Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.09.2017, 16:20

Vyzerám ako prasa na porážke. Prečo Slovákom chutia Extrémne premeny?

Reláciu o chudnutí pozerá stále viac divákov. Je jednou z najsledovanejších relácií tejto jesene.

Vyzerám ako prasa na porážke. Prečo Slovákom chutia Extrémne premeny?
Zdroj: Markíza

Televízia Markíza uviedla na televízne obrazovky novú reláciu pod názvom Extrémne premeny. Kým na slovenských obrazovkách je táto reality šou novinkou,  v Hollywoode funguje už od roku 2002. Úlohou súťažiach, ktorí sa do šou prihlásili, je schudnúť. Nejde však iba o hocijaké chudnutie. V relácii Extrémne premeny  chudnú záujemcovia, ktorých hmotnosť prekročila únosnú mieru. Chudnú rok pod dozorom zdravotníkov, a tiež pod dohľadom kondičného trénera. Kým v americkej šou je tvárou charizmatický Chris Powell, na Slovensku túto úlohu dostal kondičný tréner Maroš Molnár.

Markíza zatiaľ odvysielala štyri časti, pričom každá z nich láka k obrazovkám čoraz viac divákov. Atakuje tak sledovanosť najlepších relácií v jesennej sezóne. Ako je možné, že z relácie, kde vidíme ako so sebou bojujú nechutne obézni  ľudia,  sa stáva hit? Jeden zo súťažiacich to v relácii sám priznáva, keď hovorí: „Vyzerám ako prasa na porážke.“   

Nie je biblia ako biblia

Extrémne premeny sú robené podľa vzoru americkej relácie Extreme Makeover. Tvorcovia na Slovensku dostali od držiteľa licencie manuál (hovorí sa tomu aj biblia). Akýsi vzor, podľa ktorého mali postupovať pri tvorbe relácie. Nie je to nič výnimočné,  funguje to aj pri iných reláciách, ktoré dnes vidíme na televíznych obrazovkách. Úlohou tvorcov je urobiť reláciu tak, aby sa čo najviac priblížila podmienkam na lokálnom trhu, v tomto prípade, našim, slovenským.  A to sa podarilo. Extrémne premeny sú naozaj slovenské, a preto pôsobia autenticky. Veríte im prostredie, veríte príbehom, pocitom, emóciám.  

Výborný casting

Hlavnými hrdinami relácie sú obyčajní ľudia, ktorí svoj život v posledných rokoch zanedbali natoľko, že sa ich hmotnosť stala neúnosnou. Ak neviete, o čom hovoríme, v relácii chudnú ľudia, ktorí majú do dvesto kilogramov, jeden z účinkujúcich sa priblížil dokonca k hranici 300 kilogramov.  Všetci  zatiaľ schudli úspešne - ich nová hmotnosť predstavovala po roku chudnutia hmotnosť bežného človeka. To, čo ale Markíza urobila výborne je, že do relácie vybrala typovo rôznych ľudí s rôznymi životnými príbehmi, ktorí sú (musia byť) ochotní spolupracovať. A presvedčila ich na to aj v prípade, že by to najradšej vzdali.  

Zdroj: Markíza

Aj obézny človek je človek

Schudnúť za rok okolo 100 kilogramov je náročná vec. Nie je to o úprave tváre, či nových šatách. Ide o prehodnotenie celého životného štýlu. Účinkujúci, ktorý chudne, musí od základov zmeniť  svoj životný štýl. Počas chudnutia prechádza situáciami, na ktoré by najradšej zabudol. Výborné je to, že tvorcovia tentoraz veľmi citlivo našli hranicu medzi tým, čo a ako ešte ukázať na televíznych obrazovkách. Niečo v zmysle: aj obézny človek je človek. A preto ako divák nemáte pocit, že máte niekoho ľutovať, že televízia zámerne odhaľuje slabé stránky, neponižuje, nenúti vás hodnotiť,  ani sa niekomu vysmievať prostredníctvom obrazovky.  Jediné, čo vás ako diváka zaujíma, či to účinkujúci naozaj zvládne.

Moderátor, psychológ a spriaznená duša

Predstavte si, že vážite viac ako 100 kilogramov. Máte sa vyzliecť do spodnej bielizne nielen pred moderátorom relácie, ale aj pred štábom a nakoniec vás vlastne uvidí celé Slovensko. Týmto všetkým musí prejsť každý súťažiaci. Robí tak pod dohľadom kondičného trénera, ktorý je zároveň aj moderátorom celej relácie.  Úspech relácie a (aj súťažiacich) výrazne závisí od tohto človeka. To, že niekomu pripomína moderátora amerických premien, je jedna vec. Druhá a stokrát dôležitejšia je tá, že Markíza v úlohe kondičného trénera našla charizmatického človeka, ktorý je výborným psychológom a dokáže z účinkujúcich vytĺcť čo najviac. Pre diváka je zasa výborným spoločníkom – cítiť z neho nefalšovanú srdečnosť a optimizmus. A to aj vtedy, keď na účinkujúcich padne ťažšie obdobie.  Maroš Molnár je moderátorom, ktorý sa teší, ak vidí pokles hmotnosti, a smúti vtedy, keď sa chudnúcemu človeku nedarí. A dokonca mu aj tečú slzy, a sem-tam sa mu zlomí hlas. V každom prípade, je vytrvalec, ktorý vie správnym spôsobom motivovať.  Prečo je to dôležité? Jednak kvôli súťažiacim. A potom je x relácií, ktoré skrachovali práve kvôli nevhodnému moderátorovi a len z úcty k nim ich nebudeme spomínať.

Extrémne premeny sú reláciou, ktorú Markíza predstavila ako jedného z ťahúňov svojej jesennej štruktúry. Nie je to relácia, ktorá by mohla ulahodiť každému a vôbec od nej netreba čakať náročné intelektuálne posolstvo. Ale je to relácia, ktorá patrí do vysielacej štruktúry komerčnej televízie. Markíza ukázala, že vie urobiť reality šou, ktorá neurazí, a dá sa na ňu pozerať – aj v prime-time. A takých programov by si slovenský divák na komerčných staniciach zaslúžil určite viac.

 

Extrémne premeny vizitka:

Casting director: Tereza Libovičová

Hlavný kameraman: Peter Kelíšek

Réžia: Braňo Špaček, Filip Fabián

Výkonný producent: Natália Bobocká

Supervízia: Vanda Kyselicová, Michal Németh

Producent: Gabriel Popescu, Alexandra Dubovská

 

 

  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.