Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
25.11.2021, 13:15

Regulátor udelil televíziám tri pokuty. Medzi nimi aj seriálu Za sklom za vulgarizmy pred 22:00

Počas pandémie regulátor ukladá sankcie ukladá na najnižšej zákonom prípustnej úrovni.

Regulátor udelil televíziám tri pokuty. Medzi nimi aj seriálu Za sklom za vulgarizmy pred 22:00
Zdroj: TV JOJ

Rada pre vysielanie a retransmisiu sa na svojom zasadnutí v stredu, 24. novembra, zaoberala ďalšími sťažnosťami divákov na vysielanie televízií a rádií. Regulátor udelil tri pokuty televíziám Dajto a Joj, počas pandémie ich však ukladá na najnižšej zákonom prípustnej úrovni.

Pokutu vo výške 3319 eur dostala televízia Dajto (vysielateľ Markíza-Slovakia) za porušenie zákona v súvislosti s odvysielaním komunikátu Pokračovanie o chvíľu a sponzorského odkazu KetoDiet. „Vysielateľ porušil povinnosť zabezpečiť, aby zvuková zložka vysielanej programovej služby bola v súlade s technickými požiadavkami ustanovenými vyhláškou,“ uviedla hovorkyňa Rady Lucia Michelčíková. Podľa vyhlášky musí vysielanie zosúladené zvukové hladiny tak, aby mali všetky vysielané programy rovnakú hlasitosť. Napríklad reklamný blok vysielaný počas filmu nemôže byť výrazne hlasnejší ako film, ktorý prerušil.

Dve pokuty vo výške 663 eur dostala televízia Joj (vysielateľ Mac TV) za porušenie zákona v súvislosti s odvysielaním jednej z častí programu Za sklom a viacerých častí programu Mafstory. Tie označil vysielateľ za nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov napriek tomu, že obsahovali vulgárne a obscénne vyjadrovanie. Podľa Rady mali byť klasifikované ako nevhodné a neprístupné pre maloletých divákov do 18 rokov. V takom prípade by ich televízie mohli vysielať až po 22.00 hod.

Rada zároveň zastavila tri správne konania, štyri správne konania začala, ako neopodstatnené posúdila jedenásť sťažností, medzi nimi aj na prznenie slovenčiny v relácii Milujem Slovensko, a dve sťažnosti boli nepreskúmateľné.

Na zasadnutí Rada tiež rozhodla o udelení licencií na rozhlasové terestriálne vysielanie. Viac si o výsledku môžete prečítať v tomto článku:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.