Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.10.2017, 10:48

Viac peňazí na reklamu, menej vtipných obrázkov, focus na Google. Ako reagovali na raketku tí, ktorých zasiahla najviac?

Ako zareagovali Startitup, Športinak, Dobré noviny a Svet Evity na Facebook Explore?

Viac peňazí na reklamu, menej vtipných obrázkov, focus na Google.  Ako reagovali na raketku tí, ktorých zasiahla najviac?
Zdroj: Facebook

Keď nedávno Facebook vyčlenil nesponzorované príspevky stránok do samostatnej záložky s názvom Prieskumník skrytej za ikonou rakety, zmenil prostredie, v ktorom dovtedy správcovia stránok na sociálnej sieti podnikali. Viacerí vydavatelia zaznamenali v prvých dňoch prudký prepad návštevnosti, prvé čísla AIM monitora hovorili o nižšom trafficu v desiatkach percent.

Medzi tých, ktorí zmenu pocítili najsilnejšie patrili napríklad športové weby a "nové" internetové médiá. Opýtali sme sa štyroch z nich, ako sa s problémom vysporiadali.  Ako zareagovali Startitup, Športinak, Dobré noviny a Svet Evity na zmeny v zobrazovaní príspevkov stránok na Facebooku? A zmenili, či plánujú zmeniť stratégiu pre obsah na sociálnej sieti v najbližších mesiacoch? 

Marek Šándor, startitup.sk

Chvíľu sme boli v šoku, keďže zo dňa na deň došlo k významnému prepadu dosahu príspevkov. Hneď ďalší deň sme začali diverzifikovať zdroje návštevnosti, oveľa viac sme začali posielať notifikácie a podporili sme instagram. Dnes už vieme povedať, že sa vraciame na pôvodné čísla a sme nakoniec radi, že Facebook spravil čo spravil, keďže sme dnes oveľa viac stabilizovaní ako tomu bolo pred nasadením explore feed. Našim cieľom je byť do troch až šiestich mesiacov piatym najväčším mediálnym domom na online (podla AIM), tomu prispôsobujeme aj celú našu stratégiu. V zásade ideme podľa pôvodného plánu, takže veľké zmeny u nás v stratégii nenastali.

David Csino, svetevity.sk

Raketka od Facebooku zamávala celým slovenským internetom. Projekty, ktoré dlhodobo žili z trafficu Facebookových skupín to pocítili najviac. Magazín Evita má širokú fanúšikovskú základňu aj na samostatnej fanpage, z čoho ťažil aj online projekt svetevity.sk. Samozrejme zmenu sme pocítili okamžite hlavne na už spomínanej fanpage, kde engagement klesol o polovicu, jedným dychom však treba podotknúť, že svetevity.sk nestál iba na tejto fanpage. Nesie so sebou aj názov brandu na ktorý sú ľudia zvyknutí a ktorý aj sami vyhľadávajú. Takže s Facebookom pracujeme tak ako predtým, nedávame do kampaní o nič viac peňazí. Ďalej sa však snažíme hľadať synergie medzi jednotlivými portálmi Mafra Slovakia. Za posledný týždeň boli RU svetevity.sk na lepšej úrovni, ako za uplynulé týžne mesiaca, čo je pre nás signálom, že nastavená cesta bola zvolená správne.

Michal Trško, športinak.sk a ženyvmeste.sk

Pre Športinak je posledný rok zásadná najmä návštevnosť prostredníctvom Googlu. Posledné mesiace prevyšovala návštevnosť z Facebooku približne 1,5 násobne. Najmä pri športových online prenosoch získaval Športinak.sk vo vyhľadávaní popredné pozicie. Po zmenách na Facebooku sa ešte viac chceme sústrediť na vyhľadávanie v Google. Facebook je stále druhý najdôležitejší spôsob ako si získať čitateľov, ale už pred zmenami sme si uvedomovali, že nie je celkom vypočítateľným partnerom. Stavať na ňom dlhodobú stratégiu nemienime. Podobne sa snažíme bodovať vo vyhľadávaní aj s článkami z portálu Ženyvmeste.sk, aby sme rovnako aj tam znížili závislosť na čitateľkách prichádzajúcich z Facebooku. Zmeny na Facebooku v zásade len urýchlia to, na čom pracujeme už dlhšie. Chceme náš obsah výraznejšie ponúkať našim čitateľom a čitateľkám aj prostredníctvom našich titulných stránok, na Ženách v meste cez Klub Žien v meste, ale aj ďalšími kanálmi. Napríklad prostredníctvom služby vybrali.sme.sk, chceme zaujať na instagrame, možno Twittri, alebo prostredníctvom redakčných newslettrov. Na Facebooku samozrejme nekončíme, ale pokúsime sa zariadiť do budúcna tak, aby pre nás bol v budúcnosti menej dôležitý partner.

Robert Sedlák, dobrenoviny.sk

Zvýšili sme rozpočet na Facebookovú reklamu, najskôr iba o malú sumu a postupne sme to navyšovali, kým sa nedostavil požadovaný efekt, v našom prípade dostatočné množstvo preklikov na web. Celkovo sme zvýšili objem peňazí asi o tretinu. Zmenili sme aj contentovú stratégiu - viac sa sústredíme na obsah na webe a už menej zásobujeme Facebook obsahom na našej fanpage. V minulosti nám Facebookový obsah ako zábavné videá, obrázky či gify významne pomáhal zvyšovať dosahy, ľudia sa na ňom radi zabávali a šírili ho ďalej. Po zavedení Prieskumníka to ale pre nás prestalo dávať zmysel, pretože by sme nielen vyrábali obsah pre platformu mimo nášho webu, ale ešte by sme za to museli platiť. Facebook tak príde o náš zábavný obsah šírený priamo na sociálnej sieti, ale na druhej strane od nás dostane viac peňazí za zobrazovanie článkov v News feede. Či to Facebooku a hlavne jeho používateľom bude takto vyhovovať z dlhodobého hľadiska ak to urobia aj ostatní vydavatelia, ukáže až čas. Podľa nás je to pre používateľov siete škoda, ale je to rozhodnutie Facebooku. Trochu sme našu stratégiu na budúci rok prerobili. Facebook prišiel so zmenou náhle, ale máme ešte dva mesiace na to, aby sme v januári prišli s niečím novým. Čitatelia sa môžu tešiť na nové formáty a hoci nemôžem prezradiť detaily, určite budeme naďalej prinášať pozitívne a inšpiratívne čítanie, ale aj zábavu, tak ako doteraz.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.