Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.02.2018, 14:10

Markíza odštartovala nový rok úspešne. V januári bola lídrom celodenne aj v prime-time

Zásluhu na tom majú najmä Susedia a Oteckovia. Potiahli aj spravodajstvo.

Markíza odštartovala nový rok úspešne. V januári bola lídrom celodenne aj v prime-time
Zdroj: TV Markíza

Markíza má za sebou mimoriadne úspešný mesiac, posilnila si svoju pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Televízia aj celá skupina (so stanicami Markíza, Doma a Dajto) dosiahla trhové podiely, ktoré si držala pred odchodom z terestriálu v januári minulého roka. Pomohli jej k tomu najmä obnovení Susedia a denný seriál Oteckovia, ktorý svojimi výkonmi udržal divákov pri obrazovkách aj pri nasledujúcich spravodajských reláciách.

Skupina Markíza (Markíza, Doma a Dajto) dosiahla v januári 2018 v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 29,2 percenta a jednotkou na trhu bola počas všetkých januárových dní. Konkurenčnú skupinu JOJ (so stanicami JOJ, Plus a Wau) predstihla až o 8,5 percentuálneho bodu. Takýto veľký rozdiel sa skupine Markíza nepodarilo dosiahnuť v žiadnom mesiaci uplynulého roka, najvyšší náskok o 5,3 bodu voči JOJ Group dosiahla v októbri. V januári minulého roka totiž skupina Markíza po odchode poklesla z terestriálu na celodenný podiel 24,7 percenta a k skupine JOJ sa priblížila na rozdiel 0,8 bodu.

Zdroj: TV Markíza

​Aj samotná TV Markíza bola v januári 2018 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,6 percenta. Televízia JOJ dosiahla v rovnakom období o 7,4 bodu slabší výsledok, pripísala si 14,2 percenta. Markíza medziročne vzrástla o 3,9 bodu, JOJ naopak poklesla o 3,4 bodu.

Zdroj: TV Markíza

Najlepší výsledok od januára minulého roka dosiahla skupina Markíza aj v prime-time (19:00-23:00), keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,8 percenta a skupinu JOJ tak predstihla o 5,5 bodu. Jednotkou na trhu bola 26 z 31 dní uplynulého mesiaca a medziročne si polepšila o 4,4 bodu. Skupina JOJ naopak poklesla o 4 body. Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2018 v prime time priemerný trhový podiel 22,3 percenta, teda o 4,3 bodu viac než TV JOJ, ktorá si pripísala rovných 18 percent.

​Rovnako úspešná bola skupina Markíza aj v univerzálnej skupine divákov nad 12 rokov, či už celodenne s podielom 25,9 percenta alebo v prime time s 27,8-percentným podielom.

Zdroj: TV Markíza

Januárové ťaháky

Legendárni Susedia sa vrátili na obrazovky Markíza na Nový rok a prvú epizódu po desaťročnej prestávke si pozrelo až 1 056 000 divákov vo veku nad 12 rokov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla extrémne vysoký rating 22,8 % a trhový podiel 45,1 %. V oboch hlavných cieľových skupinách išlo o vôbec najsledovanejší program na slovenskom televíznom trhu od hokejových majstrovstiev sveta v roku 2016.

Hoci ďalšie januárové epizódy už sledovanosť prvej nedosiahli, kultový sitkom nemal v čase svojho vysielania konkurenciu a pripísal si priemerný rating 16 percent a podiel 38 percent v cieľovej skupine 12-54. Každú epizódu si pozrelo priemerne 759-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Druhou mimoriadne vydarenou novinkou bol denný seriál Oteckovia, ktorý vo svojom podvečernom vysielacom čase prekonával jeden rekord za druhým a zaradil sa medzi najsledovanejšie programy na trhu. Najvyššiu sledovanosť si pripísala úvodná epizóda z 1. januára, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 12,9 percenta a trhový podiel 30,5 percenta. Seriálová novinka dosiahla uplynulý mesiac nadpriemerný rating 9,6 percenta  a trhový podiel 31,7 percenta. Každú epizódu si pozrelo v priemere 493-tisíc divákov nad 12 rokov.

Mimoriadny úspech denného seriálu Oteckovia prispel aj k vyšším výkonom hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny. V januári 2018 dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 10,1 percenta a trhový podiel 28,5 percenta. Televízne noviny predstihli uplynulý mesiac konkurenčné spravodajské relácie až v 29 z 31 dní. K ďalším úspešným reláciám Markízy patrili v januári Reflex, Chart Show, Šťastný domov alebo  Dobre vedieť!.

Zdroj: TV Markíza

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.