Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.03.2018, 17:02

Zem dospievala. Len 15-ročného víťaza čaká celosvetové turné

Finále bolo lídrom trhu v čase vysielania, nedosiahlo však priemer celej šou.

Zem dospievala. Len 15-ročného víťaza čaká celosvetové turné
Zdroj: RTVS

Folklórna šou Zem spieva zažila v sobotu večer (24. marca) svoje veľké finále. Diváci si počas večera v SMS hlasovaní zvolili svojho víťaza spomedzi desiatich finalistov.

RTVS priniesla na obrazovky takmer štvorhodinový priamy prenos, v ktorom vystúpili najúspešnejší súťažiaci druhého ročníka. Spomedzi viac ako dvoch tisícov uchádzačov prihlásených do súťaže v tomto roku si prvenstvo vybojoval pätnásťročný heligónkar Martin Repáň z Terchovej.

O jeho víťazstve rozhodli televízni diváci formou SMS hlasovania. Celkovo prišlo do finále 80 697 hlasov, z ktorých si najviac odniesol práve mladý hudobník. "Som veľmi dojatý, vôbec som taký úspech nečakal, pretože v Zem spieva bola veľká konkurencia. Chcem sa poďakovať za podporu najmä mojim rodičom, divákom a priaznivcom, učiteľom, celej Terchovej a Andrejovi Dostálovi za jeho pomoc pri príprave finálového vystúpenia", povedal heligónkar Martin Repáň, ktorého čakajú talentové skúšky na konzervatórium.

Absolútny víťaz si odnáša od RTVS aj exkluzívnu možnosť vystúpiť na celosvetovom turné. „So svojím umením sa Martin predstaví pred našimi krajanmi, ale aj ďalšími priaznivcami na pódiách v Európe, Amerike, Ázii a Austrálii. Z turné pre divákov RTVS vznikne dokument, ktorý účinkovanie folklóristov zaznamená pre nás všetkých“, uviedol generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Sledovanosť folklórnej šou

Finále Zem spieva sa stalo najsledovanejším nespravodajským programom soboty a v čase vysielania bolo lídrom na trhu v širšej aj mladšej cieľovej skupine divákov.

Folklórna šou sa rozlúčila so svojím najvyšším, 26 percentným podielom v aktuálnom ročníku, priemerný podiel celej šou dosiahol 21,8 percenta v cieľovej skupine divákov nad 12 rokov.

Finále sledovalo 433-tisíc divákov starších ako 12 rokov, ale finále aj obidve semifinálové kolá si pozrelo najmenej divákov z celej druhej série. Prvé semifinále 3. marca sledovalo 435-tisíc divákov, druhé 420-tisíc divákov. Maximum dosiahla Zem spieva 17. februára s 502-tisíc divákmi, priemerne bolo v druhom ročníku pri obrazovkách 459-tisíc divákov.

V prvom ročníku sledovalo finálový večer o 150-tisíc divákov viac, pri obrazovkách Jednotky bolo pred rokom 583-tisíc divákov nad 12 rokov. Všetkých 10 častí prvého ročníka v priemere sledovalo o takmer 50-tisíc divákov viac, pri obrazovkách bolo priemerne 507-tisíc divákov.

​Zem spieva odštartovala na obrazovkách Jednotky na konci januára minulého roka. Veľkolepý folklórny projekt pre RTVS pripravila spoločnosť Nunez NFE režiséra a producenta Petra Núñeza. Pre verejnoprávnu televíziu to bol jeden z najúspešnejších, ale aj najdrahších projektov.

Po úspechu u slovenských divákov zabodoval aj za hranicami a z medzinárodnej súťaže si odniesol cenu za najlepší pôvodný televízny projekt strednej a východnej Európy.

Režisér programu Peter Núñez vyjadril spokojnosť aj s druhým ročníkom folklórnej šou: „Neviem presne, či sa mám tešiť alebo byť smutný z toho, že je to za nami. Projekt Zem spieva je pre mňa výnimočný permanentným pocitom tekutého sviatku, čistej radosti a výnimočnej krásy. Aj by som zagratuloval víťazovi, ale neurobím to, pretože o víťazstvo v tejto šou naozaj nejde. Som šťastný, že som (bol) súčasťou Zem spieva 2,“ zhodnotil režisér.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.