Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
25.10.2021, 10:00

Prezident Asociácie vonkajšej reklamy: Outdoor je súčasťou komunikácie a má svoj význam

O trhu vonkajšej reklamy hovorí Ivan Peller, prezident Asociácie vonkajšej reklamy (AVR) a jeden z riaditeľov a konateľov spoločnosti Nubium.

Prezident Asociácie vonkajšej reklamy: Outdoor je súčasťou komunikácie a má svoj význam
Zdroj: HN/Pavol Funtál

Minulý rok zasiahla pandémia do životov nás všetkých a výrazne poznačila a zmenila aj ekonomiku. Ako by ste ho zhodnotili z pohľadu trhu vonkajšej reklamy?

Minulý rok krásne ukázal, ako je celosvetovo ľudstvo nielen zdravotne, ale aj ekonomicky krehké. Prišla zmena, niečo nepoznané, čo sme roky nezažili. Počas tridsiatich rokov fungovania outdooru na Slovensku sme prežili niekoľko trhových kríz, avšak situácia v roku 2020 bola a stále je výnimočná. Zo dňa na deň sa nám prepadla ekonomika, všetko bolo zatvorené. Dotýkalo sa to nás všetkých, bez ohľadu na to, v akej branži robíme. Po určitom čase sme sa všetci začali pomaly vracať do normálneho života. To sa týka aj outdooru.

Aká je momentálne situácia?

Nástup je určite pomalší, ako by sme si možno predstavovali, ale je to logické. Jednak ľudia zrazu zistili, že nepotrebujú byť toľko v pohybe ako predtým, a tiež prevláda určitý faktor strachu z hľadiska míňania, nakupovania a, samozrejme, aj komunikácie. Komunikácia alebo mediálna oblasť bola zasiahnutá mimoriadne tým, že nariadenia boli chaotické a nejednoznačné. Tí, čo majú niečo odžité, vedia, že keď riadite firmu, pokyny musia byť jednoznačné, aby boli vykonateľné. A tak klienti nevedeli, či budú mať otvorené alebo v akom móde budú môcť fungovať. Prirodzene si kládli otázky, načo komunikovať, keď budú distribučné kanály zatvorené.

Keďže som realista, napokon som aj rád, že takéto niečo prišlo a ukázalo, akí sme zraniteľní. Získali sme ďalšie skúsenosti a ideme ďalej. Stále veríme, že outdoor má nezastupiteľné miesto a bude fungovať naďalej tak, ako fungoval roky a desaťročia pred pandémiou.

S dostupnosťou vakcín sa pomaly vraciame do normálneho života. Pociťujete oživenie trhu?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.