18.01.2018, 00:09

Mimoriadne úspešný návrat Susedov. Ktoré ďalšie novinky sa televíziám vydarili?

Začiatkom roka televízie uviedli zopár noviniek. Nie všetky presvedčili divákov.

Mimoriadne úspešný návrat Susedov. Ktoré ďalšie novinky sa televíziám vydarili?
Zdroj: TV Markíza

V úvode roka televízie pravidelne prichádzajú s novinkami, ktorými chcú zaujať divákov. Pozrime sa, ako sa našim televíziám vydaril štart roka. Markíza, ktorá je slovenským lídrom v celodenných podieloch, prišla hneď s niekoľkými reláciami. Na pondelkové večery zaradila do vysielania slovenský sitkom Susedia. Ku komediálnemu seriálu sa vrátila opäť po jedenástich rokoch. V hlavnej úlohe sa opäť objavila známa pätica susedov na čele s Andym Krausom a Petrom Marcinom, ktorým výborne sekunduje trojica slovenských herečiek: Viki Ráková, Zuzana Tlučková a Marta Sládečková. Návrat Susedov sa Markíze mimoriadne vydaril.

Susedia valcujú pondelky
Prvý diel si pozrelo viac ako 1,1 milióna divákov starších ako 12 rokov, v obchodnej cieľovej skupine to bolo 744-tisíc divákov. Pre Markízu to boli výborné čísla, tohtoročná premiéra Susedov bola najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu od hokejových majstrovstiev sveta v roku 2016. Druhý diel Susedov síce stratil štvrť milióna divákov – v 12+ si ich pozrelo 744-tisíc divákov a v komerčnej cieľovej skupine ich bolo 517-tisíc, ale pre Markízu sú to stále nadpriemerné čísla, najlepšie v tomto období. Susedia ani po rokoch nestratili nič zo svojho humoru, neprišli ani o dynamický, relatívne svieži dej. Televízia má pripravených desať častí, pričom už v decembri hovorila o tom, že podľa výsledkov sa rozhodne, či Susedia budú pokračovať ďalej. Momentálne sa zdá, že by televízia mohla uvažovať aj o ďalších dieloch.

Oteckovia hviezdia v podvečernom čase
Druhým seriálom, ktorým Markíza dokázala prilákať v tomto roku početné rady priaznivcov k obrazovkám, je denný seriál Oteckovia. V programe im vyhradila priestor pred hlavnými správami, takzvaný access time. Už prvý diel Oteckov si pozrelo takmer 640-tisíc divákov nad 12 rokov, v cieľovej skupine divákov 12 – 54 rokov dosiahol seriál vysokú sledovanosť 12,9 percenta a podiel 30,5 percenta. Aj ďalšie diely Oteckov pripísali Markíze nadpriemerné výkony v podvečernom vysielacom čase. Televízny seriál Oteckovia vznikol podľa argentínskej predlohy, tvorcovia dej prispôsobili domácemu prostrediu. V hlavnej úlohe sú štyria oteckovia s rozdielnymi životnými príbehmi. V úlohách môžeme sledovať typického muža s patriarchálnymi sklonmi Filipa Tůmu, muža, ktorý sa snaží vyhovieť bývalej manželke, ako aj novej priateľke – Vlada Kobielskeho, smutného vdovca, hľadajúceho novú partnerku, stvárňuje ho Marek Fašiang, či „zaskočeného“ otca a zároveň mužský idol Braňa Deáka. Medzi „otcami“ výrazne herecky dominuje Zuzana Mauréry v úlohe expartnerky Vlada Kobielskeho. Namiesto zdrvenej opustenej manželky je znej vtipná a s nadhľadom pôsobiaca žena. Seriál sa zdá na prvý pohľad komediálny, no v skutočnosti sa pred divákmi rozohrávajú vážne situácie z bežných životov, ktoré sa dajú rozvíjať, a preto má seriál potenciál.  Uvidíme, ako budú tvorcovia rozvíjať dej a aký to bude mať vplyv na sledovanosť. Zatiaľ sú Oteckovia denným seriálom, ktorý dokázal uspieť po dlhšom čase. Dokonca má lepšie výkony ako niektoré relácie v prime time. Markíze zároveň po viac ako roku seriál vyriešil problém so sledovanosťou v podvečernom vysielacom čase, keď televízia nedokázala konkurovať jojkárskej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja. A čo je rovnako dôležité: tvoria tiež výbornú nábehovú krivku aj pre hlavné správy, ktorým sa mierne zdvihli ratingy. 

