Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.07.2017, 12:22

Známa Šofocola sa mení na Lokálku. „Chceme osloviť nové generácie.“

Nový názov má byť pozitívnejší a vyvolávať lakalpatriotizmus. Vyberali zo stovky variantov.

Známa Šofocola sa mení na Lokálku. „Chceme osloviť nové generácie.“
Zdroj: Šofocola Facebook

Sýtený nealkoholický nápoj Šofocola, ktorý patrí do portfólia Slovenské pramene a žriedla, mení svoj názov. Verejnosti dala značka o zmene vedieť pred niekoľkými dňami na svojom Facebooku sponzorovaným odkazom:

Zmena sa udiala najmä z dôvodu, že nápoj má síce silnú tradíciu najmä na východe Slovenska, no marketingoví zástupcovia značky začali pociťovať obmedzené možnosti osloviť nové generácie. Práve to ich viedlo ku zmene názvu a celkového dizajnu nápoja.

Pre názov Lokálka sa rozhodli preto, že nesie pozitívne emócie – konkrétne spolupatričnosť, pestrosť, dobrú náladu, v neposlednej rade nadväzuje aj na súčasný silný trend lokalpatriotizmu, vysvetľuje pre Stratégie Peter Smatana, Brand Manager značky.

S názvom prišla agentúra PEKNE & DOBRE, ktorá sa postará aj o novú vizuálnu identitu nápoja.

O tom, že bude značka rebrandovať, sa hovorilo už dlhšie. Zmenu začali zástupcovia riešiť intenzívne koncom minulého roka. Priznávajú, že výber nebol jednoduchý: „Kým sme našli názov, ktorý vyjadroval to, čo sme hľadali, prešlo nám rukami vyše sto návrhov,“ dopĺňa Peter Smatana.

To, že by sa názov Lokálka mohol potenciálne zamieňať s názvom LokalTv, ktorý sa preslávil postavičkou menedžerisa, zástupcovia vylučujú. „Prepojenie na LokalTV nám úprimne vôbec nenapadlo.“ Inšpiráciou bol vlak Lokálka, ktorý chodil medzi jednotlivými miestami a umožňoval spoznávať miestne krásy, ktoré sú ukryté pred širokými masami ľudí.

 

Ako vznikla Lokálka

Ide o domácu značku, ktorá si dala za cieľ doslova porozumieť nášmu jazyku. Zástupcovia značky videli príležitosť na trhu, kde sa väčšina nápojov, hoci s domácimi chuťami, približujú chuti Coca Coly. „To je potenciál, ktorý je hriech nevyužiť. Preto sme začali tvoriť značku s lokálnymi insightmi, pre domáce publikum. Názov Lokálka už bol len logickým vyústením tejto stratégie, hoci treba povedať, že sme mali desiatky ďalších, niekedy uletených, inokedy sofistikovaných variantov,“ povedal Martin Bajaník z PEKNE & DOBRE.

Nový rebranding je podľa Petra Smatanu iba začiatok, tešiť sa môžeme aj na zmeny v samotnom portfóliu. O online komunikáciu, ktorou chcú zmenu komunikovať, sa postará agentúra THIS IS LOCCO.

Celkovo marketingová komunikácia bude postavená na miestnych špecifikách a jazyku. Isté je, že sa nebude brať príliš vážne, uvidíme pestrosť, prvky budú na pohľad pekné a zástupcovia si potrpia tiež na ľudskosti. 

Peter Smatana na záver pre Stratégie uviedol: „Veľmi sa tešíme, že práve na Pohode sme mohli predstaviť našu novú značku nealko nápoja Lokálka. Veríme, že táto značka osloví všetkých ľudí hľadajúcich pestrosť a krásu v ukrytých zákutiach, ktoré poznajú iba miestni. Lokálka nahrádza v našom portfóliu značku Šofocola a dúfame, že si nájde svojich lokálpatriotov."

Z histórie

Šofocola patrila do firmy Jána Šofranka ŠOFRANKO – NÁPOJE, ktorý bol po revolúcii známy výrobca nealkoholických nápojov. Dnes Šofocola, teda po novom Lokálka, patrí pod Slovenské pramene a žriedla.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.