StoryEditor

Šéf Expresu po akvizícii: Rádio je dobrá investícia

29.09.2021, 10:23
Ivan Antala hovorí o rozšírení portfólia o nové stanice, aj o ďalších plánoch.

S Ivanom Antalom sme sa prvýkrát nerozprávali iba o Rádiu expres. K Expresu totiž od prvého októbra pribudnú ďalšie dve rádiá: Europa 2 a Jemné. Ivan Antala bude generálnym riaditeľom všetkých troch značiek. Konsolidácia je z nášho pohľadu tým, čo nám pomôže napredovať, tvrdí v rozhovore pre Stratégie.

V rozhovore v roku 2016 pre český portál ste hovorili o rádiovom trhu na Slovensku. Článok vyšiel s titulkom...
Presne viem, ktorý máte na mysli: Koncentrácia mediálnej moci už nastala.

Samozrejme, toto vyjadrenie je potrebné vnímať aj v kontexte celého rozhovoru. Ako by ste však dnes charakterizovali to, čo sa udialo na našom rádiovom trh prednedávnom?
Voláme to konsolidácia. Rádiový trh bol v porovnaní s rádiovým trhom v zahraničí, kde pôsobí náš majiteľ Bauer Media Group, veľmi neštandardný. Neštandardný v tom, že sme boli jediná krajina, kde by štát v roku 2020 zabraňoval jednému majiteľovi rozhlasovej siete, aby prevádzkoval popritom ešte druhý, tretí, prípadne ďalší okruh. To bola extrémna anomália a aj pre mňa bolo záhadou, ako je možné, že sa tento zákon nedokázal za dvadsať rokov zmeniť. V krajine, kde sa absolútne zmenil celý mediálny trh. Nebol problém, aby sa koncentroval printový trh, do istej miery televízny, ale prečo by rádiá mali byť najväčším ohrozením? V istej fáze bola pre nás najväčšia nespravodlivosť aj to, že verejnoprávna inštitúcia mohla prevádzkovať viacero rozhlasových okruhov, komerčné rádiá to mali zo zákona zakázané.

V súčasnosti je situácia iná – rádiový trh sa od októbra zmení. Rádio Expres bude mať kolegov v portfóliu – Europu 2 a Rádio Jemné. Prečo ste si vybrali „z ponuky“ štyroch rádií práve tieto dve?
V Exprese sme sa nikdy netajili tým, že by sme chceli rozšíriť portfólio staníc. Skúšali sme to na viacerých adresách na Slovensku a vždy sme natrafili na nejakú prekážku. Zároveň vždy dvere na kúpu zostali pootvorené. Aj v tomto prípade sme zvažovali to, čo bolo v ponuke, a zároveň čo by nám dávalo zmysel z hľadiska ekonomického či formátového. Od začiatku sme vedeli, že pre nás preferovaná možnosť je, aby k Expresu pribudli minimálne dve nové stanice. Na druhej strane sme vedeli, že ak by pribudli tri, na našom malom trhu by to pre nás mohlo byť príliš veľké sústo. Zvažovali sme viaceré varianty a tento vyšiel pre nás ako najlepšia voľba.

Z hľadiska stratégie budete najväčšia rádiová skupina na trhu. Inými slovami, budete viac vzdialení od Fun rádia či Slovenského rozhlasu.
Poradie najpočúvanejších skupín bude také, že my s našimi novým rádiami budeme prví, potom nasleduje Slovenský rozhlas so svojím portfóliom staníc a trojkou bude Fun rádio s Vlnou.

Aký podiel na trhu očakávate, že získate od októbra?
My sme si najskôr zadefinovali stanice, ktoré nám dávajú zmysel nielen z hľadiska súčasného pozicioningu, ale aj z hľadiska toho, ako ich chceme v budúcnosti formovať. Bolo to...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 19:56