Najslabší štart Detektív Dušo
Na štvrtkové večery pripravila Markíza po Komisárovi Rexovi ďalšiu kriminálku, tentoraz v hlavnej úlohe s Alexandrom Bártom. Už úvodná reklama hovorila o tom, že na obrazovky prichádza „netradičný strážca zákona“. Divákov, zdá sa, sklamala úvodná časť. Pravdepodobne očakávali niečo ako Monk, pričom televízia hovorila o Sherlockovi Holmesovi. Detektív Dušo sa nevyrovnal ani jednému, ani druhému detektívovi. Ba čo viac, počas celej prvej časti ste vlastne márne pátrali, v čom je vlastne Dušo výnimočný. Odhliadnuc od jeho „geniality“ vypátrať prípad, čo je vlastne jeho úloha. Diváci patrične ocenili prvý diel laxnou sledovanosťou 6,8 percenta, s podielom 18,5 percenta v obchodnej cieľovej skupine je to na štart novinky málo. Preto priestor dostalo zatiaľ neopozerané Inkognito, vysielané na konkurenčnej JOJ-ke. 

Vlci potrebujú čas
Konkurenčná JOJ, ktorej sa minulý rok darilo v prime time a získala tak pozíciu lídra v hlavnom vysielacom čase v minulom roku, priniesla pre divákov v tomto roku zatiaľ jednu novinku: seriál Vlci. Pred vysielaním seriálu mu JOJ-ka venovala výraznú kampaň, v ktorej hovorila o tom, že tvorcovia postavili dej na kontroverznej politickej minulosti z obdobia mečiarizmu. Pre televíziu ide o jeden z hlavných highlightov tejto sezóny, JOJ-ka má pripravených štyridsať častí. Seriál autorsky a producentsky vznikal pod taktovkou Danice Hričovej, ktorá pre JOJ-ku pripravila aj Divoké kone a ZOO. A ako seriál štartoval? Prvú časť si pozrelo 588-tisíc divákov nad 12 rokov. V mladšej cieľovej skupine televízia dosiahla sledovanosť 9,1 percenta a podiel 21,5 percenta. Druhá časť si pripísala mierne nižšiu sledovanosť 8,7 percenta a rovnaký podiel, pozrelo si ju 563-tisíc divákov. I keď seriál nepriniesol televízii na začiatku najhoršie čísla, nepriniesol ani rekordy. Niektorým divákom sa nenaplnili očakávania súvisiace s dejom kontroverzných minulých čias. Seriál zatiaľ pripomína viac telenovelu a napriek pôsobivej úvodnej skladbe, ktorú vytvorila Ľubica Čekovská, či výborným hereckým výkonom Anny Javorkovej, Ivana Krúpu, Františka Kovára, Milana Ondríka či Jany Oľhovej má seriál, čo sa týka deja, ťažší nástup. Televízia JOJ vysiela Vlkov dvakrát do týždňa – v utorok a v stredu v hlavnom vysielacom čase. A ešte jednu novinku nasadila televízia na piatkové večery. Zábavnú šou Všetko čo mám rád nahradila zábavno-súťažnou reláciou Veľký balík s moderátorom Marcelom Forgáčom. Kým prvá časť priniesla televízii štandardné výkony, druhá časť divákov nepresvedčila – skončila na nízkom ratingu 4,7 percenta a podiele necelých 13 percent.

Zem spieva so slabším výkonom
Verejnoprávna inštitúcia – Jednotka uviedla na obrazovky uplynulý víkend prvú časť druhej série veľkolepej folklórnej šou Zem spieva. V porovnaní s minulým rokom, keď šou žiarila a k obrazovkám pritiahla priemerne 507-tisíc divákov nad 12 rokov, úvod druhej série si pozrelo 454-tisíc divákov nad 12 rokov. Jednotka si pripísala v tejto cieľovej skupine sledovanosť 9,7 percenta a podiel 20,2 percenta. Je zatiaľ predčasné hodnotiť výkony relácie, ale je pravda, že úvodná časť nemala taký výkon ako priemer prvej epizódy, ktorú verejnoprávna inštitúcia vysielala minulý rok. Jednotka pripravuje aj ďalšiu novinku Inšpektor Max v hlavnej úlohe s Jurajom Kukurom.

Marketing pomáha
Televízie majú pred sebou, podobne ako minulý rok, náročné obdobie. Nielenže potrebujú zvládnuť vypredaný reklamný priestor, ale najmä nestratiť svojich divákov. Ako ukazujú prvé čísla z tohto roka, marketingová podpora relácií je nesmierne dôležitá, popri kvalitnej a sviežej produkcii. A zdá sa, že to, čo bolo minulý rok veľkým otáznikom v súvislosti s odchodom Markízy z terestriálu – je fakt, že pri zaujímavom projekte príjem a čísla z voľne šíreného DVB-T nezohrávajú kľúčovú úlohu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.