FacebookReuters
StoryEditor

Facebook 2017. Dáta a fakty, ktoré je dobré vedieť

31.12.2017, 09:24
Nielen Prieskumník. Facebook musel čeliť aj obvineniam z netransparentnosti a šíreniu propagandy.

Čo sa týka príjmov, z tých sa Facebook, zdá sa môže tešiť. S najväčšou sociálnou sieťou sa čím ďalej tým viac spája šírenie nevhodného obsahu, klamlivých správ, ale aj premnožených falošných účtov. A popritom zavádza novinky, aby sa stal plnohodnotnou platformou, kde majú svoje miesto aj videá, hudba či iné formy obsahu a reklamy. Ponúkame vám prehľad najzaujímavejších správ spojených s Facebookom za rok 2017.

  • V treťom kvartáli zvýšil Facebook čistý zisk o 79 percent, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Od júla do septembra tohto roka zarobila spoločnosť 4,71 miliardu USD. K rastu prispeli najmä vyššie príjmy z reklamy, a to najmä mobilnej. Celkové príjmy spoločnosti  vzrástli o 47,3 percent na 10,33 miliardu USD. Príjmy z reklamy vzrástli o 49 percent na 10,14 milliardu dolárov, z toho zhruba 88 percent pochádzalo z mobilnej reklamy.
  • Facebook mal v treťom kvartáli zhruba 2,07 miliardu aktívnych užívateľov mesačne.
  • Problémy s transparentnosťou a so šírením nepravdivých informácií bola jedna z tém, ktorá rezonovala v tomto roku celkom pravidelne. Agentúra pre výskum internetu, ktorá je vraj napojená na ruskú vládu, minula podľa Facebooku 100 tisíc dolárov na reklamné kampane, ktoré podporovali na sociálny sieťach Donalda Trumpa. Takto mali ruské falošné falošné účty na Facebooku ovplyvniť v Británii aj referendum o Brexite. A tiež sa hovorilo aj o Nemecku. Začiatkom roka tam zaviedol filter falošných správ. Neskôr hovoril Facebook o vymazaní desiatok tisícov falošných účtov pred voľbami v Nemecku.  Účty blokovala sociálna sieť aj vo Francúzsku, a to 10 dní pred prvým kolom prezidentských volieb. Celkom išlo o 30-tisíc falošných účtov.

  • Najväčšia svetová sociálna sieť v tomto roku oznámila, že na potieranie teroristického obsahu bude používať prvky umelej inteligencie. Využije napríklad porovnávaciu techniku, pri ktorej sa fotografie alebo video umiestnené na sociálnej sieti porovnávajú s obsahom, ktorý publikujú teroristi. Facebook chce takisto analyzovať obsah textov podporujúcich teroristov, aby vytvoril signálne databázu, ktorá pri kontrole obsahu v budúcnosti vypomôže.
  • Na svojej tradičnej konferencii F8, Facebook oznámil, že sa opäť plánuje zamerať na rozšírenú realitu. Hovoril tiež o tom, že sa Messenger stane novým miestom pre hry a hudbu. A tiež nezabudol spomenúť aj ďalší potenciál rozvoja botov. Budúcnosť je v interakcii s botmi, ktorí vám ponúknu obľúbené menu v reštaurácii, dajú tip do kina či zaplatia účet.
  • Spustenie novej služby Watch. Sociálna sieť začala najskôr v USA ponúkať sledovanie pôvodných či partnerských videí. Niečo ako Youtube, ale na Facebooku.
  • Vo vybraných krajinách, medzi ktorými bolo aj Slovensko, Facebook začal testovať novinku Explore Feed - Prieskumník. Premiestnil tak príspevky firemných profilov a stránok a iné neplatené príspevky komunít  do separátneho feedu. Z feedu Novinky (News) v ktorom trávi čas na sociálnej sieti väčšina slovenských používateľov ich presunul do feedu s názvom Prieskumník (Explore). Návštevnosť zo sociálnej siete sa pre firemné stránky a médiá stala opäť drahšia, organický reach je pre nich minulosťou. 
  • Facebook ohlásil, že sa chystá zdaniť príjmy z reklamy v jednotlivých krajinách. Zmena sa má uskutočniť do polovice roku 2019 a týkať sa bude zhruba 30 krajín, kde má firma kancelárie. V Európe to bude napríklad Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Poľsko alebo Švédsko.
  • Po novinke Prieskumník predstavil Facebook nový systém zverejňovania reklamy, v rámci ktorej chce skončiť s takzvanými "dark posts".  Všetky reklamy budú po novom viditeľné pre všetkých. Nebudú teda viditeľné len pre určitú skupinu ľudí. Tento nový nástroj je reakcia Facebooku na voľby v Rusku, kde platené reklamy boli cielené na určité skupiny ľudí a boli zavádzajúce. Širší dopad na inzerentov je ten, že uvidia príspevky svojej konkurencie. Napríklad Coca-Cola uvidí, kedy, čo, ako a ako často postuje Pepsi. Zľahčí sa tým hľadanie informácii o konkurencii.
  • Spoločnosť predstavila detskú aplikáciu na posielanie správ a videí. Je určená deťom mladším než 13 rokov, ktoré podľa pravidiel spoločnosti ešte nemôžu mať vlastný účet. Priateľov detí budú schvaľovať rodičia a služba bude bez reklamy. Aplikácia Messenger Kids je určená pre prístroje typu iPhone, iPad a iPod Touch zatiaľ iba v Spojených štátoch.
  • Pred koncom roka spoločnosť oznámila, že  podpísala niekoľkoročnú zmluvu s jedným z najväčších hudobných vydavateľstiev na svete Universal Music Group (UMG). Užívatelia jeho siete tak budú môcť zdieľať hudbu a videá produkované touto značkou. Podľa serveru BBC ide o znamenie, že Facebook chce konkurovať internetovému portálu pre zdieľanie videí YouTube.

01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 01:53