StoryEditor

Týždeň v médiách: Fíha Tralala: slovenské železnice sa chcú testovať. Čaká ich skúška ohňom

08.10.2017, 07:56
Máme za sebou ďalší, tentoraz rýdzo slovenský týždeň v médiách.

Uplynulý týždeň v médiách bol mimoriadne - slovenský. Lidl ani len netušil aké výstižné pomenovanie si na to vybral. Veď dostaneme sa aj k tomu, ale pekne postupne. 

Zaregistrovali ste napríklad, že Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripravila špeciálnu kampaň, v ktorej chce otestovať niektoré svoje služby? „S touto kampaňou ideme s kožou na trh,“ povedal generálny riaditeľ  ZSSK a ani sa veľmi nemýlil. Neviem úplne akú metriku zvolia na testovanie, ale osobne by ma zaujímalo, ako by dopadli testy minulý týždeň v nedeľu. V jednom vlaku sa stretli dôchodcovia, čo majú vlaky zadarmo, študenti, ktorí cestovali do školy (tiež cestujú zadarmo), všetci tí, ktorí si odbehli Košický maratón a tiež bežní cestujúci, ktorí sa potrebovali niekam prepraviť. Matematickou rečou to potom vyzeralo približne tak, že tam, kde sa zmestí približne 700 ľudí, sa v spomínanú nedeľu zmestilo tak 1200. Nerozumiem ale jednej veci. Strategickým cieľom ZSSK je do roku 2030 prepraviť 100 miliónov cestujúcich, čo je v porovnaní s dneškom nárast o 53,8 percent. Prečo až do roku 2030? Podľa mňa to dosahujú každú nedeľu.

V tejto odvážnej dlhodobej stratégii ich má posunúť dopredu práve spomínaná  testovacia kampaň. Detská hviezda Fíha Tralala v nej napríklad sľubuje ZSSK skúšku ohňom, pričom si na to chce požičať aj vaše dieťa a nakoniec ho aj odmeniť 200 eurovou poukážkou na cestovanie. Hádam to neznamená koniec dobrej výchovy na Slovensku.

V inej časti kampane môžete otestovať službu - autovlak. Pomôže vám pritom Martin z Martina. Svoj Volkswagen prvej triedy s bratislavskou značkou si naložíte v Humennom a prepravíte ho napríklad do Prahy. Za necelých sto euričiek. Dvesto euričiek máte ako bonus v podobe výhry. Potom ako auto spätne dopravíte do Humenného, môžete výhru použiť na prepravu domov.

Reštauračný vozeň budete testovať s košickým Draganom. To je taký šrác, rozumej košický bloger, ktorý testuje reštaurácie v Košiciach. Bežne fotí iba jedlo, pretože chce zostať v anonymite, ale keď ide o kampaň pre ZSSK, tak natočí aj video. Škoda, že ho poznajú iba východniari z Košíc, myslím, že v reštauračnom vozni bežne obedujú aj východniari z Bratislavy. 

Nemyslíte si, že je to celkom  zvláštne takto testovať služby vlakov? Vyrobiť kampaň, zavesiť na web, priplatiť si spoty v rádiu, vyrobiť bilbord. A vo vlaku o takejto "testovačke" ani slovo. Tak zas chápem, že keby nalepili nálepky v reštauračnom vozni - Otestuje naše služby na stránke www.... človek, ktorý sedí vo vlaku by ich otestoval okamžite. Ale nemôže. Nie je internet, a ani signál, preto ich otestuje až potom ako doma uvidí tieto videá.

Mimochodom aj bloger Dragan si všimol, že Lidl v pondelok odštartuje slovenský týždeň. Svojich  fanúšikov na Facebooku na to upozornil takto:

Facebook

​Chápete, konzerva s tatranským vzduchom? Nápad, ktorý zrecyklujete hneď dvakrát. Raz po otvorení, a druhýkrát pri likvidácii plechovky možno aj niekde v Malej Fatre. 

Plechovky z Lidlu neboli jedinou diskusnou témou, ktorá zobudila slovenský internet. Neviem, či poznáte časopis Fľak. Detský časopis baví naše deti roky veselými vtipmi a podľa ministerstva kultúry ide o "zábavno-poučný mesačník pre deti“. Októbrové vydanie uverejnilo napríklad takéto hádanky: 

„Je to čierne a žerie to hranolky. Čo je to?“. Odpoveď – Polovica Spojených štátov amerických.

„Čo je to absolútny nezmysel?“ Odpoveď –  Cigán, ktorý študuje popri zamestnaní.

"Kto šoféruje, ak v aute sedí Albánec, Sýrčan a Ukrajinec?  Odpoveď - Policajt.  A tak ďalej. Vydavateľ časopisu žiaden problém nevidí, pretože sú to vtipy. Takéto vtipy sme mali radi vždy: o blondínkach, o hlúpom Mórickovi, o Škótoch, o Židoch... pretože humor je korením života. A zdá sa, bežní čitatelia v tom majú tiež úplne jasno.

Facebook/Startitup

  • ​Stále verím zdravému ľudskému rozumu
  • Toto nie je humor pre deti
  • Tak určite! 
  • A ani pre tých, čo nemajú nadhľad a rozum
  • Podporujem rozhodnutie Mičeva
  • Nerozumiem, prečo ľuďom nevadila Zuzana Marošová v Inkognite
  • Len Hudákovi, Čekymu, Kramárovi a Studenkovej padla sánka
  • JOJ-ka Zuzanu zopakuje ešte v šou Všetko čo mám rád
  • Možno si zaspieva aj pesničku Keď sa Slováč preč do sveta pobral
  • A v novom seriáli Semafor možno dostane stopku
  • Dá stopku aj Maďarič medzerám v zákone o zákaze krížového vlastníctva?
  • Dá sa to?
  • Existuje niekto, kto ešte na Facebook nevyfotil košík plný hríbov?
  • Pozor, pretože jeden web napísal, že ten, kto fotí hríby má podľa amerického prieskumu spáchať samovraždu
  • Práve preto je dôležité čítať iba overené webové stránky
  • Parlamentné listy si vydýchli, už nie sú konšpiračné

01 - Modified: 2021-06-20 06:06:29 - Feat.: - Title: Týždeň v médiách: Televízne diskusie stále bez Matoviča, nezaháľajú Hlas a Smer 02 - Modified: 2021-05-04 06:26:43 - Feat.: - Title: Týždeň v médiách: Prekvapenia zmluvy o nákupe Sputnika a účet za plošné testovanie 03 - Modified: 2021-03-18 05:45:04 - Feat.: - Title: Týždeň v médiách: Od Sputnika cez vulgarizmy do bodu nula 04 - Modified: 2021-03-01 12:42:57 - Feat.: - Title: Týždeň v médiách: Ako ďalej s covidom? Matovič sa radí s odborníkmi, Krajniak sa chce modliť a niekto uteká na Maledivy 05 - Modified: 2021-02-23 06:31:50 - Feat.: - Title: Týždeň v médiách: Interrupcie dôležitejšie ako všetko ostatné. Aj o vakcíne Sputnik, ktorá rozdelila nielen Slovensko, ale aj koalíciu
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 14:38