Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
26.10.2021, 10:00

12 inšpiratívnych outdoorových reklám: Keď je OOH viac než nudný vizuálny smog

Aj pri outdoorovej reklame treba nájsť pútavý insight a nápadmi presiahnuť hranice bilbordových plôch. Vybrali sme tucet spoločností, ktorým sa to naozaj podarilo a cieľové skupiny si budú ich práce ešte dlho pamätať.

12 inšpiratívnych outdoorových reklám: Keď je OOH viac než nudný vizuálny smog
Zdroj: BBC

1. Heineken

Keď boli všetky bary pre pandémiu zatvorené, spoločnosť Heineken a agentúra Publicis Italy prišli v rámci globálnej iniciatívy #SocialiseResponsibly s prelomovým riešením, ako im pomôcť. Outdoorovú reklamu premiestnili zo zaužívaných bilbordov priamo na dvere podnikov po celom svete. Na prvý pohľad jednoduchý krok sa vyplatil. Značka zaznamenala o 40 percent vyšší mediálny výtlak než zvyčajne a päťtisíc vybraných barov zarobilo dokopy 7,5 milióna eur. Vďaka tomu žiadny z daných podnikov neskrachoval. Krok Heinekenu navyše zopakovala aj konkurencia, čím pomohla ďalším zariadeniam.

Zdroj: Heineken

2. Silvercast Media

Mediálna spoločnosť, ktorá sa na outdoorovú reklamu špecializuje, upútala v lete pozornosť ilúziou morského sveta. Verejnosť mohla na newyorskom Times Square obdivovať obraz 3D veľryby desať dní. Dielo vznikalo v spolupráci so štúdiom d'istrict a zaplavilo sociálne siete.

Zdroj: Silvercast Media

3. Spotify

Na bilbordy patria aj štatistiky, keď sú zasadené do pútavého kontextu. Svoje o tom vie Spotify, ktorý používateľskými dátami priťahoval pozornosť napríklad v roku 2016. Hudobná služba nepotrebovala ani pomoc kreatívnej agentúry. Stačilo sa pozrieť, ktoré skladby a playlisty bodovali na Valentína či počas referenda o brexite, a obsah bol na svete.

Zdroj: Spotify

4. Adidas

Značka sa spojila s agentúrou Havas Media Agency a koncom júna v Dubaji predstavila prvý kvapalný bilbord na svete. Prieskum YouGov odhalil, že len 12 percent žien sa v Spojených arabských emirátoch cíti komfortne v plavkách. Outdoorová reklama vznikla práve pre druhú skupinu, aby si aj ďalšie ženy mohli bez obáv zaplávať na najpopulárnejšej dubajskej pláži.

Zdroj: Adidas

5. Dove

To, že emócia predáva, je známe. Kozmetickej značke Dove však na začiatku pandémie išlo o viac ako len o propagáciu svojich výrobkov. V spolupráci s londýnskou agentúrou Ogilvy sa jej podarilo osloviť zdravotníkov, ktorí na sociálne siete pridávali zábery, ako ich poznačilo niekoľkohodinové nosenie ochranných pomôcok. V ich tvárach sa zračilo absolútne vyčerpanie, ale aj odhodlanie zachrániť čo najviac životov. Autentické fotografie použité v kampani „Courage Is Beautiful“ oslovili verejnosť aj v outdoorovom vyhotovení.

Zdroj: Dove

6. Netflix

Obľúbená streamovacia služba pôvodne začínala ako požičovňa dévedečiek. Tento fakt spoločnosť zvečnila koncom septembra aj na bilborde, ktorý má síce jednoduché vyhotovenie, no motivačné posolstvo zostáva jasné. Netflix navyše neváha umiestňovať na outdoorové plochy odkazy na svoj pôvodný obsah. Naposledy sa tak na bilbord dostal juhokórejský seriál Squid Game, ktorý láme rekordy v sledovanosti.

Zdroj: Netflix
Zdroj: Netflix

7. BBC

Kreatívny tím stanice BBC sa v posledných rokoch preslávil nezabudnuteľnými outdoorovými prácami. Spravodajské reklamy umiestnené na rohoch budov upozorňovali, že na každý príbeh sa treba pozrieť aspoň z dvoch uhlov pohľadu. Ešte väčšiu pozornosť pritiahli bilbordy k novej filmovej adaptácii Draculu či k seriálu Killing Eve.

A tento rok vytiahol tím BBC ďalšie eso z rukáva. Bilbordy k relácii A Perfect Planet vyzerali, ako keby horeli. Išlo o jasný odkaz, že klimatické zmeny sa nedajú zastaviť a pre požiare dochádza k deforestácii, čím sa do ohrozenia dostáva množstvo živočíchov.

Zdroj: BBC

8. Burger King

Reklama The Moldy Whopper dokázala, že jedlo na bilbordoch nemusí vyzerať len chrumkavo. V tomto prípade práve nelákavý vzhľad hamburgera rozprúdil konverzáciu a verejnosť sa začala viac zamýšľať, koľko konzervačných látok sa nachádza v nadizajnovaných produktoch. Práca agentúr INGO, Publicis a DAVID Miami navyše zvýšila predajnosť hamburgerov Burger King o štrnásť percent.

Zdroj: Burger King

9. IBM

Možno si ešte spomínate na outdoorové reklamy IBM z roku 2013. Firma spolu s agentúrou Ogilvy France dokázala, že bilbordy sa nemusia držať svojho typického tvaru. Stačí jeden oblúk a efektívna práca je na svete. Reklamné plochy iniciatívy „People for Smarter Cities“ konkrétne poslúžili okoloidúcim ako lavičky, úkryty pred dažďom či rampy pre vozíky alebo kufre. Užitočné riešenie získalo v Cannes ocenenie Grand Prix.

Zdroj: IBM

10. Francúzska čokoláda

Paríž má síce povesť najromantickejšieho mesta na svete, avšak okrem lásky sa v ňom vznáša aj zápach odpadkov rozhádzaných po ulici. Tento insight využila agentúra TBWA Paris, ktorá pre značku Le Chocolat des Français navrhla nové dizajnové obaly aj plagáty. Tie zobrazujú, že hoci krajina nie je v ideálnom stave, stále sa v nej dajú objaviť ikonické miesta či prežiť nezabudnuteľné momenty.

Zdroj: TBWA Paris

11. Twitter

Sociálna sieť nemusela na bilbordy vymýšľať text, o ten sa každodenne starajú jej kreatívni používatelia. Twitter je známy tým, že podporuje hnutia ako #MeToo či #BlackLivesMatter. Minulý rok chcel prispieť k motivovaniu ľudí, aby nosili rúška, a tak vybral na outdoorové plochy originálne príspevky, ktoré minimálne nezostali bez povšimnutia.

Zdroj: Twitter

12. Peugeot

Za zmienku stojí aj tohtoročná práca agentúry Istropolitana Ogilvy pre klienta Peugeot. Vidieť na podujatí vystavený automobil nie je nič nezvyčajné, preto bolo treba nájsť spôsob, ako návštevníkov Národného tenisového centra zaujať. Agentúra na uvedenie novej identity značky Peugeot využila výrok typický pre tenis: „Quiet, please.“ Nápis sa podarilo rozsvietiť pomocou elektromobilu. Výsledok získal okrem pozornosti divákov aj bronz na Zlatom klinci.

Zdroj: Istropolitana Ogilvy

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.