Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.01.2018, 22:09

Reklama bude rásť aj v tomto roku

Mediálne agentúry odhadujú, že najdynamickejší rast v tomto roku zažije digitál.

Reklama bude rásť aj v tomto roku

Čo tento rok najviac ovplyvní výdavky na mediálnom trhu? Podľa Miroslava Pleška, obchodného riaditeľa Unimedie,
v agentúre očakávajú „výrazné zvýšenie investícií zo strany štátu a Európskej únie“. Na druhej strane si Pleško myslí, že tieto investície budú negatívne prispievať k vysokej vypredanosti v televíziách počas celého tohto roka. Podobný názor má aj Alexander Máťuš, Executive Director zo Zenithu. „Trh tento rok ovplyvnia eurofondy aj plány, očakávania, stratégie a možnosti zadávateľov.“ Unimedia na základe odhadov predikuje celkový nárast trhu o 4,4 percenta, pričom podľa agentúry bude tento rast podporovaný najmä rastom mediatypov ako online, televízia, kino a rádio.

Televízia, dominantné médium
Karty sú na slovenskom trhu rozdané zatiaľ tak, že najväčší podiel má stále televízia, ktorej pripadá 45 percent zo všetkých reklamných budgetov. Pre rok 2018 vidia mediálne agentúry pozitívny trend v náraste televíznej reklamy, i keď sa zhodujú na tom, že rast už nie je taký dynamický ako v online. Unimedia predikuje rast reklamných výdavkov do televízie na úrovni šiestich percent. Omnoho optimistickejší pohľad má agentúra Zenith. Alexander Máťuš odhaduje
„silne vypredanú televíziu s nárastom do 10 percent“. Medzi týmito predikciami je odhad agentúry Wavemaker (bývalá
agent

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.