youtube
StoryEditor

Z týchto reklám vás zamrazí. Pozrite si tie, ktoré mali v Cannes najväčší ohlas

04.07.2017, 16:16
Sociálne témy opäť na festivale rezonovali. Tu sú tie, ktoré si budeme pamätať.

Nie je tajomstvo, že najväčší festival kreativity Cannes Lions v posledných rokoch zmenil svoju komerčnú tvár na sociálnu. A v posledných rokoch nám skôr servíruje reklamy, ktoré menia svet. Alebo aspoň sa o to snažia. Počuť bolo o rovnosti, vzdelávaní, tolerancii, ženách v manažmente a strachu.

Aj tento rok sme zažili zopár reklám, ktoré nám nechali zimomriavky na koži. Pozrite si výber. 

DNA

JOURNEY RADIUS KOMMUNIKATION

Denmark  

Za nás rozhodne jedna z najlepších kampaní, aké sme v Cannes mohli vidieť. DNA Journey výborne vystihuje poslanie kampane cestovnej spoločnosti Momondo, ktorá má víziu sveta, v ktorom sú naše rozdiely zdrojom inšpirácie a rozvoja, nie netolerancie a predsudkov. Požiadali 67 ľudí z celého sveta o vykonanie testu DNA. Ukázalo sa, že majú oveľa viac spoločného s inými národnosťami, než si mysleli.

Cieľom kampane je dať odvahu a povzbudiť každého z nás, aby cestoval po svete a poznával krajinu, náboženstvá a kultúry a pritom myslel na to, že niekde v tej krajine má príbuzného.

SCHOOL FOR JUSTICE

WALTER THOMPSON
Holandsko

India je krajinou, ktorá má najviac neplnoletých pracovníkov v prostitúcii na svete. 1,2 milióna detí, denno-denne „pracuje“ takýmto spôsobom proti ich vôli. JWT sa rozhodla otvoriť právnickú školu pre obete prostitúcie v Indii, pretože: "Bežná reklamná kampaň jej nepredíde". V spolupráci so spoločnosťou Free a Girl Movement spomínaný JWT otvoril vzdelávaciu inštitúciu pre dievčatá. Týmto krokom dúfa, že sa zvýši vzdelanie v tejto oblasti a zároveň sa zníži hrozba znásilnenia.

THE REFUGEE NATION

OGILVY

USA

Utečenecká tematika nechýbala tento rok ani na Cannes Lions. Jeden z najjednoduchších a najpresvedčivejších návrhov - vlajka inšpirovaná záchrannými vestami Ogilvyho, pre 10-členný športový národ utečencov na olympijských hrách v lete minulého roka. Tento nápad nezostal bez povšimnutia porotcov, posúďte sami, ako sa páči Vám.

DA DA DING

WIEDEN+KENNEDY

India

Cieľom kampane je inšpirovať mladé ženy, aby sa venovali športu. "Da Da Ding" je súčasťou kampane Nike Just Do It, ktorá pochádza z dielne spoločnosti Wieden + Kennedy Delhi. Vo videu sa objavilo veľa známych športovcov a predstavuje neochvejný duch žien v Indii. Má za cieľ spustiť hnutie na zmenu spôsobu, akým je šport vnímaný v krajine. Za nás rozhodne jedna z najinšpiratívnejších prác tohto roka. 

BOOST YOUR VOICE

180LA

USA

Myšlienka pochádza zo správy z roku 2014 z centra Brennanovej pre spravodlivosť, podľa ktorej menšinové komunity v priebehu volieb mali nedostatok volebných zdrojov a miest, čo viedlo k veľkým prekážkam, keď prišlo k odovzdávaniu hlasovacích lístkov.

Boost Your Voice sa zameriava na zvýšenie povedomia o nespravodlivosti systému hlasovania a dúfa, že poskytne volebné zdroje menšinovým komunitám. V tomto volebnom roku začne celoštátnu iniciatívu pre rovnocenný prístup k hlasovaniam a ponúkajú obchody Boost v celej krajine ako volebné miesta, ktoré pomôžu všetkým Američanom mať rovnako hodnotný hlas.

Porotcovia pri tejto práci ocenili najmä to, že dokázala zaktivizovať ľudí a nešlo pritom "iba" o PR. Pri hodnotení často prihliadali na to, ako práca dokázala rozhýbať ľudí a donútiť ich niečo fyzicky vykonať. Aj preto napríklad známa kampaň Adidasu, ktorá zostavila v meste stenu, ktorá kopírovala bežcov, nedostala vyššiu cenu ako táto: 

WE'RE THE SUPERHUMANS

BLINK PRODUCTIONS / 4CREATIVE

Veľká Británia

V Channel 4 môžu byť hrdí na svoju prácu, získali hneď niekoľko ocenení na Cannes Lions. Dobre známy 3-minútový trailer na paraolympijské hry v RIU. Grand prix tak ide do in-house agentúry. Predseda poroty na otázku, či to nie je paradox, odpovedal, že nápad môže byť prísť z ktorejkoľvek strany, a teda aj od in-house agentúry. 

01 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 02 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 03 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky 04 - Modified: 2021-06-25 17:28:22 - Feat.: - Title: Cannes Predictons: Súboj Stratégií a Wiktor Leo Burnett ide do finále 05 - Modified: 2021-06-25 10:51:09 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza spomedzi reklám zameraných na spoločenské témy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:52