10.04.2018, 22:15 Aktualizované dňa 16.04.2018 o 10:31

Za sklom sa vracia. JOJ potvrdila termín štartu

Aktualizácia: Do článku sme pridali upútavku seriálu.

Za sklom, 2. séria
Zdroj: JOJ

Dlho očakávané (a odkladané) pokračovanie kriminálky Za sklom uvedie televízia JOJ v máji. Pre Stratégie to uviedla Lucia Kulihová, vedúca PR a hovorkyňa JOJ Group. V programovej štruktúre nahradí Hotel a Semafor, ktorý pomaly spejú do svojho konca. Za sklom odštartuje v utorok 1. mája o 20:35 a kriminálka dostane priestor dva dni v týždni, okrem utorka aj v stredu.

Televízia tak pokračuje v trende vysielania aj kratších seriálov dvakrát do týždňa, rovnako ako to bolo pri Prázdninách či Hoteli. Pondelky a štvrtky budú patriť už tradičnému Inkognitu a skončený Hotel nahradí v piatky novinka Pošli ďalej.

​Druhú sériu Za sklom, v ktorej je viacero narážok aj na aktuálne kauzy, ktoré sa dejú na Slovensku, plánovala JOJ uviesť na obrazovky ešte v roku 2017. Prvú časť aj odvysielala v stredu 8. novembra.

Ďalšie časti však stiahla z vysielania a zmenu ospravedlňovala tým, že divákom nevyhovoval neskorší vysielací čas o 21:20. Prisľúbila však, že seriál vráti a uvedie ho v hlavnom vysielacom čase. O konkrétnom termíne nehovorila.

Televízia zároveň odmietala všetky špekulácie o tom, že seriál stiahla z vysielania kvôli politickým tlakom.

V aprílových programových plánoch televízie sa opäť objavilo avízo o štarte seriálu. Pokračovať mal v piatok 6. apríla o 20:35, čomu nasvedčovali aj reprízy prvej série na stanici Wau. Po pár dňoch televízia svoje plány zmenila a pokračovanie Za sklom odsunula opäť na neurčito.

Vo vysielaní dostal priestor nový seriál Hotel, ktorý čakal na svoje nasadenie už dlhší čas. Podľa pôvodných plánov sa mal Hotel vysielať v stredy a piatkový prime time mala posilniť práve kriminálka Za sklom. Po zmene plánov však dostal Hotel priestor dva dni v týždni, v stredu aj v piatok.

​Kriminálka Za sklom je pre televíziu JOJ prestížny projekt. Na obrazovky ho uviedla na jeseň v roku 2016. Premiéra seriálu sa stala v čase vysielania lídrom trhu v prime time, dosiahla 8,4 percentnú sledovanosť a 24,5 percentný podiel na trhu. Osem dielov prvej série si priemerne pozrelo 232-tisíc divákov a pripísali si 7,2 percentnú sledovanosť s podielom 20,5 percenta v komerčnej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.

Po úspechu prvej série nakrútila televízia druhú sériu, rovnako s ôsmimi časťami. Na svojom facebookovom profile ju propagoval aj generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega: "Druhá séria prinesie po mimoriadne náročnej výrobe osem napínavých a vizuálne prepracovaných epizód plných akcie, zvratov, prekvapivých momentov a atraktívnych lokácií. Seriál sa ešte viac dotkne politických či kriminálnych reálií a v súvislosti s obchodovaním so zbraňami dokonca aj vojny na Ukrajine a v Sýrii.”

Za sklom realizovala produkčná spoločnosť DNA v réžii Petra Bebjaka, ktorý má na konte oceňovanú a divácky mimoriadne úspešnú Čiaru alebo minisériu Spravedlnost, ktorú nakrútil pre Českú televíziu a práva na jej vysielanie kúpila americká producentská spoločnosť hercov Matta Damona a Bena Afflecka.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.