05.12.2017, 14:44

YouTube prijme tisíce ľudí. Budú odstraňovať škodlivý obsah

Budúci rok ich má byť až 10-tisíc.

Smiešne videá s mačkami sú často vnímané ako veľké rozptýlenie, ale niektorí psychológovia si myslia, že by mohli skutočne pomôcť v efektívnom pokračovaní práce. Bez ohľadu na to, ako veľmi milujete svoju prácu, sústredenie sa na niečo náročné vyžaduje vôľu. 

Podľa nedávnej štúdie je dobrým spôsobom, ako zvýšiť svoje rezervy vôle, smiech. V experimentoch sa ľudia, ktorí sledovali zábavné video, snažili dlhšie a usilovnejšie dokončiť nemožné puzzle než kontrolná skupina ľudí, ktorí sledovali video, ktoré bolo relaxačné, ale nie zábavné. Štúdia ukázala, že humor doplňuje naše rezervy tak efektívne, že pracoviská by mali podporovať "hravejšiu" kultúru. 

"Vytváranie kultúry zábavy vo vašom tíme, kde si zámerne nájdete niečo smiešne, napríklad zábavný e-mail alebo video na YouTube, by bolo jedným zo spôsobov, ako zvýšiť produktivitu práce," hovorí David Cheng, vedúci výskumník Austrálskej národnej univerzity v Canberre, ktorý viedol štúdiu. "Samozrejme, nehovoríme o pozeraní takýchto videí po celý deň, ale príležitostná prestávka môže byť užitočná, najmä keď sa cítite naozaj unavení."
Zdroj: Pixabay

Spoločnosť Alphabet, ktorá vlastní vyhľadávač Google a jeho prostredníctvom i internetový portál na zdieľanie videí YouTube, zamestná viac pracovníkov. Budú prezerať a odstraňovať videá s násilníckym a extrémistickým obsahom.

V rámci Google ich má budúci rok byť až 10-tisíc, uviedla dnes na svojom blogu šéfka YouTube Susan Wojcickiová. Kritici firmu obviňovali, že šíri dezinformácie, nenávistné komentáre a videá s obsahom škodlivým pre deti.

Wojcickiová napísala, že okrem zvýšenia počtu "kontrolórov" pracuje YouTube i na strojovej technológii, ktorá škodlivý obsah automaticky označuje. Vďaka jej vývoju sú kontrolóri už teraz schopní odstraňovať takmer päťkrát viac videí než predtým. Až 98 percent odstránených videí násilného obsahu teraz označuje algoritmus, cituje Wojcickiovú denník The Guardian.

Firma tiež začne uplatňovať prísnejšie kritériá a rozšíri tím recenzentov pre zadávanú reklamu. Minulý mesiac stiahlo z YouTube a Google svoje inzeráty mnoho renomovaných firiem. Nepáčilo sa im, že sa ich reklama objavovala vedľa videí so sexuálnymi komentármi o deťoch.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.