Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.11.2017, 14:30

Veľké preskupenie síl na mediálnom trhu je realitou: Ringier predáva Nový Čas Siekelovi, magazíny Pente

Ringier od News and Media Holding odkupuje doménu Aktualne.sk.

Už niekoľko mesiacov sa špekuluje o tom, že medzi najväčšími slovenskými vydavateľskými domami prejde k preskupeniu portfólia. V týchto dňoch náš najväčší mediálny dom Ringier Axel Springer Slovakia oznamuje novinky.  Zbavuje sa svojich printových titulov, budúcnosť vidí v digitáli.

Ringier Axel Springer Media AG získava doménu  a obchodnú značku Aktualne.sk od News and Media Holding. Doména bude presmerovaná na spravodajský portál Aktuality.sk, ktorý je už súčasťou online portfólia Ringier Axel Springer na Slovensku. Uskutočnenie akvizície sa očakáva v polovici roka 2018.

Okrem akvizície nových online aktív sa Ringier Axel Springer Media AG dohodol na odpredaji svojho najpredávanejšieho tlačeného denníka Nový Čas na Slovensku do rúk FPD Media a svojho portfólia tlačených magazínov do rúk News and Media Holding. V kontexte odpredaja, nie je plánované žiadne znižovanie počtu zamestnancov, ani rušenie redakcií, píše sa v tlačovej správe.

K novému vydavateľovi - FPD Media putuje aj týždenník Nový Čas Nedeľa, ako aj online rozšírenia Nového Času a nedeľníka. FPD Media patrí do skupiny FPD Group, ktorej vlastníkom je Anton Siekel.  Podnikateľovi  Antonovi Siekelovi patrí aj Žilinský večerník, od konca roka 2016 tam vychádza aj mesačník Break. Žilinské vydavateľstvo ho odkúpilo od vydavateľstva News and Media Holding. Podnikateľ Anton Siekel je skôr známy svojimi aktivitami v hoteliérstve, je tiež prezidentom SOV.

Vo vydavateľstve News and Media Holding, ktoré patrí Pente, budú po novom vychádzať tituly: týždenníky Nový Čas pre Ženy a Život, ako aj mesačníky Nový Čas Krížovky Nový Čas Bývanie, EVA, Madam EVA, GEO a AUTO BILD, spolu so všetkými ich online rozšíreniami. Predajná transakcia portfólia tlačených novín podlieha schváleniu zo strany kompetentných orgánov v oblasti kontroly fúzií. Uzavretie oboch transakcií sa očakáva v polovici roka 2018. 

Aká je história denníka Nový čas?

Denník vyšiel prvýkrát pod názvom Nový čas 1. augusta 1991. Predtým vychádzal od roku 1990 pod názvom Čas Demokratickej strany. Nový čas je dlhodobo najpredávanejším denníkom na slovenskom trhu. V súčasnosti sa jeho priemerný mesačný predaj za obdobie január 2017 - august 2017 pohybuje na úrovni 82 304 kusov.  Jeho rekordný predaj sa v septembri 2006 vyšplhal jednorázovo na 213 980 kusov.  Podobu bulvárneho titulu získal denník v roku 2002 a zaviedol ju Vladimír Mužík (súčasný výkonný riaditeľ Mafra Slovakia pozn. red.), ktorý na Slovensko prišiel zo sesterského českého Blesku. V októbri 2005 denník Nový čas spúšťa na trh nedeľné vydanie Nový čas nedeľa, ktoré vychádza dodnes. Šéfredaktorkou Nového času je Júlia Kováčová, ktorá ho vedie od roku 2008.

Priemerný predaj denníka Nový čas v rokoch 2016/2017. Predaje od septembra 2017 zatiaľ nie sú k dispozícii.

Zdroj: ABC SR, Stratégie

História vlajkových magazínov

Popri denníku sa postupne sformovali aj ďalšie tituly Nový čas pre ženy v roku 2003, ktorý je dnes najpredávanejším ženským týždenníkom. Jeho priemerný predaj sa za obdobie  január 2017 - august 2017 pohybuje na úrovni  81 888 kusov predaných výtlačkov. Od roku 2005  vychádza mesačník Nový Čas Krížovky, spomínaný Nový Čas Nedeľa ako aj hobby mesačník Nový Čas Bývanie. V roku 2008 vzniká portál Čas.sk, v roku 2013 sa portál lesk.sk rebranduje na casprezeny.sk.

Súčasťou portfólia Ringieru je aj týždenník Život, ktorý vychádza od roku 1951. V roku 1992 sa jeho majiteľom stalo vydavateľstvo Euroskop, ktoré neskôr prevzalo vydavateľstvo Ringier Slovakia. Patrí do prvej pätice najpredávanejších týždenníkov. Jeho priemerný predaj sa za obdobie  január 2017 - august 2017 pohybuje na úrovni  70 478 kusov predaných výtlačkov. 

Mesačník EVA patrí do trojice najpredávanejších ženských glossy mesačníkov na našom trhu. Podobne ako Život, aj EVA bola súčasťou vydavateľstva Euroskop. Vychádza už od roku 1970. V súčasnosti sa jej priemerný mesačný predaj za obdobie január 2017 - august 2017 pohybuje na úrovni 35 461 predaných výtlačkov. "Mladšou sestrou" mesačníka EVA je magazín Madam EVA pre zrelé ženy. Vychádza od roku 2009.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.