Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.03.2018, 09:27

Nová taktika v boji proti fake news. Google zakladá fond na podporu tradičnej žurnalistiky

Prostriedky bude technologický gigant investovať v najbližších troch rokoch.

Nová taktika v boji proti fake news. Google zakladá fond na podporu tradičnej žurnalistiky
Zdroj: The Blue Diamond Gallery

Podobne ako Facebook alebo Twitter čelí aj Google v posledných mesiacoch kritike za spoluvinu pri masívnom šírením falošných správ naprieč internetom. V rámci boja proti všadeprítomným fake news zriadil teraz Google nový fond, ktorý si kladie za cieľ s týmto fenoménom bojovať. Na účely vyčlenila spoločnosť spravujúca najobľúbenejší vyhľadávač sveta 300 miliónov dolárov, ktorých cieľom bude najmä propagácia kvalitnej žurnalistiky a pomoc mediálnym domom pri implementácii moderných technológií. Informoval o tom magazín Engadget.com.

Vytvorenie fondu nie je prvým krokom, ktorým chce spoločnosť bojovať proti šíreniu dezinformácií. Už v minulosti sa napríklad spojila s platformami, ktoré sa zaoberajú overovaním faktov.

To však podľa správy, ktorú Google zverejnil na svojom blogu, nestačí. „Začína byť naozaj náročné určovať, čo je pravda (a nepravda). Obchodný model žurnalistiky sa radikálne mení. Držať krok s rýchlou technologickou evolúciou je výzvou nielen pre najrôznejšie inštitúcie, ale aj pre nové priemyselné odvetvia. Preto zakladáme Google News Initiative," napísala spoločnosť Google na svojom blogu.

Zdá sa tak, že namiesto spätnej revízie vydaných článkov, ktoré Google prostredníctvom svojich služieb distribuuje širokým masám, sa teraz spoločnosť v prvom rade zamerajú na skvalitnenie vydávaného obsahu.

Na tento účel si nová iniciatíva vytýčila tri hlavné ciele. Prvým je väčší dôraz na zodpovednú novinársku prácu. Druhým a tretím cieľom je potom rozvíjanie udržateľného obchodného modelu vydavateľských spoločností za pomoci zavádzania moderných technológií.

Poctivým vydavateľom chce tiež pomôcť prilákať prostredníctvom služby Subscribe with Google nových predplatiteľov. Spoločnosť vyvíja aj umelú inteligenciu, ktorá mediálnym domom pomôže na internete vytipovať vhodných používateľov, ktorí by sa mohli stať ich novými čitateľmi.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.