Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.07.2017, 10:00

Najviac investujú do reklamy a toto je ich prvá komunikácia

Zaspomínajte si s nami, ako vyzerali úplne prvé kampane top zadávateľov reklamy spomedzi bánk, telekom služieb či pivných značiek.

Najviac investujú do reklamy a toto je ich prvá komunikácia
Zdroj: archív Stratégií

SLOVAK TELEKOM

Prvou reklamou (1994) bola kampaň Anonym od agentúry Mark/BBDO pre prvého mobilného operátora na Slovensku, spoločnosť EuroTel (pozn.: EuroTel Bratislava rebrandoval na T-Mobile Slovensko v roku 2005. Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko ohlásili vytvorenie spoločnej firmy v roku 2010). Práca Anonym si odniesla Grand Prix a Zlatý klinec až v troch kategóriách. Za úspechom stála agentúra MARK/BBDO vtedy ešte pre klienta EuroTel, mobilné telefóny.

Zdroj: archív Stratégií

Zdroj: archív Stratégií

​Samotný Slovak Telekom získal na Zlatom klinci v roku 2006 bronz za uvedenie značky T-Com na trh a striebro za produktovú kampaň Paloma. Obe kampane vytvorila Istropolitana D'Arcy.

 

LIDL SR

Primárnym prostriedkom komunikácie spoločnosti Lidl boli letáky. Pozrite si ako sa zmenili - ponúkame leták zo septembra 2004 a pre porovnanie aktuálny leták.

Starý leták

Zdroj: archív Stratégií

Nový leták

Zdroj: lidl.sk

​​

SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA

Slovenská sporiteľňa síce vo svojom archíve úplne prvú reklamu nenašla, pre Stratégie však vybrala niektoré z prvých komplexných kampaní banky z dielne agentúry Creo/Young&Rubicam.

Imidžová kampaň - Každý z nás je iný, ale banku máme spoločnú (október/november 2002)

Produktová kampaň - Spotrebný úver do 24 hodín (november/december 2002)

HEINEKEN SLOVENSKO

Corgoň

Najstaršie zachované televízne spoty sú z roku 2001. V tom čase značka začala s intenzívnejšou komunikáciou s pôvodným sloganom „Všetci za jedného, Corgoň pre všetkých“.

Kelt

Pivo Kelt 12% v špeciálnej prémiovej fľaši bolo uvedené na trh ako celkom nová značka piva u nás v decembri roku 1998. Jej komunikácia bola budovaná na dedičstve Keltov a ich stopách, ktoré zanechali na Slovensku. Značka bola pozicionovaná ako pivo na zvláštne príležitosti a pre náročného konzumenta s vyšším životným štandardom. Z dôvodu revízie portfólia Heineken Slovensko a strategických potrieb spoločnosti sa v roku 2006 prémiová značka piva Kelt napriek všetkým marketingovým „poučkám“ repozicionovala do economy segmentu. Kelt sa zároveň prestal vyrábať ako 12-stupňové pivo, ale zmenil sa na 10-stupňové, a zmenila sa aj jeho fľaša a logo.

Zlatý Bažant

Prvú „marketingovú“ komunikáciu piva Zlatý Bažant môžeme datovať do sedemdesiatych rokov minulého storočia, najmä v súvislosti so spustením plniacej linky na pivné plechovky v hurbanovskom pivovare. Pivo Zlatý Bažant v plechovkách bolo primárne určené na export, až neskôr sa dostalo na domáci trh, a na tú dobu bola progresívna aj jeho marketingová komunikácia. Zlatý Bažant v plechovkách bol súčasťou rôznych expedícií, ktoré mali cieľ preveriť typickú kvalitu a trvanlivosť Zlatého Bažanta v plechovkovom balení aj pri extrémnych podmienkach.

Už v roku 1972 si moreplavec Richard Konkolský vzal plechovky piva Zlatý Bažant na plavbu do Ameriky. Neskôr dokonca oboplával zemeguľu. Ako príklad môžeme uviesť aj len prvého československého kozmonauta Vladimíra Remeka do vesmíru v roku 1978. Bol prvým občanom krajiny inej ako ZSSR či USA vo vesmíre a spolu s ním aj Zlatý Bažant, ako vôbec prvé pivo vo vesmíre.

Zdroj: archív Stratégií

​Z „novodobej“ marketingovej histórie má Heineken Slovensko zachovaný, ako najstarší televízny spot z roku 1997 s názvom „Sklárňa“, ktorý komunikuje kvalitu piva Zlatý Bažant a vtedajší slogan „Zlatý Bažant – radosť mať smäd“.

 

ŠKODA

Pri značke Škoda budeme veľmi veľmi retro a ponúkame vám niekoľko prvých historických reklám a inzerátor na továreň Laurin&Klement – predchodcu Škody –  a ich výrobky. Jeden z prvých inzerátov je napríklad na dvojkolku/motocykel, ktorým výroba v Mladej Boleslavi začala (Zdroj: vizuály pochádzajú z archívu spoločnosti ŠKODA AUTO)

Zdroj: archív Stratégií

ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA

Spájanie – spojenie značky Allianz a značky Slovenská poisťovňa a vytvorenie najväčšej poisťovne na slovenskom poistnom trhu - Allianz - Slovenská poisťovňa. Kampaň na prelome rokov 2002/2003.

Zdroj: archív Stratégií

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.