FacebookReuters
StoryEditor

Niekedy ste ako žumpa, odkazuje gigant Googlu a Facebooku. Hrozí stiahnutím reklamy

12.02.2018, 14:40
Autor:
dbsdbs
Jeden z najväčších zadávateľov hrozí gigantom.

Unilever hrozí, že stiahne svoju reklamu z digitálnych platforiem, o ktorých hovorí, že sa stali "žumpou" plnou falošných správ, rasizmu, sexizmu a extrémizmu. Spoločnosť na to upozornila Google a Facebook na konferencii o reklame v Kalifornii, píše v článku CNN.

"Nemôžeme naďalej podporovať digitálny dodávateľský reťazec ... ktorý je niekedy nie je o nič lepší ako žumpa," povedal šéf marketingu spoločnosti Unilever Keith Weed podľa CNN. Unilever vlastní značky ako Dove alebo Lipton a je jedným z popredných svetových inzerentov. Má ročný marketingový rozpočet vo výške zhruba 8 miliárd EUR a 25% z neho je v digitále.

Podľa Weeda šírenie nevhodného obsahu na sociálnych médiách - a nedostatok ochrany pre deti - narúša sociálnu dôveru, poškodzuje používateľov a podkopáva demokraciu. "Toto nie je niečo, čo by sa mohlo prehliadať alebo ignorovať," povedal doslova. Spoločnosť Unilever by podľa neho už nemala inzerovať na platformách, ktoré vytvárajú rozdiely v spoločnosti alebo nedokážu chrániť mladých ľudí.

Facebook a Google vlani dominovali na trhu s online reklamou. Odhaduje sa, že globálne inkasovali v roku 2017 viac ako 60% výdavkov na digitálnu reklamu.

Google už musel riešiť problém so zadávateľmi ktorí zistili, že ich reklamy sa zobrazujú pri nevhodných videách na video platforme YouTube. Facebook čelí kritike kvôli falošným správam, zásahom do volieb na celom svete a závislosti zo sociálnych médií.

Jej zakladateľ Mark Zuckerberg v januári oznámil, že Facebook uprednostní príspevky od priateľov a rodiny pred obsahom od médií a značiek. Až 85% príjmov Facebooku pochádza z podporovania firemných príspevkov a videí.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 01:14