielik

Cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu udeľuje klub top kreatívcov združených v ADC (Art Directors Club).

Zlatý klinec 2021: Ocenenie Filip si prevzal Milan Bielik
Zdroj: redakcia

Plošné testovanie kreativity sa skončilo a súťaž Zlatý klinec 2021 ohlasuje výsledky. Na slávnostnom podujatí sa okrem iného každoročne odovzdáva aj ocenenie Filip. Získava ho kreatívna osobnosť za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu.

Združenie ADC tento rok udelilo Filipa Milanovi Bielikovi, ktorý pôsobí ako Associate Creative Director v agentúre MADE BY VACULIK.

Medzi jeho najvýraznejšie práce patria Vianočný hit z roku '73 či prvotný Hit z roku '73 pre klienta Heineken Slovensko - Zlatý bažant '73, na ktorých sa podieľal ako copywriter v agentúre MADE BY VACULIK.

Milan Bielik v agentúre MADE BY VACULIK pracuje pre klientov ako Tatra banka, Raiffeisen, Union, Dobrý anjel, Terno a VŠMU.

Súčasťou tímu MADE BY VACULIK je od roku 2016, predtým pracoval ako copywriter v agentúre MUW Saatchi & Saatchi, kde dosahoval úspechy s kampaňami pre klienta Telekom.

Pripomeňme si kampaň pre Slovak Telekom Paviel neodporúča:


V roku 2010 sa ešte pre T-mobile podieľal na kampani s Rytmusom:


Na Zlatom klinci bola v minulosti ocenená vianočná kampaň:

V roku 2010 bol vyhlásený za najlepšieho slovenského copywritera roka.

V staršom rozhovore Stratégií sme sa ho pýtali, akú najlepšiu radu dostal počas svojej kariéry. Odpoveď bola jednoduchá: Nevyhovárať sa a byť pokorný. A to, že si len taký dobrý, ako dobrá je tvoja posledná kampaň."

Kto už ocenenie získal?

ADC udeľuje Filipa od roku 1997. Ako prvý ho dvakrát po sebe dostal režisér Juraj Johanides. V roku 1999 si prevzali cenu creative director Milan Hladký a art director Rasťo Michalik, ktorý získal prestížne ocenenie aj v roku 2010. Obaja v tom čase pôsobili v Juraj Vaculik Creative Studio.

Rok 2001 patril Vladovi Struhárovi a rok 2002 Jurajovi Vaculíkovi taktiež z vtedajšej agentúry Juraj Vaculik Creative Studio.

Nasledujúce štyri roky ovládli dve agentúry. Najskôr dva roky po sebe agentúra Wiktor Leo Burnett, z ktorej získali cenu Peter Kačenka a Vlado Slivka (dnes pôsobí v MullenLowe GGK). V rokoch 2005 a 2006 putovalo ocenenie Filip do rúk Rasťa Uličného a Jozefa Chmela z agentúry MUW Saatchi & Saatchi. 

Peter Darovec z Istropolitana Ogilvy si vyslúžil cenu v roku 2007. Kameraman Juraj Chlpík dostal významné ocenenie v roku 2008 a režisér Jonáš Karásek z agentúry Gun Powder o rok neskôr.

Michal Pastier zo Zaraguzy získal za svoju prácu Filipa v roku 2011 a v roku 2012 si cenu prevzala opäť agentúra Wiktor Leo Burnett, v ktorej vtedy pôsobil Peter Ižo. Rok 2013 priniesol ocenenie Radovi Olosovi z Istropolitana Ogilvy a v roku 2014 putoval Filip do rúk režiséra Romana Valenta.

Na Zlatom klinci v roku 2015 dosiahol úspech Matúš Bence a v roku 2016 Bohumil Dohnal, v tom čase pôsobiaci v agentúre MADE BY VACULIK.

V roku 2017 boli ocenení dvaja kreatívci z agentúry Wiktor Leo Burnett, a to Štefan Andrejco a Martin Keder. Rok 2018 patril Martinovi Woskovi z TRIAD-u a po ňom si o rok neskôr prevzal sošku Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ agentúry Effectivity POWERED BY PUBLICIS.

Minulý rok sa z Filipa tešil Vlado Kurek, kreatívny riaditeľ agentúry TRIAD.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.