Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.08.2017, 14:16

Čiara stále láka. Videlo ju už 163 tisíc divákov

Čiara bola aj druhý premietací víkend najnavštevovanejším filmom v kinách.

Čiara stále láka. Videlo ju už 163 tisíc divákov
Zdroj: Wandal production

Čiara režiséra Petra Bebjaka prišla do kín 3. augusta. Už počas prvého víkendu vypredala kiná a s návštevnosťou 69 242 prekonala aj premiéry najúspešnejších snímok Únos a Všetko alebo nič. Počas druhého víkendu bola Čiara opäť najnavštevovanejším filmom v kinách, pozrelo si ju 53 625 divákov, čo je raz toľko, ako prišlo na víkendové premiéry Emoji film či Annabelle 2.

​Po druhom víkende si tak Čiaru pozrelo celkovo 163 867 divákov a na tržbách za vstupenky zarobila takmer 875 tisíc eur. Stala sa tak tretím najúspešnejším slovenským filmom tohto roka. Prvú priečku si drží evitovka Všetko alebo nič s návštevnosťou 336 826 divákov a rekordnými tržbami 1,73 milióna eur, druhá priečka patrí Únosu, ktorý si pozrelo 278 148 divákov a dosiahla tržby 1,46 milióna eur.

Hranica 100 tisíc divákov bola pritom pre slovenský film ešte minulý rok nedosiahnuteľnou métou. Na najúspešnejšiu slovenskú snímku minulého roka - Červený kapitán - prišlo do kín 87 187 divákov a na oceňovanú Učiteľku 53 761 divákov. V posledných rokoch prekonali sto tisíc divákov len štyri slovenské filmy: Bathory (2008; 432 300 divákov), Lóve (2011; 122 870), Pokoj v duši (2009; 116 818) a dokument 38 (2014; 114 960). K hranici sa priblížil aj Rytmusov Sídliskový sen (2015; 97 527). V tomto roku pokorili sto tisícovú návštevnosť už štyri filmy - okrem už spomínanej trojice aj Cuky Luky Film (113 903 divákov).

Ambíciou producentky Wandy Adamík Hrycovej bolo priniesť do kín "film pre bežného multiplexového diváka, ale s festivalovým potenciálom". Čísla návštevnosti hovoria, že film oslovil široké spektrum divákov a úspech dosiahol aj na festivale. Z Karlových Varov, kde bol ako jediný slovenský film zaradený do hlavnej súťaže, si Peter Bebjak odniesol cenu za najlepšiu réžiu.

Snímku Čiara s rozpočtom 1,31 milióna eur produkčne zastrešila spoločnosť Wandal Production, koprodukčne sa podieľali na výrobe HomeMedia Production, RTVS a ukrajinská spoločnosť Garnet International Media Group. Výrobu filmu podporili dotáciami Audiovizuálny fond, Creative Europe, DERZKINO - Ukrainian State Film Agency a Ministerstvo kultúry SR.

Téme sa podrobne venujeme v augustovom vydaní magazínu Stratégie.

Zdroj údajov: Únia filmových distribútorov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.