StoryEditor

Markíza zdvíha cenu reklamy pre budúci rok dvojciferne

09.11.2021, 21:05
Juraj Máťuš: Budeme vyžadovať presnejšie odhady. V prípade vysokého dopytu budeme znižovať objednávky, ak si klient takýto objem nezakontrahoval.

Vypredaný televízny priestor pre reklamy, nová obchodná politika, ale aj to, ako pandémia ovplyvnila situáciu v televíziách. O aktuálnych témach v televíznej reklame hovorí pre Stratégie Juraj Máťuš, riaditeľ Centra obchodu skupiny Markíza.

Ako by ste opísali súčasnú situáciu na televíznom trhu z hľadiska obchodu?
Televízny trh zažíva absolútny rozmach, hlavne v post lockdownovom obdobi. Od mája tohto roka je trh absolútne vypredaný. Minulý rok bol pokles minimálny a navyše ťahaný cez výrazný pokles výdavkov od štátu. Čiže komerčná báza nezaznamenala pokles ani v minulom roku. Tým pádom je dvojciferný rast trhu za tento rok pozitívnym prekvapením. Očakávali sme rast, avšak nie až takto zásadný.

Medzi hlavné faktory, ktoré brzdia vyšší rast je vysoká vypredanosť priestoru viac ako osem mesiacov v roku, nevyvážený dopyt hlavne v lockdownovom období (január–apríl), kedy sme boli schopní umiestniť viac dopytu. Na druhej strane chápeme, že počas lockdownu niektorí zadávatelia nekomunikovali, keď ich segment bol poznačený úplným uzavretím prevádzok a nemajú silný online biznis.

Všetok tento dopyt, a ešte aj extra dopyt, sa teda navalil do d...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 08:34