Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
08.11.2021, 21:15

Prieskum: Najčítanejší je Nový Čas, najpočúvanejšie Rádio Expres

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu za druhý a tretí kvartál, ktorý realizovala spoločnosť Median SK.

Prieskum: Najčítanejší je Nový Čas, najpočúvanejšie Rádio Expres
Zdroj: Shutterstock

Najčítanejším denníkom bol v druhom a treťom kvartáli 2021 Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní a mesačníkmi Nový Čas Krížovky, Záhradkár, Zdravie a EMMA. Najpočúvanejším rádiom bolo Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza.

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI), ktorý od 29. marca do 12. septembra realizovala na vzorke 4121 respondentov spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 28 percent populácie. Nový Čas si drží prvú pozíciu s 13 percentami. Čítanosť na úrovni šesť percent má denník Plus jeden deň. Nasledujú denníky Pravda a Sme s piatimi percentami a denník Šport so štyrmi percentami. Denník N a Hospodárske noviny majú trojpercentnú čítanosť.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021

​Čítanosť týždenníkov predstavuje 28 percent. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s piatimi percentami. Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena a tri percentá obyvateľov SR čítajú Nový Čas pre ženy, Nový Čas Nedeľa, Slovenku a Eurotelevíziu. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla osempercentnú a sieť Petit Press MY noviny štvorpercentnú čítanosť.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021

​Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 15 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max so siedmimi percentami. Nasledujú Relax so štyrmi a Tele plus s tromi percentami. Bratislavské noviny dosiahli dvojpercentnú čítanosť, dvojtýždenníky 100+1 a Žena a život jednopercentnú. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021

​Celková čítanosť mesačníkov v druhom a treťom kvartáli 2021 je na úrovni 43 percent. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Nový Čas Krížovky s piatimi percentami. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár, Zdravie a EMMA. So štyrmi percentami nasledujú Napínavé krížovky, ďalšie sú mesačníky Eva a Evita magazín s troma percentami.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021

​Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavuje 54 percent. Poradie otvára Rádio Expres so 17, ďalej Rádio Slovensko so 14, nasleduje Fun rádio s desiatimi percentami. Osempercentnú počúvanosť dosiahlo Rádio Europa 2, sedempercentnú počúvanosť Rádio Vlna a šesťpercentnú Rádio Jemné. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Regina s piatimi percentami. Slovenský rozhlas (RTVS) dosiahol v parametri "počúval posledný týždeň" počúvanosť 36 percent, rozhlasová sieť Regiomedia deväť.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021

​Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 70 percent. Televíziu v druhom a treťom kvartáli 2021 celkovo sledovalo takmer 3,1 milióna divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 36 percent. Sledovanosť na úrovni 27 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 25 percentami.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2021

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.