Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
04.10.2021, 13:00

Návštevnosť webov: V top trojke publisherov nastala zmena

Petit Press odišiel z prvej trojky, Sme si medzi webmi udržal pozíciu.

Návštevnosť webov: V top trojke publisherov nastala zmena
Zdroj: Dreamstime

Na slovenské weby si v prvých troch kvartáloch tohto roka kliklo mesačne 4,2 milióna unikátnych návštevníkov. Voči rovnakému obdobiu minulého roka, ktoré bolo mimoriadne silné najmä na jar kvôli parlamentným voľbám a nastupujúcej pandémii, ich bolo len o necelé percento menej.

V článku sme sa okrem publisherov a najnavštevovanejších webov pozreli aj na kategóriu webov zameraných na marketingu a médiách, do ktorej spadajú aj Stratégie.

Zmena v top trojke publisherov

Top trojka prevádzkovateľov webových portálov medziročne rástla. V rebríčku si drží pozíciu lídra Ringier Axel Springer SK, ktorý ako jediný so svojimi webmi dosiahol v prvých troch kvartáloch priemernú mesačnú návštevnosť nad 3 miliónmi používateľov. Návštevnosť nad 3 miliónovou hranicou si pritom drží každý mesiac. Minulý rok sa mu ju nepodarilo pokoriť len v júni, kedy mu chýbalo 600 návštevníkov. Medziročne si pripísal nárast o 1,8 percenta a prvé tri kvartály uzavrel s takmer 3,2 milióna návštevníkmi mesačne.

Trhovou dvojkou je aj naďalej Zoznam. So svojimi webmi Topky a Zoznam dosiahol medziročný nárast o 3 percentá a sledované obdobie ukončil s 2,8 milióna návštevníkmi mesačne. Zoznam sa pozíciu trhovej dvojky vrátil minulý rok a vytlačil z nej Petit Press.

Tretiu priečku v rebríčku si však v tomto roku Petit Press neudržal. Prebojoval sa na ňu News and Media Holding, ktorý dosiahol vyššiu návštevnosť v každom mesiaci tohto roka. V prvých troch kvartáloch zaznamenal v priemere 2,67 milióna návštevníkov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o 3,1 percenta.

Petit Pressu patrí po prvých troch kvartáloch štvrtá priečka s 2,55 milióna návštevníkmi mesačne. Medziročne zaznamenal prevádzkovateľ portálu Sme pokles návštevnosti o 2,3 percenta, ako jeden z mála v prvej dvadsiatke. Prvú päťku publisherov uzatvára Startitup s priemernou mesačnou návštevnosťou 2,33 milióna unikátnych používateľov. Svoj výkon medziročné zvýšil o 3,1 percenta.

Nad dvojmiliónovou hranicou sa držia ešte štyria vydavatelia: OUR MEDIA (bývalý Perex, pozn. red.), MAFRA Slovakia, Markíza – Slovakia a FPD Media. Po medziročnom poklese o 5,4 percenta pod ňu už klesol Radim Smička, prevádzkovateľ portálu Bazoš, a tiež Global24, prevádzkovateľ portálu dnes24 a iných, ktorý zaznamenal medziročný pokles o 20 percent.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.