Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
02.12.2021, 15:45

V slovenských médiách rezonujú omikron, lockdown a očkovanie

Vyplýva to z analýzy Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

V slovenských médiách rezonujú omikron, lockdown a očkovanie
Zdroj: Reuters

Prvé mediálne výstupy v súvislosti s novým variantom koronavírusu označovaným ako omikron sa v slovenských médiách začali zjavovať v piatok 19. novembra. Do konca novembra bolo k tomu publikovaných spolu viac ako 2200 mediálnych výstupov. Vyplýva to z analýzy Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave.

„Najväčšia interakcia publikovaných príspevkov na sociálnych sieťach bola zaznamenaná v sobotu 27. novembra, keď ich bolo spolu viac ako 56-tisíc. Celkovo evidujeme viac ako 130-tisíc sociálnych interakcií,“ informoval autor analýzy Peter Krajčovič.

Vo výsledkoch vyhľadávania sa výraz omikron začal objavovať od 26. novembra. „Tento výraz vyhľadávali Slováci najviac 27. novembra o 19.00 hod.“

Lockdown a 500 eur za očkovanie

Podľa Krajčoviča zaujímavé výsledky prináša analýza záujmu vo vyhľadávaní výrazov lockdown a očkovanie. „Výraz lockdown Slováci najčastejšie vyhľadávali 24. novembra v popoludňajších hodinách, teda deň pred začiatkom dvojtýždňového lockdownu, ktorý vyhlásila Vláda SR. Záujem o vyhľadávanie však pomerne rýchlo klesol.“

V prípade očkovania možno podľa analýzy sledovať výraznejšie striedanie záujmu vo vyhľadávaní. Najväčší záujem bol 15. a 18. novembra. Za posledných sedem dní boli v súvislosti s očkovaním najčastejšie vyhľadávané výrazy „očkovanie covid“ a „očkovanie bez registrácie“. Najväčšiu zmenu vo vyhľadávaní zaznamenal dopyt „500 eur za očkovanie“, najviac ho Slováci hľadali 27. a 30. novembra.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.