Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.12.2017, 13:16

Markíza promuje novú svetovú šou. Dvojice v nej súťažia o výnimočné výhry

Ich výška závisí okrem vedomostí aj od taktizovania a vzájomného poznania súťažiacich dvojíc.

Markíza promuje novú svetovú šou. Dvojice v nej súťažia o výnimočné výhry
Zdroj: NBC

Markíza pripravuje novú súťažnú šou The Wall, na ktorú začala robiť kasting. Vo veľkolepej šou, ktorú uviedla pred rokom na obrazovky americká stanica NBC, môžu súťažiace dvojice získať výnimočné výhry.

Súťažná šou The Wall mala premiéru na NBC 19. decembra 2016. Televízia zatiaľ odvysielala 30 epizód a rok ukončila 4. decembra špeciálom s vianočnou tematikou. Ďalšiu sezónu odštartuje hneď na Nový rok. Šou si už adaptovalo 18 krajín, vlastné verzie vysielajú od jesene aj naši maďarskí a poľskí susedia, na staniciach RTL Klub a TVP1.

V súťažnej šou je centrom diania vysoká stena, na spodku ktorej sa nachádza 15 políčok označených rôznymi sumami peňazí, z ktorých niektoré sa zvyšujú v priebehu hry. V hornej časti steny je sedem očíslovaných zón, z ktorých môžu spadnúť loptičky do hry. Tím zložený z dvoch súťažiacich môže v americkej verzii The Wall vyhrať cez 12 miliónov dolárov. Najvyššia výhra však bola doposiaľ 1,3 milióna dolárov, hranicu jedného milióna pokorili v Amerike tri súťažné dvojice.  

Priebeh hry

Zdroj: NBC

Hra sa začína úvodným kolom, kde dostane dvojica sériu piatich otázok, na ktoré musí odpovedať. Súčasne sa z vrchu steny uvoľnia 3 loptičky (zo zóny 1, 4 a 7). Tím si vyberá z dvoch možných odpovedí. Ak je odpoveď správna, padajúce loptičky sa zmenia na zelené a ich hodnota sa pripočíta k výhre tímu. Ak je odpoveď nesprávna, loptičky sa zmenia na červené a ich hodnota sa odpočíta od výhry tímu.

Ak skončí súťažiaca dvojica na nule, hra sa pre ňu končí a zo súťaže odchádza bez výhry. V opačnom prípade pokračujú ďalej a nahratá suma sa stane súčasťou garantovanej výhry, ktorú si tím odnesie na konci hry. Maximálna suma, ktorú môžu hráči v tomto kole získať, je v originálnej americkej verzii 375-tisíc dolárov.

Na začiatku druhého kola sa súťažný tím rozdelí. Jeden z hráčov ide do izolovanej časti za stenou, zatiaľ čo druhý hráč zostáva na scéne. Dostane tri otázky s tromi odpoveďami a musí rozhodnúť, akú odpoveď na danú otázku si zvolí hráč v izolácii. Do hry sú zapojené ďalšie dve loptičky z hornej časti steny, ktoré rozhodnú o výške výhry v prípade správneho tipu alebo o prehre v prípade nesprávnej voľby. V tomto kole môžu hráči v americkej verzii nahrať až 2 milióny dolárov.

Tretie kolo prebieha podobne ako druhé, ale každá z otázok má už štyri možné odpovede a hráč na scéne tipuje, ako by odpovedal izolovaný hráč. Výsledok závisí aj od taktizovania súťažiaceho na scéne a jeho stávke na správnu odpoveď spoluhráča.

Ak sa súťažiaci dostanú aj cez tretie kolo s plusovým kontom, postupujú do finále a prichádza konečné rozhodnutie o výhre, ktorú si tím zo súťaže odnesie. Toto rozhodnutie závisí len od hráča, ktorý bol počas hry v izolácii a netuší, koľko odpovedí na predchádzajúce otázky bolo správnych a akú sumu doteraz so spoluhráčom na scéne nahrali. Musí sa však rozhodnúť, či si ponechajú garantovanú výhru z úvodného kola, ktorej výška je známa, alebo si odnesú pre neho neznámu nahratú sumu z ďalších kôl. Izolovaný hráč netuší, ktorá suma je vyššia. Keď sa rozhodne, vráti sa pred stenu a až vtedy zistí, aké bolo jeho rozhodnutie.

V Amerike si súťažiaci odniesli už trikrát výhru nad milión dolárov. Hneď v prvej epizóde hráč v izolácii odmietol garantovanú výhru 165-tisíc dolárov a rozhodol sa pre neznámu nahratú sumu, ktorá bola až 1,3 milióna dolárov.

Nie každý hráč sa však rozhodol správne. V druhej epizóde odmietol hráč garantovanú výhru 115-tisíc eur a rozhodol sa pre nahratú sumu, ktorá však bola 0 eur. Nesprávne sa rozhodol aj súťažiaci v 14. epizóde, ktorý si vybral garantovaných 150-tisíc eur namiesto neznámej nahratej sumy, ktorá ale bola až 850-tisíc dolárov. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.