10.12.2017, 08:10

Týždeň v médiách: Sexuálne obťažovanie nemá konca, Vinczeho spermie a ďalšie témy. My tu - na Slovensku

Vitajte v predvianočnom týždni v médiách.

Týždeň v médiách: Sexuálne obťažovanie nemá konca, Vinczeho spermie a ďalšie témy. My tu - na Slovensku
Zdroj: Instagram/Bruno Ciberej

Vinczeho spermie, #MeToo, Doma so zabudnutým komentárom svojho pracovníka (?), koniec Maďariča ako podpredsedu v Smer-e, nová aplikácia od Facebooku pre deti - vítame vás v predvianočnom neuveriteľnom mixe tém, ktoré obsiahli slovenské médiá.

Témou číslo jedna sa úplne nečakane, tak pre mienkotvorný denník ako aj bulvárne médiá, stalo vyjadrenie manžela našej najpopulárnejšej moderátorky Adely Banášovej Vinczeovej  - Viktora Vinczeho o vlastných spermiách, ktoré hraničia s neplodnosťou. Viktor najskôr status uverejnil na Facebooku a aby bolo jasné, že to myslí vážne, poskytol rozhovor denníku Sme, kde to zopakoval a niektoré veci aj dovysvetlil. A potom bol z toho celkom slušný virálny tanec v médiách. Čo k tomu dodať? Nič, "na to potrebujete mať jednoducho gule", skonštatoval môj kolega.

Téma sexuálneho obťažovania stále nekončí. Po známych producentoch a hercoch sa dostala aj do reklamných agentúr. Svetových. Zo sexuálneho obťažovania v deväťdesiatych rokoch bol obvinený aj Joe Alexander, kreatívny riaditeľ agentúry Martin v Richmonde. Síce sa obvineniam zo sexuálneho harašmentu bráni, ale reklamnú agentúru pre istotu po 26 rokoch opustil. To, že v Amerike ide naozaj o vážnu tému svedčí aj fakt, že hnutie  #MeToo vyhlásil časopis Time za Osobnosť tohto roka.

Zdroj: Time

​Aj "my tu", na Slovensku sa touto témou zaoberáme.  "#MeToo? Stalo sa mi to, ale nejdem do toho", povedala pre Plus 7 dní Eva Máziková a  sexuálne obťažovanie riešiť jednoducho nemieni. Téma sexuálneho harašmentu zdá sa na Slovensku nevie až tak rezonovať ako by mala. A pritom sa novinári naozaj veľmi snažia. Po Eugenovi Kordovi to schytala Popoluška: Popoluška by sexuálne obťažovanie nikdy nestrpela. Ide o rozhovor s mladou herečkou Adelou Mojžišovou, ktorá v divadle hrá Popolušku a hovorí o tom, ako princ dvoril Popoluške. Prečo práve Popoluška?

Úprimne, nevieme, či to, čo sa odvysielalo na televízii Doma niekto vymyslel a podstrčil denníku Nový čas len tak pre zábavu alebo to bola naozaj pravda. V každom prípade  tip od čitateľov Nového času a vyzeral asi takto:

Žiadna veľká bublina okolo toho nebola. Nekomentovala to ani samotná televízia. To keď sa dostal minulý rok do záberu v priamom prenose technik TV Nova, to bol iný "mazec". 

Ale na vážnejšiu tému. Cez víkend sa konal snem Smer-u. Diali sa vážne veci: Marek Maďarič už nie je podpredsedom strany, stal sa ním Richard Raši. Zmeny zaujímajú predovšetkým kolegov z politiky. Za mediálny pohľad len toľko: Zbohom zvýšené koncesie. Neviem, či to pomôže RTVS. Ale inak pochvala pre niektoré médiá ako pekne vedia využívať live stream na Facebooku. 

Mimochodom Facebook. Kým u nás riešime, že by sme mali zakázať používanie tejto sociálnej siete deťom do 16 rokov, Facebook zatiaľ spustí špeciálnu pre deti bezpečnú aplikáciu Messenger Kids. A Youtube zasa zamestná tisícky ľudí, ktorých úlohou bude odstraňovať videá o zneužívaní detí či iné násilnícke a nevhodné videá. Niekde sa začať konečne musí.

Začínajú vychádzať prvé rebríčky roka:

Google zverejnil rebríčky najpopulárnejších videí na YouTube. Slovenských a zahraničných. A na tretie miesto s dostalo IMT Smile a Ondrej Kandráč za Hej Sokoly (Expres Live).

A tiež poznáme najsledovanejšie reklamy na Youtube za rok 2017. Topkou je reklama Samsung - India. Reklama mala viac ako 150 miliónov videní. 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.