Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
09.11.2021, 22:05

Markíza zdvíha cenu reklamy pre budúci rok dvojciferne

Z rozhovoru s obchodným riaditeľom skupiny Markíza Jurajom Máťušom sa dozviete:

  • s akým obchodným modelom prichádza skupina budúci rok,
  • ako chce vyriešiť otázku chýbajúceho inventory, vyššieho dopytu reklamy ako je ponuka,
  • ako túto situáciu ovplyvnila pandémia a ako zmenila zloženie klientov v televízii,
  • vyhliadky investícií do reklamy v televíziách pre budúci rok.
Markíza zdvíha cenu reklamy pre budúci rok dvojciferne
Zdroj: TV Markíza

Vypredaný televízny priestor pre reklamy, nová obchodná politika, ale aj to, ako pandémia ovplyvnila situáciu v televíziách. O aktuálnych témach v televíznej reklame hovorí pre Stratégie Juraj Máťuš, riaditeľ Centra obchodu skupiny Markíza.

Ako by ste opísali súčasnú situáciu na televíznom trhu z hľadiska obchodu?
Televízny trh zažíva absolútny rozmach, hlavne v post lockdownovom obdobi. Od mája tohto roka je trh absolútne vypredaný. Minulý rok bol pokles minimálny a navyše ťahaný cez výrazný pokles výdavkov od štátu. Čiže komerčná báza nezaznamenala pokles ani v minulom roku. Tým pádom je dvojciferný rast trhu za tento rok pozitívnym prekvapením. Očakávali sme rast, avšak nie až takto zásadný.

Medzi hlavné faktory, ktoré brzdia vyšší rast je vysoká vypredanosť priestoru viac ako osem mesiacov v roku, nevyvážený dopyt hlavne v lockdownovom období (január–apríl), kedy sme boli schopní umiestniť viac dopytu. Na druhej strane chápeme, že počas lockdownu niektorí zadávatelia nekomunikovali, keď ich segment bol poznačený úplným uzavretím prevádzok a nemajú silný online biznis.

Všetok tento dopyt, a ešte aj extra dopyt, sa teda navalil do druhého polroka, vrátane leta, ktoré bolo

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.