Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.04.2018, 12:36

Netflixu prudko stúpajú príjmy aj počet odberateľov

Do pôvodnej tvorby firma tento rok investuje až osem miliárd dolárov.

Netflix

Investície do pôvodnej tvorby sa internetovej televízii Netflix vyplatili, za prvý štvrťrok získala 7,4 milióna nových odberateľov a jej príjmy medziročne stúpli o 43 percent na 3,7 miliardy dolárov. Akcie firmy v reakcii posilnili o viac ako šesť percent, pričom za tento rok už stúpli o viac než 60 percent, napísala agentúra Reuters.

K rastu príjmov spoločnosti prispel nielen vyšší počet predplatiteľov, ale aj zvýšenie nákladov na členstvo v priemere o 14 percent. Netflix teraz sleduje 125 miliónov divákov v 190 krajinách. Takmer tri štvrtiny nových klientov Netflix získal mimo svoj domáci trh.

Čistý zisk vo štvrťroku stúpol na 290,1 milióna dolárov (čiže 64 centov na akciu), zo 178 miliónov (40 centov) pred rokom.

Do nových seriálov, filmov, dokumentov a ďalších relácií plánuje firma tento rok investovať až osem miliárd dolárov.

Netflix čelí silnej konkurencii rivalov ako Amazon a Disney, ktorí vyvíjajú vlastné programové služby. Walt Disney prestane od budúceho roka Netflix dodávať nové filmy a spustí vlastné streamovacie služby pre rodiny. Podľa analytikov však má Netflix veľký náskok a pre tradičné mediálne firmy bude ťažké ho dobehnúť.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.