Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.09.2017, 15:53

Rada RTVS hodnotila letnú programovú štruktúru, ocenila jej programovú skladbu

Rada RTVS hodnotila letnú programovú štruktúru, ocenila jej programovú skladbu
Zdroj: RTVS

Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) hodnotila na dnešnom zasadnutí letnú programovú štruktúru vysielania. Podľa predloženého materiálu sumárny podiel na trhu, ktorý v tomto roku RTVS dosiahol špecifickou letnou vysielacou štruktúrou, mal v celom dni hodnotu 13,0 percenta a v hlavnom vysielacom čase 15,7 percenta.

"Rada pravidelne hodnotí jednotlivé vysielacie štruktúry. Letná štruktúra je trocha špecifická, programová skladba sa prispôsobuje aj nižšej sledovanosti v rámci leta a prázdnin. RTVS nekoncipoval štruktúru tohto leta ako iba reprízovú, pristupoval k jej kreovaniu zodpovedne, splnil všetky potrebné atribúty a tak sme to aj na Rade hodnotili," povedal pre TASR podpredseda Rady Martin Kákoš.

Top programy Jednotky

Jednotka zaznamenala v celodennom aj v hlavnom vysielacom čase najlepší sedemročný výsledok, celodenný predstavuje 10 percent, v prime time 13,1 percenta. Výraznejšie sa na náraste podieľali mladší diváci.

Najvýkonnejším nespravodajským programom Jednotky bola v júli a auguste reprízy súťažná šou Záhady tela, ktoré Jednotka vysielala tradične v sobotňajšom prime time. Takmer všetky časti si pripísali podiel nad 20 percent v skupine divákov nad 12 rokov. Úspešná šou potiahla aj nasledujúcu Marcinovu šou Neskoro večer, ktorej najsledovanejšie júlové vydanie si pripísalo takmer 15 percentný podiel, augustové 12 percentný podiel.

Počas leta nahradila Jednotka v utorkom prime time vysielanie reprízových častí Milujem Slovensko súťažnou šou Čo ja viem. Tá sa stala rovnocenným partnerom konkurencii v podobe Dobre vedieť na Markíze a Uhádni môj vek na JOJ. V piatkovom prime time odštartovala v prvý júlový piatok nová séria Naj dedinky Slovenska, ktorá si počas celého mesiaca udžiavala stabilné trhové podiely okolo 14-17 percent.

O Tour bez Sagana nemali diváci záujem

Televízna Dvojka dosiahla celodenný podiel na trhu 2,9 percenta, v hlavnom vysielacom čase 2,6 percenta. Na sledovanosť Dvojky malo vplyv vysielanie atraktívnych a divácky sledovaných športových prenosov.

V júli zapríčinil nižšiu medziročnú sledovanosť pokles sledovanosti Tour de France po vylúčení Petra Sagana z pretekov, ktoré sledovalo najmenej divákov za posledných šesť rokov. Hoci mala Tour na začiatku rastúcu sledovanosť, po vylúčení Sagana v závere štvrtej etapy ich sledovanosť rapídne klesla a Tour zostala na okraji diváckeho záujmu. Najviac divákov - 240 tisíc - si pozrelo druhú etapu ešte za účasti Sagana. Sledovanosť Tour po vylúčení Sagana už neprekročila 2 percentá a podiely spadli pod 10 percent.

Pritom posledné dva ročníky Tour boli najsledovanejšími od začiatku vysielania priamych prenosov v RTVS. Vlani dosiahla priemerná sledovanosť všetkých etáp takmer 22-percentný trhový podiel a preteky sledovalo v priemere 195-tisíc divákov a Dvojka bývala počas prenosov najsledovanejšou televíziou na trhu. Padol aj historický rekord, 15. etapu (17. 7. 2016) sledovalo cez 300 tisíc divákov. Pri tohtoročnej Tour to už neplatilo. Pre slovenských fanúšikov boli slávne preteky bez hlavného favorita na zelený dres nezaujímavé a Tour si celkovo pripísala priemerný podiel len 9,3 percenta.

V auguste dosiahla Dvojka opäť slabšie výsledky voči minulému roku, kedy vysielala prenosy Letných olympijských hier z Ria.

Trhové podiely RTVS v júli a auguste:

Zdroj: PMT/Kantar TNS
Zdroj: PMT/Kantar TNS

​Prehľad TOP programov RTVS v júli 2017:

Zdroj: PMT/Kantar TNS

​Prehľad TOP programov RTVS v auguste 2017:

Zdroj: PMT/Kantar TNS

Voľby do VÚC

Zo strany manažmentu bola podaná informácia o vysielaní RTVS v súvislosti s voľbami do orgánov samosprávy vyšších územných celkov a pravidlami volebného vysielania.

"RTVS ako inštitúcia vedomá si svojej spoločenskej zodpovednosti pristupuje k voľbám do vyšších územných celkov veľmi zodpovedne. V tejto súvislosti sme informovali Radu, aké legislatívne parametre má stvárnenie kampane a informovanie o voľbách do VÚC v podmienkach RTVS. Konkrétny rozpis predložíme na budúcom zasadnutí Rady. Je však jasné a zrejmé z preloženého materiálu, že RTVS poskytne všetkým kandidátom rovnaký priestor a nebude vystupovať v prospech či neprospech žiadneho z nich, to považujem za podstatné," uviedol pre TASR generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.