StoryEditor

Prieskum GfK Slovakia: Najviac slovenských výrobkov ponúka Tesco a Kaufland

21.07.2017, 12:05
Autor:
rmrm
Prieskum prvýkrát zverejňuje obchodné siete nielen podľa podielov, ale aj počtu slovenských výrobkov.

Podiel domácej produkcie na pultoch obchodných reťazcov je dlhodobo diskutovanou témou na Slovensku. Doteraz boli zverejňované podiely slovenských výrobkov v jednotlivých kategóriách. Reťazec Kaufland preto oslovil spoločnosti GfK Slovakia s cieľom, zrealizovať prieskum a tým zobjektívniť čísla prezentované verejnosti a teda čísla o podieloch doplniť absolútnymi číslami. „Na základe výsledkov prieskumu by sme radi zdôraznili, že podiel vystavených domácich potravín je do výraznej miery ovplyvnený aj veľkosťou predajní, ktoré majú jednotlivé reťazce. Nie je korektné porovnávať maloformátové predajne a veľké supermarkety, ktoré sa výrazne rozlišujú v šírke sortimentu a teda logicky aj v počtoch vystavení, vrátane vystavení slovenských výrobkov,“ informuje Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika. Pozrite si hlavné zistenia prieskumu:

Priemerný počet vystavení slovenských výrobkov medziročne klesol. V sledovaných 32 kategóriách (vrátane 92 podkategórií) klesol absolútny počet vystavení z 2363 na 2191, čiže o 7,2%. Najviac vystavených slovenských výrobkov sa nachádza v regáloch reťazcov  Kaufland a Tesco (v priemere 5 443 a 4 898, pričom priemer je 2 107). Oproti roku 2016 si Kaufland polepšel, v prípade Tesca došlo k poklesu. Najmenej vystavení je v reťazci Lidl.

GfK Slovakia

Podiel vystavení slovenských výrobkov dosiahol 37 %, čo predstavuje medziročný pokles o 2 percentá.

GfK Slovakia

Najviac vystavení je v rámci sledovaných obchodných reťazcov, v kategóriách pivo, vody, víno a liehoviny. Poradie kategórií je podobné ako v roku 2016 s tým, že na prvom mieste boli vody. ​Najmenej vystavení je v kategórii oleje, chladené mäso, dezerty a maslo, čo je rovnaké poradie ako v roku 2016.

GfK Slovakia

GfK Slovakia

O prieskume: Prieskumná spoločnosť GfK Slovakia realizovala kvantitatívny prieskum v období 31.5.-28.6.2017 na vzorke 360 predajní 7. potravinových reťazcov v celej SR.

 

01 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov 02 - Modified: 2023-10-20 08:15:59 - Feat.: - Title: Kaufland má po 13 rokoch na Slovensku nového generálneho riaditeľa. Novým CEO je Sven Reinhard 03 - Modified: 2023-09-21 08:55:34 - Feat.: - Title: Kaufland má prvú zelenú predajňu. Pri jej stavbe použil drevo namiesto betónu 04 - Modified: 2023-09-14 11:23:00 - Feat.: - Title: Kaufland má nový spot o kupónoch. Vyzerá ako reality show 05 - Modified: 2023-08-31 08:00:00 - Feat.: - Title: Oceňovaná kampaň Nespokojní zamestnanci Kauflandu pokračuje spotom s lingvistkou Emíliou
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 18:44