Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.06.2017, 10:47

Iva Pacoňová a Michal Hornický: Čo sa stane, keď o 4 ráno stále nemáte nápad

Vaším súperom je nielen takmer sto top svetových kreatívcov, ale najmä čas. Ivana Pacoňová a Michal Hornický o tom, čo na súťaži Young Lions nečakali.

Iva Pacoňová a Michal Hornický: Čo sa stane, keď o 4 ráno stále nemáte nápad
Zdroj: osobný archív

15:55 Po krátkom intre od organizátorov dostáva každý tím hrubú obálku. Je v nej plno A4iek s pokynmi. Brief, prístupové heslá na počítač, info o tom ako používať Getty Images, spôsob hodnotenia poroty, prehlásenie o originalite výstupov a mnohé ďalšie.


15:56 Čítame brief.


16:00 Prečítali sme si ho a nerozumieme ani „fň“.


16:05 Začína osobný briefing s klientom. Zapisujeme všetko, čo sa dá a nahrávame si to celé na mobil.


16:30 Nadobúdame pocit, že tomu celkom rozumieme.


17: 00 Klient stále vysvetľuje.


17:15 Prvýkrát si začína odporovať.


18:00 Po dvoch vyčerpávajúcich hodinách protichodných informácií, prichádzajú na rad otázky z publika. Po niekoľkých klient mení brief.


18:36 Prestávame nahrávať. Mobil to nezvládol a vybil sa.


19:00 Unavení, uzimení a smädní začíname vymýšľať.
19:10 Sme fakt unavení, uzimení a smädní, takže ideme radšej jesť.

20: 30 Konečne najedení začíname vymýšľať. Najprv každý sám.


22:00 Dávame prvé review, nemáme nič, na čom by sme sa zhodli. Vymýšľame chvíľu spolu.


23:00 Young Lionisti Janka a Meťjú prichádzajú na dúšok slivovice.


23:30 Prerušujeme vymýšľanie. Pozeráme mačacie videá.


24:00 Vymýšľame každý sám, potom chvíľu spolu, a tak dokola.


3:00 Stále analyzujeme niekoľko nápadov. Skúšame pridávať nové a vraciame sa k starým. Spochybňujeme ich a obhajujeme. Nevládzeme a ideme spať.


4:00 Tvárime sa, že spíme. Obaja vieme, že ten druhý nespí.


7:30 Budíček!


7:39 Budíček 2!


8:30 Máme nápad, ktorý sa rozhodneme zrealizovať.


10:30 Prichádzame k nášmu pracovnému počítaču a začíname makať. Klávesnica je francúzska, grafický tablet je v „továrenskom režime“. Photoshop tiež. Takže nastavujeme.


12:30 Iva zaňuchala občerstvenie a hodinu jej niet. Prichádza s tanierom jedla. Je studené, ale nie je to jej vina. (obhajuje sa)


16:00 Ideme na chvíľu na vzduch. Zašli sme na Cannes Lions Beach a dávame si šmakovný burger za 19 eur a minerálnu vodu vo fľaši od vína za 8.


16:20 Minuli sme všetky Ivanine úspory z prasiatka a tak si vravíme, že musíme vyhrať tú zlatú medailu.


18:46 Prichádzajú nás pozrieť Janka a Meťjú.


19:00 Okolo prechádza zástupkyňa Getty Images, ktorej sa náš nápad „amazingovo“ páči.


19:30 Nahrávame našu prácu do systému a odchádzame. Máme dobrý pocit.

19:45 Utekáme na galavečer držať Triadu palce. Nevyšlo, aj keď boli podľa porotcu najlepší a tak všetci odchádzame na rooftop terasu, kde prebieha shutterstockový súboj art directorov.


22:30 Žúrujeme do rána lebo už môžeme.


11:00 Čakáme na vyhlásenie výsledkov, ale trojica porotcov sa stále nevie dohodnúť na víťazoch. Zisťujeme, že v porote je aj týpek z Droga5.


11:15 Začína vyhlasovanie a máme nervy na dranc.


11:18 Máme nervy, lebo sme nevyhrali. Nevadí. Veď o rok sa vrátime. (Hahaha :)
 O 4 dni neskôr píšeme tento blog a tešíme sa z výhry kolegovcov filmárov. Slovensko to predsa len dalo. YES!

Aké bolo zadanie?

Klientom bola nadácia (RED), ktorá uzatvára partnerstvá s rôznymi firmami. Tieto firmy ponúkajú svoje produkty v špeciálnej (PRODUCT)RED sérii. Ide o bežné verzie produktov za bežné ceny, ibaže sú v červenej farbe. Z každého predaného produktu odvedie partner na účet (RED) časť tržby a (RED) tieto peniaze posunie Global Fundu, ktorý dotuje boj proti AIDS a ďalším chorobám v Afrike. Chceli teda, aby si človek vybral namiesto napríklad strieborného iPhonu, červený iPhone. Rovnaký produkt s rovnakou cenou ale zároveň prispieva do zbierky (RED).

Problémom (RED) je, že nevie, kto si kupuje tieto produkty, keďže nákupy sa realizujú výhradne na stránkach partnerov, ktorí nemôžu posúvať údaje o zákazníkoch tretím stranám. Zadaním bolo vymyslieť spôsob, ako dokáže (RED) získať e-maily ľudí, ktorí si kupujú produkty (RED), pretože im chce prezentovať výsledky dobročinných akcií a na základe toho presvedčiť ľudí, aby si aj nabudúce kúpili produkt (RED).

Cieľovou skupinou bola Generácia Z, prípadne Millenials.

Čo Mladé levy vymysleli?

Využili aktuálny hype okolo fidget spinnerov a video tutoriálov, kde sa mladí učia triky. Vymysleli FIDG(RED) spinner a navrhli vytvoriť videá, kde budú triky prezentovať známe tváre, ktoré spolupracujú s (RED). Na konci videa nateasujú diváka na špeciálny trik, ktorý nedokáže žiadny iný spinner na svete. Dozvedieť sa ho môže na stránke RED.org. Na landing page FIDG(RED) spinnera vyzvali ľudí, aby zadali e-mail, kam im pošlú trik. Alebo si môžu spinner rovno kúpiť cez stránku red.org a tým získajú e-maily.

Mailom im však neposlali ďalší zábavný trik so spinnerom. Povedali im , že tajný trik spočíva v tom, že FIDG(RED) spinner dokáže bojovať proti AIDS a zachraňovať životy.

Zdroj: osobný archív

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.