Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.07.2017, 14:33

Tour de France bez Sagana? Na RTVS sa z nej stal prepadák

Sledovalo ju najmenej divákov za posledných šesť rokov.

Tour de France
Zdroj: Reuters

Sledovanosť tohtoročných pretekov Tour de France bola u slovenských divákov výrazne ovplyvnená vylúčením Petra Sagana. Hoci mala Tour od začiatku rastúcu sledovanosť, po vylúčení Sagana v závere štvrtej etapy sledovanosť rapídne klesla.

Najviac divákov - 240 tisíc - si pozrelo druhú etapu ešte za účasti Sagana, po jeho vylúčení zaznamenala najvyššiu sledovanosť 5. etapa, ktorú si pozrelo 99 tisíc divákov. Záverečná 21. etapa už zaujímala len 81 tisíc divákov nad 12 rokov.

Pre porovnanie, lanský ročník Tour de France si pozrelo v priemere 195 tisíc divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahol prenos z 15. etapy (nedeľa 17. 7. 2016), kedy bolo pri obrazovkách Dvojky 303 tisíc divákov. Táto etapa sa stala historicky najsledovanejšou etapou od roku 2011.

Aj posledná etapa minulého ročníka sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Skvelé druhé miesto Petra Sagana sledovalo 298 tisíc divákov nad 12 rokov.

​Celkovo dosiahla Tour de France svoj druhý najnižší výkon od roku 2011, kedy zaradila RTVS do vysielania priame prenosy. Od roku 2012, odkedy už na Tour štartoval Peter Sagan, sledovanosť prudko stúpla a minuloročné preteky boli vôbec najsledovanejšími od začiatku vysielania priamych prenosov v RTVS.

Trhové podiely RTVS sa počas vysielania hýbali okolo 22 percent a Dvojka bola počas pretekov štandardne najsledovanejšou televíziou na trhu. Pri tohtoročnej Tour to neplatilo, pripísala si priemerný trhový podiel len 9,3 percenta.

Zdroj: RTVS

Prudký pokles zaznamenal aj počet divákov, ktorí si Tour zapli aspoň na 10 minút. ​Tohtoročné preteky si pripísali najnižší zásah za posledných šesť rokov - od štartu Sagana na Tour.

Celkovo si prenosy aspoň na 10 minút zaplo 1,273 milióna divákov (27,2 percenta populácie nad 12 rokov), kým minulý rok to bolo až 1,798 milióna divákov (38,3 percenta populácie nad 12 rokov).

​"No Sagan, no Tour" sa naplnilo. Pre slovenských fanúšikov boli slávne preteky bez hlavného favorita na zelený dres nezaujímavé.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.