Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.02.2018, 10:00

Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. Pozíciu si udržalo celý minulý rok

Slovenská televízia dosiahla prvýkrát výraznejší náskok voči druhej Markíze.

Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. Pozíciu si udržalo celý minulý rok
Zdroj: RTVS

Počas troch mesiacov - v období okóber až december 2017, odpovedali respondenti v pravidelnom prieskume spoločnosti Median SK na otázku „Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“

Respondenti si mohli vybrať len jednu televíziu. Najviac, 24,8 %, uviedlo spravodajstvo verejnoprávnej televízie, 23,4 % sa priklonilo k Markíze, TV JOJ si vybralo 17,9 % oslovených ľudí a TA3 spomenulo 14,8 %. Inú televíziu uviedlo 2,4 % opýtaných. Spravodajstvo žiadnej televízie si nevybralo 16,1 % ľudí.

MML Omnibus, 2017/IV

​V porovnaní s výsledkami za predchádzajúce obdobie nenastali zmeny v rebríčku. Verejnoprávna televízia si obhájila aj poslednom kvartáli minulého roka pozíciu lídra vo vnímaní objektivity spravodajstva divákmi, no prvýkrát v prieskume mala výraznejší náskok voči druhej Markíze, a to až o 1,4 bodu. Doteraz sa jej náskok pohyboval na úrovni desatín bodu.

Som mimoriadne potešený, že spravodajstvo RTVS si udržalo vedúcu pozíciu najobjektívnejšieho a najkomplexnejšieho vysielateľa na Slovensku, čo potvrdzuje, že prirodzená interaktivita medzi divákmi a poslucháčmi a RTVS ako inštitúciou sa plynule posilňuje,“ konštatoval generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Televízia JOJ dosiahla identické výsledky ako v predchádzajúcej vlne priekumu, pokles však zaznamenalo spravodajstvo TA3, ktoré spadlo voči predchádzajúcemu kvartálu o 1,2 bodu. Dostalo sa tak pod hranicu 15 percent, kde sa naposledy pohybovalo na začiatku roku 2016.

Zdroj: MML Omnibus, 2017/IV

​RTVS si ako televíziu s najobjektívnejším spravodajstvom zvolili respondenti v prieskume vôbec prvýkrát v treťom kvartáli roku 2016, kedy verejnoprávne spravodajstvo prekonalo o 0,2 bodu dlhodobého lídra – televíziu Markíza.

Slovenská televízia (STV) vtedy nezaznamenala dramatický nárast vo vnímaní objektivity správ divákmi, jej posun na pozíciu lídra spôsobil najmä výrazný pokles spravodajstva Markízy, ktoré stratilo až 5 percentuálnych bodov (z 31,3 % kleslo na 26,2 %) a na hodnoty okolo 30 percent sa odvtedy nevrátilo.

STV si svoju pozíciu televízie s najobjektívnejším spravodajstvom udržala aj v ďalších vlnách prieskumu. Síce v nasledujúcom, štvrtom kvartáli roka 2016, si pripísala prvenstvo s náskokom o 0,3 bodu opäť Markíza, v roku 2017 už STV pozíciu pravidelne, aj keď s tesným rozdielom o desatiny bodu, obhájila.

​STV sa dostala nad hranicu 25 percent prvýkrát v septembri 2014, najlepšie výsledky zaznamenala v roku 2015, kedy sa v druhom a treťom kvartáli hýbala nad 27 percentami. Prieskumná agentúra Median SK zisťuje názor ľudí na objektívnosť spravodajstva od roku 2010.

Poznámka: Terénny zber dát prebiehal v termíne október až december 2017 kvótnym výberom. Respondenti tvoria reprezentatívnu vzorku populácie SR podľa údajov ŠÚ SR. Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2 187 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.